کد خبر: ۸۶۶۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷ 24 June 2020

 

 
حمایت از سرمایه گذاری، حمایت از سرمایه داری نیست/برای ساماندهی مسائل اقتصادی نیازمند همبستگی هستیم
استاندار گیلان حمایت از سرمایه گذار را امری مهم خواند و گفت: باید توجه داشته باشیم حمایت از سرمایه گذاری، حمایت از سرمایه داری نیست چراکه اسلام برای سرمایه گذاری مولد با تولید مفید و ایجاد اشتغال مناسب، اهمیت فراوانی قائل است.

 

به گزارش ندای گیلان،ارسلان زارع عصر امروز (چهارشنبه) در دیدار با رییس کل دادگستری گیلان و همکاران وی ، با گرامیداشت هفته قوه قضائیه از همه تلاش‌گران این نهاد که برای خدمت به مردم، احقاق حقوق آنان و اجرای عدالت گام بر می‌دارند، قدردانی کرد.

 وی آغاز هفته قوه قضاییه را یادآور فاجعه بزرگ تاریخی شهادت یاران عزیز انقلاب و افراد سخت‌کوش نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: شهید بهشتی ، نمونه ای روشن از مدیریت پخته و آگاه توأم با صبر و استقامت بود.

 استاندار گیلان شهید بهشتی را شخصیتی برجسته و متفکر که با وجود تحصیلات علمی حوزوی، از علوم و دانش‌های روز و مکاتب فلسفی و فکری دنیای غرب نیز بهره مند بود ، دانست و بیان کرد: ایشان نظریه پردازی مدیر و فقیهی روشن اندیش بود که با شناخت ضرورت‌های زمانه حرکت و مولفه های مهم و دارای اصالت عدالت، دیانت، انصاف، آزادی و اخلاق را توأمان اجرا می کرد.

 نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: در مورد اهمیت نهاد قضاوت هم در احادیث ، روایات دینی و شرع مقدس سخن گفته شده و هم در قانون اساسی به صراحت به آن اشاره و بر استقلال آن تأکید شده؛ این استقلال و بی طرفی قضایی از این منظر است که قضات به عنوان ملجأ و پناهگاه مردم برای حل و فصل اختلافات، مشکلات را با آرامش برطرف کنند چراکه در این صورت است که شاهد برقراری امنیت در جامعه خواهیم بود.

 وی با بیان اینکه هیچکس نمی تواند ادعا کند که مدیریت و رفع دشواری های ناشی از دشمنی های استکبار جهانی علیه ملت ایران، بدون انسجام ملی رفع شدنی است، اظهار داشت: در حال حاضر کشورمان در مسیر حرکت به سمت توسعه و پیشرفت است و در شرایطی قرار داریم که باید زمینه را برای فعالیت بخش خصوصی آماده کرده و سرمایه و فناوری را برای سرعت بیشتر پیشرفت کشور جذب کنیم و اینها بدون حمایت دستگاه قضا امکان‌پذیر نیست.

 دکتر زارع خاطرنشان کرد: جهت‌گیری اصلی انقلاب اسلامی مطابق با سیره عملی امام راحل و نیز رهبر معظم انقلاب؛ این است که همه به صحنه مشارکت بیایند چراکه به دنبال این هستیم تا ایران از لحاظ شاخص های اقتصادی و توسعه ای ، به جایگاهی برسد که متناسب با نیاز مردم و مناسب با شأن آنان باشد.

 وی رمز غلبه بر چالش‌های اقتصادی را امنیت سرمایه‌گذاری دانست و تاکید کرد: باید قدر تمام کسانی‌که اقداماتی بزرگ در حوزه‌‌ کارآفرینی انجام می‌دهند، را بدانیم.

استاندار گیلان حمایت از سرمایه گذار را امری مهم خواند و اضافه کرد: باید توجه داشته باشیم حمایت از سرمایه گذاری، حمایت از سرمایه داری نیست چراکه اسلام برای سرمایه گذاری مولد با تولید مفید و ایجاد اشتغال مناسب، اهمیت فراوانی قائل است و نظام اسلامی برای توسعه و شکوفایی اقتصاد کشور با تاسی از آموزه های قرآن و اسلام  به منظور اعتلا ، رشد و توسعه اقتصادی که جهاد واقعی است، با جدیت از سرمایه گذاری ها حمایت خواهد کرد.

 نماینده عالی دولت در گیلان در خاتمه سخنانش به مقوله مشارکت و لزوم گسترش آن اشاره و اضافه کرد: معتقدم برای ساماندهی مسائل اقتصادی ؛ نیازمند همبستگی اجتماعی، مشارکت عمومی و امیدواری جامعه نسبت به آینده هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار