رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور:
بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در دیدار با استاندار سمنان گفت:: بیش از ۵۵ درصد از سرپرست خانوار‌های تحت پوشش این نهاد زنان هستند و لذا کمیته امداد امام خمینی (ره)، رویکرد اقدامات خود را در جهت اشتغال خانگی متمرکز ساخته است.
کد خبر: ۸۶۵۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸ 22 June 2020
به گزارش تابناک سمنان: مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در دیدار با علیرضا آشناگر، استاندار سمنان که صبح امروز دوشنبه دوم تیرماه در ساختمان مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) در تهران به انجام رسید با تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطر شهید دکتر بهشتی و شهدای حزب جمهوری اسلامی گفت:: خوشبختانه اقدامات بسیار مناسبی از سوی استانداران سراسر کشور در همراهی با برنامه‌ها و سیاست‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) انجام گرفته که این موارد بصورت مکتوب به اطلاع وزیر کشور نیز رسیده است.
بختیاری با قدردانی از رویکرد بسیار خوب استاندار سمنان نسبت به اقدامات و برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت:: این نهاد در برنامه‌ی راهبردی پنج ساله‌ی ششم خود ۲۰۰ فرصت اقتصادی را پیش بینی نموده است که همکاران ما در کمیته امداد اقدامات بسیار سنگین و ارزشمندی را در جهت تحقق این اهداف به انجام رسانده اند و کمیته‌ای با همین هدف با تشکیل جلسات منظم خود بصورت هر دو هفته یکبار چگونگی اجرای این برنامه‌ها و اهداف را بررسی و پیگیری می‌نماید.
رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور با تمجیداز استاندار سمنان بعنوان طراح و مبدع طرح شتابا گفت:: طرح شتابا، یک فرصت بسیار خوب برای کمیته امداد است و استان سمنان بعنوان استان پیشنهاد دهنده، بعنوان استان پایلوت جهت اجرای طرح در نظر گرفته شده است.
بختیاری در ادامه با تشریح خدمات و اقدامات حمایتی کمیته امداد اظهار داشت: این نهاد، حمایت دائمی و مادام العمر از سالمندان و بیماران صعب العلاج را وظیفه‌ی خود دانسته و برای سایر مدد جویان تحت حمایت نیز برنامه‌های توانمند سازی را در دست اقدام دارد که در این راستا، طرح شتابا می‌تواند حتی برای سالمندان نیز موثر و قابل اجرا بوده که در صورت تامین منابع اعتباری مورد نیاز، به این قشر نیز پیشنهاد می‌گردد.
بختیاری با اشاره به اجرای طرح نصب پنل‌های خورشیدی در برخی روستا‌ها و خرید تضمینی برق توسط وزارت نیرو، از این اقدام بعنوان یکی از برنامه‌های موفق کمیته امداد در مناطق کمتر توسعه یافته یاد کرد و عنوان داشت: خوشبختانه مدیران و مسئولان ارشد کشور نگاه بسیار مناسب و ارزشمندی به برنامه‌های کمیته امام خمینی (ره) داشته و سبب شده اند تا این نهاد با انگیزه‌ای بالا در جهت خدمت به محرومان تلاش نماید.
وی با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب در حمایت از اقشار آسیب پذیر و محروم جامعه گفت:: امروز سه و نیم میلیون نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) دارنده سهام عدالت در سطح کشورند که وجود این سرمایه می‌تواند پشتوانه‌ی خوبی برای انجام اقدامات حمایتی و توانمند سازی برای اینگونه خانواده‌ها باشد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با ذکر این نکته که رویکرد کمیته امداد توجه به اشتغال خانگی است، افزود: بیش از ۵۵ درصد از سرپرست خانوار‌های تحت پوشش این نهاد را زنان تشکیل می‌دهند و لذا کمیته‌ی امداد امام خمینی (ره)، رویکرد اقدامات خود را در جهت اشتغال خانگی متمرکز ساخته است.
بختیاری در ادامه با تشریح طرح محسنین و برخی دیگر از اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت:: خوشبختانه این نهاد با هیچ مورد خاص یا مشکلی در خصوص انجام حضانت مواجه نبوده و تجربیات بسیار موفقی را در این زمینه کسب نموده و امیدواریم با اتخاذ تصمیمی مناسب از سوی مراجع ذی صلاح و رفع موانع موجود بتوانیم در بحث حضانت ایتام و اجرای طرح پیشنهادی استاندار سمنان نیز بصورت موفق عمل نماییم.
بختیاری همچنین به حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) از استارت آپ‌ها و نیز مراکز دانش بنیان اشاره کرد و افزود: پرداخت ۶۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه از برنامه‌های کمیته امداد برای سال ۱۳۹۹ می‌باشد.
وی در پایان این دیدار با ذکر این نکته که کمیته امداد امام خمینی (ره) با پیشنهادات استاندار سمنان در راستای تحقق طرح شتابا موافق است افزود: تلاش خواهد شد تا در کوتاه‌ترین زمان و با تشکیل کمیته‌ی تخصصی و کارشناسی، نسبت به تحقق کامل ایده استاندار سمنان که مستقیما در راستای اهداف و برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) می‌باشد، اقدام شود.

" شتابا به معنای شبکه توانمند سازی ایتام در بورس ایران است. "
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار