در دیدار با وزیر ارشاد؛
نمایندگان مردم استان ایلام در مجلس، در دیدار با وزیر ارشاد خواستار توجه جدی به زیرساخت های فرهنگی-هنری و معیشت اهالی فرهنگ و رسانه شدند.
کد خبر: ۸۶۶۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 23 June 2020

 به گزارش تابناک ایلام، علی‌اکبر بسطامی نماینده مردم ایلام در مجلس، خواستار توجه به زیرساخت‌های فرهنگی خصوصاً ساخت تالار مرکزی ایلام، مجتمع‌های فرهنگی شهرستان‌های دهلران، چرداول و دره شهر و تخصیص اعتبارات ویژه جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در استان ایلام شد.

توجه ویژه به بحث معیشت خبرنگاران و اهالی رسانه و خصوصاً تخصیص اعتبار لازم جهت یارانه نشریات و سایت‌های خبری از دیگر مواردی بود که از سوی بسطامی مطرح و مقرر شد با مساعدت وزیر و پیگیری مدیرکل ایلام عملیاتی شود.

همچنین بسطامی خواستار فراهم کردن زیرساخت‌های شهرستان تازه تاسیس هلیلان، حمایت از نویسندگان، مولفان و مترجمان، برخورداری بیمه شدگان اهالی رسانه استان در صندوق اعتباری هنر از حق بیمه مشاغل سخت و زیان آور شد.

توجه خاص به تبادلات فرهنگی بین ایران و عراق و تقویت دیپلماسی فرهنگی خصوصاً در حوزه اربعین از طریق ایجاد دبیرخانه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای اربعین در استان از دیگر موارد مهمی بود از سوی نماینده مردم استان ایلام مطرح شد.

ر این دیدار سارا فلاحی دیگر نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ در جامعه و ظرفیت‌های بالای فرهنگی استان، خواستار تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی شد.

وی بخشی از مشکلات موجود در جامعه را ناشی از عدم توجه جدی به مقوله فرهنگ دانست و با توجه به ظرفیت‌های غنی فرهنگی استان و حماسه‌هایی که در سالهای دفاع مقدس آفریدند خواستار توجه جدی تر به مردمان این دیار شد.

در ادامه نیز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن سپاس از توجه نمایندگان استان به مقوله فرهنگ و هنر، از عزم و تلاش خود برای تحقق خواسته‌های نمایندگان گفت و ابراز امیدواری کرد با همیاری نمایندگان، مساعدت‌های استاندار و پیگیری‌های مدیرکل ارشاد استان شاهد اجرایی شدن بخش زیادی از این موارد باشیم.

در ابتدای این دیدار خودآموز مدیرکل ارشاد استان ایلام گزارش مختصری از وضعیت فرهنگی و هنری استان ارائه کرد./ع

 

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار