ناتوانی دونالد ترامپ در آب خوردن و پایین آمدن از پله‌ها باز هم گمانه‌‌زنی‌هایی را در خصوص وضع جسمانی نامساعد رئیس‌جمهور آمریکا مطرح کرد.
کد خبر: ۸۶۲۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶ 14 June 2020

به گزارش تابناک سمنان: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، حرکات عجیب دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مراسم فارغ التحصیلی آکادمی نظامی «وست پوینت» که روز گذشته در نیویورک برگزار شد بار دیگر سوژه شبکه‌های اجتماعی شد و گمانه‌زنی‌هایی را در خصوص وضع جسمانی و سستی ترامپ در آستانه ۷۴ سالگی مطرح کرد.

به نظر می‌رسد لحظه ناخوشایند آغاز سخنرانی ترامپ در مراسم فارغ التحصیلی آکادمی وست پوینت، جشن تولد ۷۴ سالگی او را تحت الشعاع قرار داده است. در ویدئو‌هایی که از ترامپ در این مراسم ضبط شده است می‌توان تا حدودی احتیاط و سستی را در حرکات او مشاهده کرد. در آغاز سخنرانی او لیوان آب مقابل خود را بر می‌دارد و با احتیاط بسیار از آن می‌نوشد. او حتی لحظاتی لیوان را با دو دستش نگه می‌دارد. در پایان سخنرانی نیز او در حالی از سطح شیب‌دار پایین می‌آید که گویی تعادل ندارد و در آستانه افتادن است.

رئیس جمهور آمریکا حتی پس از پایان این مراسم برای توجیه نحوه پایین آمدن از سطح شیب‌دار، توئیتی که حاکی از آزردگی او بود، منتشر کرد و توضیح داد که سطح شیب‌دار بسیار طولانی، لغزنده و پرشیب بوده و هیچ دستگیره‌ای نداشته است.

او همچنین نوشت که با ده قدم موفق شده به سطح زمین برسد و به خبرگزاری‌های جعلی اجازه ندهد از سقوطش لذت ببرند!

ناتوانی ترامپ در نگه داشتن لیوان آب و پایین آمدن از سطح شیب‌دار، گمانه‌زنی‌هایی را در خصوص وضع سلامتی وی مطرح می‌کند. منتقدان او بر این باورند که حال جسمی او خوب نیست.

در همین حال، برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی با راه‌اندازی هشتگ «حال ترامپ خوب نیست» ناتوانی او را برجسته کرده‌اند.

برخی از کاربران با محاسبات ریاضی اعلام کردند زاویه شیب سطحی که ترامپ از آن به سختی پایین می‌آمد از ۱۱ درجه بیشتر نبود. احتیاط ترامپ و ترس او از لیز خوردن ناشی از نوعی بیماری جسمی و عدم تعادل به دلیل کهنسالی است.

عده‌ای دیگر از کاربران نیز پایین آمدن ترامپ از سطح شیب‌دار و تلاش برای تکیه به فرمانده‌ای که همراه اوست را به نخستین گام‌های کودکان خردسال تشبیه کرده‌اند که ناشی از عدم تعادل است.

پیشتر، گزارش‌هایی از ترامپ حین پایین آمدن از پله و تلاش برای گرفتن دست همراهش منتشر شده بود. در ژانویه ۲۰۱۷ و در ژوئیه ۲۰۱۸ او حین دیدار با ترزا می، نخست وزیر پیشین انگلیس سعی داشت هنگام پایین آمدن از پله و بالا رفتن از آن دست همراهش را بگیرد. اگرچه در آن زمان این حرکت ترامپ نوعی نمایش قدرت تلقی شده بود، اما برخی معتقدند او از عارضه «بثموفوبیا» که نوعی ترس از پایین آمدن از بلندی یا پله است رنج می‌برد و سعی دارد آن را پنهان کند. اما ناتوانی او صرفا به پایین آمدن از سطح شیب دار منتهی نمی‌شود و نگه داشتن یک لیوان آب با دو دست نیز نوعی عارضه عدم تعادل بر اثر کهولت را نشان می‌دهد.

یک منبع دولتی انگلیس در سال ۲۰۱۷ به دیلی میل گفته بود ترامپ از ارتفاع متنفر است و بزرگترین کابوس او پلکان است. با این حال، ترامپ در شرایطی نیز مشاهده شده که به سادگی از پله‌ها بالا و پایین رفته است.

اوایل ماه جاری میلادی، کاخ سفید نتایج آزمایشات سلامت جسمانی ترامپ را منتشر و اعلام کرد او در سلامت کامل جسمانی به سر می‌برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار