کد خبر: ۸۶۶۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹ 24 June 2020

تظاهرات در تل‌آویو علیه طرح الحاق کرانه باختری به اسرائیل

ده‌ها نفر در تل‌آویو در مخالفت با طرح‌ اسرائیل برای الحاق بخشی از کرانه باختری تظاهرات کردند.

 در ادامه واکنش‌ها به طرح‌ اسرائیل برای الحاق بخشی از کرانه باختری به این کشور امروز (چهارشنبه) تجمع اعتراض آمیز در تل‌آویو برگزار شد.

معترضین با حمل پلاکاردهایی با مضامین؛ "زندگی فلسطینی‌ها ارزشمند است"٬ "آزادی برای فلسطین" و "نه به الحاق" اعتراض خود را نشان دادند.

پلیاینه دوتان، شهروند اسرائیلی که در این تظاهرات شرکت کرده بود به خبرگزاری آناتولی گفت: طرح الحاق اسرائیل حقوق فلسطینان را نقض می‌کند. فلسطینی‌ها باید از حقوق مساوی با شهروندان اسرائیل برخوردار باشند.

گفتنی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ۲۸ ژانویه ۲۰۲۰ در یک نشست مشترک خبری با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در کاخ سفید از طرح به‌اصطلاح «صلح خاورمیانه» رونمایی کرد. در چارچوب این طرح، شهرک‌های یهودی‌نشین در (کرانه باختری) به‌عنوان بخشی از خاک اسرائیل معرفی شده و حاکمیت اسرائیل بر دشت اردن نیز ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، نتانیاهو در ۱۷ مه ۲۰۲۰ طی سخنانی در مجلس اسرائیل گفت که دیگر وقت الحاق شهرک‌های غیرقانونی یهودی‌نشین در کرانه باختری به خاک اسرائیل فرا رسیده است.

محمود عباس، رئیس دولت فلسطین روز ۱۹ مه طی نشستی با مقامات عالی رتبه دولتی در رام‌الله در واکنش به طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اسرائیل اعلام کرد که توافق‌نامه‌های امضا شده با اسرائیل و آمریکا را لغو می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار