کد خبر: ۸۶۶۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۴ 24 June 2020

دنیای‌اقتصاد : با گذشت سه روز از اعلام مرگ غلامرضا منصوری یکی از متهمان پرونده اکبر طبری، منابع محلی رومانیایی جزئیات جدیدی از مرگ وی در بخارست فاش کردند. براساس این اطلاعات تازه، قاضی منصوری روز جمعه قصد ترک محل اقامت خود را داشته است و پیش از ترک هتل همه هزینه‌های هتل را پرداخت کرده و قرار بود تبادل انجام شود. به گزارش الف، پس از انجام تشریفات نهایی، قاضی منصوری به طبقه محل سکونتش رفت، ولی داخل اتاقش نشد و بعد از لحظاتی، از طبقات بالا به پایین پرتاب شد و جسدش در چند متری پذیرش هتل افتاد.

این گزارش می‌افزاید: سقوط وی باعث شکستگی، از هم گسستگی مفاصل و خونریزی داخلی شد.دنیای‌اقتصاد : با گذشت سه روز از اعلام مرگ غلامرضا منصوری یکی از متهمان پرونده اکبر طبری، منابع محلی رومانیایی جزئیات جدیدی از مرگ وی در بخارست فاش کردند. براساس این اطلاعات تازه، قاضی منصوری روز جمعه قصد ترک محل اقامت خود را داشته است و پیش از ترک هتل همه هزینه‌های هتل را پرداخت کرده و قرار بود تبادل انجام شود. به گزارش الف، پس از انجام تشریفات نهایی، قاضی منصوری به طبقه محل سکونتش رفت، ولی داخل اتاقش نشد و بعد از لحظاتی، از طبقات بالا به پایین پرتاب شد و جسدش در چند متری پذیرش هتل افتاد. این گزارش می‌افزاید: سقوط وی باعث شکستگی، از هم گسستگی مفاصل و خونریزی داخلی شد.

العربیه همچنین به‌نقل از نشریه محلی «لیبرتاته» نوشته است: قاضی منصوری در روز حادثه همانند هفته‌های گذشته با افسر پلیس پرونده ملاقات کرد. افسر پلیس گفت که در این ملاقات هیچ نشانه‌ای دال بر احتمال یا توانایی اقدام جدی و خطرناک از سوی وی مشاهده نکرده بود. براساس گزارش مذکور، پلیس رومانی همچنان در حال بررسی پرونده مرگ قاضی منصوری، تحلیل دوربین‌های مداربسته هتل و اظهارات شاهدان عینی است. خبر مرگ قاضی منصوری در رومانی اولین بار عصر روز جمعه از سوی توییتر سایت رادیو فردا اعلام شد.

در خبر اولیه آمده بود که او بر اثر پرتاب شدن از پنجره هتل محل اقامت خود فوت کرده است، اما روز شنبه در گزارش‌های جدیدی که از این حادثه منتشر شد مشخص شد که او از بالای پله‌های هتل دوک رومانا در بخارست به پایین پرت شده و فوت کرده است. به‌دنبال اعلام این خبر برخی گزارش‌ها فرضیه خودکشی و برخی فرضیه قتل او را مطرح کردند. همزمان عدم انتشار عکس‌های جسد او بر ابهامات این پرونده افزوده است.

در کنار اعلام جزئیات تازه از پرونده مرگ غلامرضا منصوری متهم ردیف نهم پرونده اکبر طبری معاون اجرایی وقت رئیس سابق قوه‌قضائیه، محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در نامه‌ای به آگوستین لازار دادستان کل رومانی خواست تا موضوع را با سرعت و جدیت پیگیری و نتیجه آن را اعلام کند.

به گزارش «ایسنا» او در این نامه از لازار خواست تا علت مرگ نامبرده را با جدیت و به‌صورت جامع بررسی و چنانچه شخص یا اشخاص دیگری در این امر مدخلیت داشته‌اند، شناسایی و تعقیب شوند و در نهایت گزارش کاملی از موضوع تعقیب و حادثه منجر به مرگ تهیه و از طریق نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در بخارست برای او ارسال شود.

یکشنبه شب نیز دادستان کل کشور در گفت‌وگوی ویژه خبری، از ارسال نامه‌ای به وزارت خارجه برای بررسی ابهامات مرگ این متهم اقتصادی خبر داد و گفت: از آنجا که مساله مشکوک است و خود ما گمانه‌زنی‌هایی را داریم که چطور رخ داده است لذا تا زمانی که پاسخ لازم را از طریق کشور رومانی واینترپل نگیریم نمی‌توانیم اظهارنظر کنیم.

در همین حال روز گذشته امیر حسین نجف‌پور ثانی، وکیل مدافع قاضی منصوری در گفت‌وگو با «ایلنا» با تاکید بر ابهامات این پرونده و شایعاتی که اخیرا در فضای مجازی مبنی‌بر زنده بودن قاضی منصوری منتشر‌شده، اظهار کرد: عکسی از جسد قاضی منصوری منتشر شده که نشان می‌دهد داخل محفظه جسدی نیست، ‌اما عکس‌های دیگری هم وجود دارد که نشان می‌دهد جسد در آن محفظه وجود دارد. نجفی‌پورثانی همچنین گفت که قرار بوده روز گذشته رومانی نتیجه کالبد‌شکافی را اعلام کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار