به گزارش فارس، سید مهدی قویدل اظهار داشت: با ورود این معاونت و دستور مستقیم رئیس دادگاه عمومی فهرج موضوع اختلاف خانوادگی ناشی از مداخلات غیرمعقول و غیرقانونی بستگان دختر 12 ساله برای ازدواج با فردی که علاقه‌ای به وی ندارد، در دستور کار فوری دادگاه عموی فهرج قرار گرفت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در این رابطه با احضار طرفین و صدور دستورات قضایی لازم برای مداخله فوری مشاورین و مددکاران معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و اداره بهزیستی راهکارهای لازم برای حل موضوع و جلوگیری از تنش‌های بعدی و ورود آسیب به این خانواده اتخاذ شد.

وی با اشاره به طرح شایعات بی‌اساس درباره ازدواج اجباری دختر 12 ساله کرمانی خاطرنشان کرد: بر اساس سنت‌های خانوادگی، برخی اختلافات و مداخلات نا به جایی برای ازدواج یک دختر انجام شده بود که با پیگیری قضایی این موضوع رفع شده است.

قویدل ضمن تشکر از هوشیاری و دقت کاربران فضای مجازی از رسانه‌های استان به ویژه کاربران شبکه‌های مجازی مبتنی بر تلفن همراه خواست با رعایت اخلاق و انصاف، ضمن اطلاع رسانی موارد صحیح و قانونی، از دامن زدن به شایعات بی‌اساس و خدشه وارد کردن به امنیت روانی جامعه خودداری کنند.