پس از تنش میان مشاور پیشین ترامپ و کاخ سفید،
وزیر خارجه آمریکا تهدید کرد برای افشای اطلاعات محرمانه علیه مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید اقدام می‌کند.
کد خبر: ۸۶۶۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵ 23 June 2020

به گزارش تابناک سمنان: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق این کشور را تهدید کرد برای انتشار کتاب جدیدش بر علیه او اقدام قانونی صورت می‌دهد.

پمپئو با تشبیه بولتون به ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق سازمان سیا، تهدید کرد برای انتشار اطلاعات طبقه بندی شده در کتاب تازه اش علیه او اقدام قانونی صورت می‌دهد. وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه به شبکه فاکس نیوز گفت اطلاعاتی که بولتون افشا کرده او را مستقیما سزاوار پیگرد کیفری می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا با یادآوری ماجرای اسنودن گفت: همه ما شاهد بودیم که وقتی افرادی مانند او (اسنودن) اطلاعات محرمانه را فاش می‌کنند، چه اتفاقی افتاد. کاری که بولتون انجام داده از این قاعده مستثنا نیست. او با اینکار دست وزارت دادگستری برای اقدام را باز گذاشته است. افشای چنین اطلاعاتی خطر و آسیبی جدی برای آمریکاست.

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در کتاب جدید خود اظهاراتی را مطرح کرده که می‌تواند روابط میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با وزیر خارجه او را تحت الشعاع قرار دهد. تصویری که بولتون در کتاب خود از مایک پمپئو ارائه می‌کند تصویر فردی است که به طور غریزی با سیاست‌های ترامپ مخالف است و در خفا از او انتقاد می‌کند.

در بخشی از کتاب جان بولتون به ماجرایی پرداخته می‌شود که مایک پمپئو یادداشتی را به مشاور امنیت ملی وقت آمریکا نشان می‌دهد، که بر روی آن درباره ترامپ نوشته است حرف‌هایش سراسر چرت و پرت است.

کتاب بولتون قرار است بیست و سوم ماه ژوئن (۳ تیر) منتشر شود. سایمون اند شوستر، ناشر کتاب، اعلام کرده است: «این کتابی است که دونالد ترامپ نمی‌خواهد شما آن را بخوانید.»

این ناشر اعلام کرد کتاب بولتون اقدامات ترامپ را در قبال چین، روسیه، اوکراین، کره شمالی، ایران، انگلیس، فرانسه و آلمان تشریح می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار