کد خبر: ۸۶۷۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲ 26 June 2020
 
امامان جمعه: ملت حامی قوه قضاییه در برخورد با مفسدان اقتصادی است

تابناک/امامان‌جمعه برخی مراکز استانی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه بابیان اینکه وظیفه اصلی قوه قضاییه اجرای عدالت و مقابله با فساد است، اظهارداشتند: قوه قضاییه حرکتی را در مقابله با مفسدان اقتصادی آغاز کرده است که مردم حامی آن هستند.

 به گزارش خبرنگاران ایرنا از مراکز استان‌ها، خطیبان جمعه  در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه با اشاره به اینکه به تعبیر رهبری در برخورد با فساد نباید تسامح داشت و باید قاطعانه برخورد شود، افزودند: مردم از این قوه برخورد با دانه‌درشت‌های اقتصادی را خواستار هستند و دراین مسیر از قاضی های شجاع حمایت و قدردانی می کنیم.

امامان جمعه به سالروز انفجار ساختمان حزب جمهوری اسلامی و شهادت ۷۲ تن از یاران انقلاب اشاره کردند  و گفتند: منافقین کوردل هنوز با دستور و کمک‌های آمریکا دست به ترور و کشتن نخبگان ایرانی می‌زنند و با تربیت و حمایت داعش به جان مسلمان افتاده‌اند.

آنان بااشاره به اینکه مصوبه و اقدام اخیر آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای پیرامون دسترسی بازرسان به تاسیسات اتمی در ایران  غیرمنطقی، غیر اصولی و تحمیلی از ناحیه سران ضد انسانی جهان غرب است،گفتند:  هیچکس نباید به آمریکا و مذاکره با این کشور دل ببندد زیرا آمریکا در طول تاریخ چهره واقعی خود را نشان داده است.

امامان جمعه همچنین بااشاره به اینکه اکنون دنیای کفر بدنبال ایجاد نابسامانی در پی افزایش قیمت‌ها و گرانی‌ها هستند ، گفتند: مردم باید هوشیار باشند زیرا مومن باید خود ناظر اعمال خود باشد و اصناف باید از کم فروشی،گرانفرفروشی و طمعکاری خودداری کنند.
آنان با تقدیر از کادر درمانی و مردم خَیر در مقابله با کرونا نیز افزودند: بدلیل شیوع ویروس کرونا در کشور بسیاری از درآمدها قطع شده یا کاهش یافته و این گرانی‌ها پس از دوره کرونا آزاردهنده است باید برای تنظیم قیمت‌ها و بازار چاره ای اندیشید و افزایش قیمت دلار و طلا نباید موجب افزایش سایر اجناس شود.
آنان با تکریم مقام دختر گفتند: دخترهای عفیف بهترین نعمت‌ها هستند که موجب مصونیت والدین خود از آتش دوزخ می‌شوند.

چند روز پس از تائید رسمی شیوع ویروس جدید کرونا در ایران و با شدت گرفتن روند گسترش آن برگزاری مراسم نماز جماعت از دومین جمعه اسفند ماه (۹اسفندماه) در مرکز اغلب استان‌ها و شهرهای بزرگ متوقف شد.

تعطیلی نمازجمعه به معنای توقف فعالیت ائمه جمعه نبود و آنها در طول این مدت، هر روز فعالیت های مختلف فرهنگی، دینی و اجتماعی را در شهرهای حوزه ماموریت خود پیگیری کردند و در سه محور تامین سلامت مردم، حمایت های معیشتی و برگزاری مراسم معنوی و مذهبی متناسب با شرایط جدید و با بهره گیری از نرم افزارهای نوین فعال بودند و به جامعه خدمت رسانی کردند.

از نیمه اردیبهشت ماه امسال موضوع برگزاری نماز جمعه در شهرهایی با وضعیت سفید در ستاد ملی کرونا مورد تایید قرار گرفت و به این ترتیب نخستین نماز جمعه پس از شیوع ویروس کرونا نوزدهم اردیبهشت ماه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مورد تایید وزارت بهداشت در برخی شهرها برگزار شد.

چکیده خطبه‌های نمازجمعه مراکز استان‌ها در پی می‌آید:

اصفهان (کاشان،اردستان،آران و بیدگل ،نایین،خور و بیابانک)

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: هیچکس نباید به آمریکا و مذاکره با این کشور دل ببندد زیرا آمریکا در طول تاریخ چهره واقعی خود را نشان داده است.

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، با اشاره به هفته افشای ضدحقوق بشری آمریکا از ششم تا دوازدهم تیر افزود: همه ترورهای ابتدای انقلاب و در نظام جمهوری اسلامی و هواپیمای مسافربری ایران، نتیجه اقدام‌های ضد حقوق بشری آمریکاست.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان و امام‌جمعه کاشان گفت: نهضت مستضعفان، پابرهنگان و سیاهان مظلوم آمریکا در حال پیشرفت است و این قیام دولت دونالد ترامپ، رییس جمهوری این کشور را در انزوا قرار داده است.

آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های نمازجمعه در مصلی بقیه‌الله الاعظم (عج)، شرایط به وجود آمده در جامعه آمریکا را مشابه شرایط ایران در پایان سال ۵۷ ارزیابی کرد و افزود: همه چیز در آن سال با قیام مردم ایران بهم ریخت، نهضت امام خمینی (ره) پیشرفت کرد، ارتش متلاشی شد، شاه از کشور فرار کرد و مردم با اتحاد و همبستگی به جمهوری اسلامی رای دادند که در حال حاضر نیز همین شرایط در حاکمیت آمریکا به وجود آمده است.

امام‌جمعه اردستان گفت: حوادث تیر سال ۱۳۶۰ خسارت‌های زیادی را به استوانه نظام‌ اسلامی ایران وارد ساخت.

حجت‌الاسلام حسن دهشیری یادآور شد: دشمنان کوردل و منافقان جنایتکار در ششم تیر ۶۰ به جان حضرت آیت‌الله خامنه ای در حین سخنرانی در مسجد سوقصد و ایشان را مجروح کردند اما خداوند ایشان را برای رهبری نظام حفظ کرد

امام‌جمعه موقت آران و بیدگل با اشاره به هفتم تیر و مناسبت هفته قوه قضاییه گفت: دشمنان و منافقان با انجام اقدام تروریستی جنایتکارانه در هفتم تیر ۶۰ و به شهادت رساندن آیت‌الله بهشتی، باردیگر چهره پلید و شیطانی خود را نشان دادند و بیش از پیش رسواتر شدند.

حجت‌الاسلام شیخ علیرضا خدمتی‌نژاد در خطبه‌های نمازجمعه این شهر افزود: قوه قضاییه ما دارای ویژگی‌های مهمی از جمله استقلال، اقتدار و انقلابی بودن است که در جایی دیگر از دنیا نمی‌توان یافت.

امام جمعه نایین گفت:حقوق بشر آمریکایی‌ها فریب است و استکبار جهانی برای دستیابی به هدف‌های مغرضانه و توجیه اعمال ددمنشانه خود، مفاهیم حقوق بشر را در دنیا تحریف کرده است.

حجت‌الاسلام سیدعلی سجادی در رواق فاطمیه نایین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: امروز دیگر برای آمریکا نفسی نمانده که بخواهد خارج از کشورش بدنبال ترور و عملیات نظامی باشد و مردم ایران بدانند که منطقه خاورمیانه بزودی از نیروهای استکباری آمریکا خالی خواهد شد.

امام جمعه خور و بیابانک گفت: تقلیل دادگستری شهرستان خور و بیابانک به بخش، اقدامی منطقی نیست و مسئولان قوه قضاییه بهتر است در این زمینه تجدیدنظر کنند.

حجت‌الاسلام سعید جاویدی در خطبه‌های نماز جمعه شهر خور اظهار داشت: پس از گذشت ۱۰ سال از شهرستان شدن خور و بیابانک، به جای پیشرفت و ارتقا، شاهد تنزل و کاهش سطح یکی از اساسی‌ترین ارگان‌ها و ادارات این شهرستان هستیم.

تهران (ماوند،لواسانات)

امام جمعه دماوند با بیان اینکه فایده برجام درس عبرت گرفتن به بی اعتمادی بیگانگانی همچون آمریکا و اروپا بود، گفت: آمریکا و اروپا از رفع تحریم تبلیغاتی ایران در آینده نزدیک نگرانند و دنبال بهانه برای شکستن پیمان هستند.

حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی با بیان اینکه برای مقاوم کردن ایران باید علاوه بر اقتصاد، فرهنگ و سیاستمان را هم مقاومتی کنیم، اظهار داشت: توجه به تمامی عرصه ها می تواند زمینه جهش تولید را فراهم کند.

 امام جمعه لواسانات گفت: کسانی که تخلف کرده‌اند باید منتظر اجرای عدالت باشند و بدانند رشوه، زدوبند یا اینکه به بزرگان متصل هستند، موجب مصونیت آنها نمی‌شود و مقاومت در برابر قانون بی‌فایده است.

حجت الاسلام سید سعید لواسانی افزود: اینطور نمی‌شود که افرادی با استفاده از عناوین جعلی پسر فلان و دختر فلان و داماد فلان بتوانند هرکاری خواستند، انجام بدهند. عدالت یقیۀ آن‌ها را می‌گیرد و قلدری و امثال آن هم جواب نمی‌دهد!

لرستان (بروجرد،پلدختر)

 نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: مردم از دستگاه قضایی انتظار عدالت و احقاق حقوق تضییع شده خود را دارند.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی در نخستین نماز جمعه سال جاری در مصلی الغدیر خرم آبادبا گرامیداشت هفته قوه قضاییه  اظهار داشت: در بین شهدای هفتم تیر ۲تن از شهدای لرستان نیز شهید حجت الاسلام و المسلمین فخرالدین رحیمی و شهید حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین صادقی حضور داشتندکه وجودشان سراسر از ایمان خالصانه بود.

امام جمعه بروجرد گفت: مبارزه دستگاه قضا با مفسدان اقتصادی، دست متجاوزان را از بیت المال قطع می کند و این برخورد باید همچنان ادامه داشته باشد.

حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه بروجرد در جمع نمازگزاران با اشاره به هفته قوه قضاییه افزود: دستگاه قضا مبارزه با مفسدان را آغاز کرده و انتظار می رود که با قوت این مبارزه با مفسدان اقتصادی را ادامه دهد.

امام جمعه پلدختر گفت: مبارزه با فساد مطالبه ملت شریف و شهید پرور ایران است که در دستور کار قوه قضاییه می باشد.

 حجت الاسلام سید محسن موسوی در خطبه های نماز جمعه پلدختر با بیان این که هیچ تبعیضی در دستگاه قضا پذیرفته نیست گفت: آنجایی که یک متهم متصل به یک مقام مسوول باشد و بخواهند از جرم او بگذرند ولو شخص معاون قوه قضاییه باشد باید رای و عدالت در رابطه باوی اجرا شود زیرا نمی شود با دستمال کثیف شیشه را پاک کرد.

سمنان(شاهرود،دامغان ،میامی)

امام جمعه موقت سمنان بابیان اینکه قوه قضاییه حرکتی را در مقابله با مفسدان اقتصادی آغاز کرده است که مردم حامی آن هستند،گفت:وظیفه اصلی قوه قضاییه اجرای عدالت و مقابله با فساد است.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین مهدوی نژاد با اشاره به اینکه به تعبیر رهبری در برخورد با فساد نباید تسامح داشت و باید قاطعانه برخورد شود، بیان کرد: با حضور حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در قوه قضاییه برخورد با مفسدان اقتصادی آغاز شده که نور امید را در دل مردم روشن کرده است.

وی با تاکید بر اینکه برای برچیده شدن فساد باید جلوی افراد وابسته را گرفت، خاطرنشان کرد: مردم امیدوارند قوه قضاییه با قاطعیت تمام مقابل مفسدان اقتصادی که زالوصفت‌هایی به شکل های مختلف هستند بایستد.

 امام جمعه شاهرود  گفت: مسوولان نظارتی نفوذی‌های اقتصادی را بدون تعارف معرفی کنند، چرا که هرکس در این حوزه به مردم ضربه بزند جنایتکار است.

حجت الاسلام عباس امینی با انتقاد از گرانی های روزهای گذشته در کشور اظهار داشت: ممکن است عواملی مانند افزایش تعرفه های بیمه و مالیات در ابتدای هر سال و یا شیوع کرونا در گرانی ها تأثیر داشته باشند که طبیعی و قابل تحمل است اما اکنون گرانی های غیرمتعارف در جامعه حس می شود.

امام جمعه میامی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجدجامع این شهر ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه، گفت: توسعه عدالت و امید آفرینی در جامعه ضرورت دارد و دستاوردهای دستگاه قضایی باید برای مردم تبیین شود.

حجت الاسلام والمسلمین قربانعلی صفایی پور افزود : بیان اقدامات انجام شده این قوه به مردم موجب امیدآفرینی در جامعه برای مبارزه این دستگاه با فساد و اجرای عدالت می شود.

 امام جمعه موقت دامغان در خطبه های این هفته نماز جمعه در محل مصلی امام خمینی (ره) دامغان ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت: کارنامه درخشان قوه قضائیه در برابر مفسدان اقتصادی باید در زمینه مفاسد فرهنگی نیز مشاهده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی جیرانی  بیان کرد: قوه مقتدر قضائیه در یک سال اخیر با حرکت خود به سمت مبارزه با مفاسد اقتصادی، نور امیدی در دل مردم ایجاد کرده است.

قم

 امام‌جمعه قم در نخستن نمازجمعه پس از کرونا گفت: برخورد قاطعانه با مفسدان، طمع مال‌اندوزان، حرام‌خواران و جهان خواران را قطع می‌کند برای از بین رفتن فساد در جامعه باید ریشه‌های فساد در کشور سوزانده شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد سعیدی  اظهار داشت: هیچ فرقی بین فساد سیاسی، اقتصادی، جناحی، حزبی و فردی نیست و حکومت باید با تمام انواع مفاسد برای سالم‌سازی جامعه بدون کمترین تعارفی برخورد کند.

سعیدی با اشاره به مساله فساد در کشور گفت: تمام کشورهای جهان به فساد آلوده‌اند و دراین‌بین نحوه برخورد با فساد مهم است.

چهارمحال وبختیاری

 نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد ، با اشاره به جایگاه خدمت در نظام اسلامی گفت: مسوولان نظام باید در راستای تحقق عدالت و خدمت شایسته به مردم حرکت کنند.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام  با اشاره به هفته قوه قضاییه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و همرزمانش افزود: این هفته فرصت مغتنمی برای دستگاه قضاست که به فضل پروردگار موقعیت زیبا برای جامعه بوجود آوردند.

وی بر زنده نگهداشتن امید در جامعه تاکید کرد و گفت: برخی نگاه‌های ناامیدانه باید رفع شود، که امروز این امر در دستگاه قضا مورد توجه قرار گرفته است و دستگاه قضا ضعف‌های دستگاه‌های دیگر را اعلام می‌کند.

کرمان(جیرفت،ریگان،سیرجان)

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با تاکید بر این مطلب که مسئولان امر باید به کنترل قیمت ها توجه ویژه ای داشته باشند، گفت: بخشی از گرانی ها جنبه جهانی دارد اما بخش قابل توجهی از آن به دلیل بی توجهی و فقدان برنامه است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی افزود: دولت، مجلس و کسانی که در این عرصه توانمند هستند باید به فکر مردم باشند و جلوی گرانی های افسارگسیخته را در این شرایط که کشور دچار آسیب جدی و مبارزه با بیماری کرونا است را بگیرند.

وی اظهارداشت: تقاضای ما از همه مردم این است که دستورات بهداشتی را با دقت رعایت و مراعات کنند تا کشور به فضل  خداوند از بلای کرونا عبور کند.

حجت‌الاسلام رضا سعادت‌فر  امام جمعه جیرفت در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن تبریک هفته قوه قضاییه، خط فکری دوستان ولایت را ۲ محور عنوان کرد و نخستین خط فکری را اطاعت محض و بی چون و چرا از رهبری دانست که افراد دارای این خط فکری، ولایت از رهبری را واجب شرعی می‌دانند.
وی با بیان اینکه خط فکری دوم کسانی هستند که صحبت رهبری را می‌شنوند و ایشان را دوست دارند ولی حرف رهبری را قبول ندارند، افرادی که این طرز تفکر را دارند ولی فقیه را به عنوان یک کارشناس می‌پندارند.

امام جمعه ریگان گفت: دستگاه قضا با مدیریت قوی و تحول آافرین نور امید را در دلهای مظلومان و مستضعفان و عموم مردم زنده کرده است

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های نماز جمعه این شهرستان  با اشاره به روز افشای حقوق بشرآمریکایی بیان داشت:  مردم ازاده جهان همیشه از ابرقدرتها خصوصا امریکای جنایتکار صدمه دیده اند.

امام جمعه سیرجان  در خطبه های نماز با اشاره به اینکه دروغ های مضحک آمریکا در قطعنامه ضد ایرانی برای فشار حداکثری برجمهوری اسلامی ایران است افزود: اگر ترامپ به دنبال این استکه ممنوعیت تسلیحاتی ایران باید تمدید شود میخواهد بهانه جدید فشار حداکثری را بر ایران پیدا کرده باشد و فکر می کند بتواند به اهداف خود برسد که هرگز اینچنین نخواهد بود.

حجت الاسلام سید محمود حسینی اضافه کرد : هدف آمریکا وادار کردن ایران به انجام مذاکرات جدید است و پیش نویس قطعنامه پیشنهادی واشنگتن این مطلب را روشن کرده است که هیات حاکمه آمریکا اتهام زنی و زمینه سازی فشار بر جمهوری اسلامی ایران برنداشته است.

بوشهر

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: پیشگیری از وقوع جرم ، سرعت بخشی در رسیدگی کارشناسانه قضایی پرونده‌ها و خاتمه آن، تدوین نقشه آمایش ملی مبارزه با جرم، ترسیم نقشه راه پیشگیری و قضاوت عادلانه باید در دستور کار جدی قوه قضائیه باشد.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه به رسانه‌ها اعلام کرد:تحولات و اقدام‌های اخیر قوه قضائیه به ویژه در حوزه مبارزه با فساد درون قوه و برون از آن بسیار حائز اهمیت و قابل تقدیر  است.

وی یادآورشد:قوه قضائیه در اسلام کانون اصلی حق مداری،  عدالت خواهی و خط مقدم مبارزه با فسادهای گوناگون و تباهی و پناه و ملجأ عدالت بنیان مردم مظلوم است.

استان مرکزی(خمین)

 نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مبارزه با استکبار جهانی آرمان ملت و انقلاب اسلامی ایران است و هیچ قدرتی نمی‌تواند این ملت را از ادامه راه خود ناامید کند.

آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک افزود: مردم و مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران باید بدانند که‌دشمنان هرگز به فکر حل مشکلات ایران نیستند و باید با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی در مسیر توسعه کشور گام برداشت.
وی در خصوص هفته قوه قضائیه نیز گفت: این هفته بهترین فرصت برای ارزیابی عملکرد دستگاه قضایی، آسیب‌شناسی و بررسی نقاط قوت و ضعف درون دستگاهی این نهاد و تدوین یک برنامه کامل برای ادامه مسیر است.

امام جمعه خمین گفت: مدعیان حقوق بشر آمریکایی ملتهای دنیا را با حرفهایشان فریب داده‌اند زیرا خود خشن‌ترین و بدترین انسان‌های روی زمین هستند و حقوق انسانی را پایمال کرده‌اند.

حجت‌الاسلام سید علی‌ حسینی‌پور در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه خمین افزود: حقوق بشر آمریکایی، مسخره و چیزی متناقض با عمل آنان است زیرا هواپیمای مسافربری ایران را می‌زند، یمن را بمباران کرده و زن و کودکان را می‌کشد و ادعای پوچ طرفداری از حقوق بشر هم دارد.
وی بیان کرد:استکبار جهانی برای دستیابی به هدف‌های مغرضانه و توجیه اعمال ددمنشانه خود، مفاهیم حقوق بشر را در دنیا تحریف کرده است.

قزوین

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با بیان اینکه دولت آمریکا هنوز از سیلی‌های گذشته جمهوری اسلامی درس عبرت نگرفته، گفت: رفتار ادامه‌دار آمریکاییان در آینده عواقب ناگوارتری را برای آنان به دنبال خواهد داشت.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین افزود: آمریکا هنوز متوجه نیست که در خاورمیانه، اسلام و اتحاد کشورهای مسلمان حرف اول را می‌زند و آنها جایی در این میان ندارند.

همدان

 نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی صادره از ستاد مقابله با کرونا وظیفه همگانی است و مردم باید نسبت به این مهم توجه جدی داشته باشند.

حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه همدان اظهار داشت: چهار ماه از شیوع کرونا سپری می شود و در این مدت مسوولان اجرایی، ستادهای مردمی، سپاه، بسیج، هیات های مذهبی و مساجد انسجام یکپارچه را در مقابله با این ویروس شکل داده اند اما مردم باید مراقبت ها را بیشتر کنند.

آذربایجان شرقی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: موضوع عدالت خواهی و حرکت برای تحقق این امر از آرمان‌ها و اهداف مهم نظام جمهوری اسلامی ایران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی‌آل هاشم عدالت‌خواهی را اصلی‌ترین هدف تشکیل نظام اسلامی دانست و افزود: همه ارکان نظام اسلامی باید بر تحقق این امر پافشاری و اصرار کنند.

وی با بیان اینکه عدالت خواهی جزو هویت جدانشدنی نظام اسلامی است، اظهار داشت: باید توجه داشت که حقیقت و هویت ایران اسلامی عدالت‌خواهی است و اگر به دنبال عدالت اجتماعی نباشیم در حقیقت وجود خودمان را انکار کرده و  جمهوری اسلامی هم بدون عدالت ‌معنایی ندارد.

گیلان (رشت)

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت بیان کرد: سلامت قوه قضائیه در درجه اول اهمیت قرار دارد و امروز شاهد اصلاح این قوه از درون هستیم.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های آئین عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته رشت با اشاره به هفتم تیرماه سالگرد شهادت آیت الله بهشتی و هفته قوه قضائیه افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، قوه قضائیه باید از داخل با افراد متخلف و فاسد در همه استان ها با جدیت و قاطعانه برخورد کند.

امام جمعه بندر مرزی آستارا گفت: مجلس یازدهم ترکیبی از نمایندگان جوان و انقلابی است و باید رویکرد آن مجموعه بزرگ، فقرزدایی، مهار تورم و رسیدگی به وضعیت معیشت مردم باشد.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا در خطبه های نماز جمعه در مصلای آستارا اظهار کرد: رسیدگی به قیمت و اجاره بهاء مسکن و کالاهای اساسی مردم باید در اولویت امور دولت و مجلس باشد.

وی بیان کرد: تورم با گرانفروشی فرق دارد و برخی از متصدیان واحدهای صنفی در آستارا گرانفروشی می کنند و باید بازرسان اتاق اصناف و صنعت، معدن و تجارت با آنها مقابله کنند.

خراسان شمالی

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: عدالت و فسادستیزی لازم و ملزوم یکدیگرند و دستگاه قضا باید مبارزه با فساد را در راس برنامه‌های خود قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی اجرای عدالت را خواست مردم از قوه قضاییه دانست و اظهار داشت: برای اجرای عدالت باید به سراغ مفسدان و دانه درشت هایی رفت که همیشه اقتصاد جامعه را فلج کرده، سیاست را به انحراف کشانده، اخلاق را تباه و اعتقادات مردم را دچار شبهه کرده اند.
وی افزود: با وجود تلاش های بسیاری که در طول این سالها صورت گرفته، هنوز در زمینه عدالت به آنچه سزاوار جامعه اسلامی، نرسیده‌ایم و رسیدن به این هدف نیاز به کار و تلاش بیشتری دارد، زیرا عدالت آن قدر مهم است که نیازمند کار شبانه روزی و تلاش بیشتر برای رسیدن به اهداف انبیا و اولیا است.

یزد(تفت،بهاباد،ابرکوه،میبد)

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: گرانی و گرانفروشی‌های اخیر فشار زیادی بر مردم و اقشار آسیب‌پذیر جامعه وارد کرده و باید مسوولان به فکر معیشت مردم باشند.

آیت‌الله محمدرضا ناصری با اشاره به اینکه اساسی‌ترین وظیفه مسوولان، حل مشکلات اقتصادی مردم است افزود: دولتمردان با درایت و برنامه‌ریزی مدون به دنبال چاره‌جویی حل نیازهای مردم باشند.

امام جمعه تفت با تسلیت سالروز شهادت دکتر بهشتی و یارانش گفت: حیات جامعه به اقامه عدل است و از خداوند متعال می‌خواهیم به قوه قضائیه توفیق دهد تا به وظایف خود به ویژه احقاق حقوق عامه و عدالت عمل کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد سرمه چشم در خطبه های نمازجمعه این شهر پس از وقفه چهار ماهه، گفت: شهرستان تفت در مسیر تردد است و آمار رسمی ۳۰۰ هزار تردد در هفته را به ثبت رسانده است.
وی افزود: نیازمند است مسئولان استان یا ستاد ملی کرونا درباره شهرستان تفت و این ترددها تدبیری بیندیشند تا شهرستان ولایی تفت دست خوش حوادث نشود.

امام جمعه بهاباد گفت: شهید بهشتی شخصیتی متعهد، مجتهد و علاقه‌مند به نظام اسلامی و خاری در چشم دشمنان اسلام بود .

حجت‌الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تسلیت سالروز شهادت شهید مظلوم دکتر سید محمد بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفایش به دست منافقین کوردل و تبریک هفته قوه قضائیه افزود: قوه قضاییه با تفکر شهید بهشتی شکل گرفت و این شهید بزرگوار همواره در عمر مبارک خویش با تقوا و ولایتمداری در برابر توطئه‌های دشمنان ایستادگی و از آرمان‌ها، اهداف و مقاصد بلند انقلاب اسلامی ایران پاسداری ‌کرد.

 امام جمعه ابرکوه با تسلیت سالروز شهادت دکتر بهشتی و یارانش گفت: در قاموس حقوق بشری آمریکا ، حق صیانت ، حق کرامت ، حق آزادی و امنیت ، حاکمیّت ملّی ،  انتخاب حق زن و کودک و امثال اینها فقط معنای غربی و استعماری دارد و نقض حقوق بشر هم در راستای حقوق بشر تعریف می شود .

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی ادامه داد: قطعنامه خبیثانه شورای حکام یعنی انگلیس ، فرانسه و آلمان علیه ایران و خیمه شب بازی آمریکا و عملکرد یک بام دو هوای اروپا و خوش رقصی مدیر آژانس ، چیزی جز اهداف راهبردی آمریکا علیه ایران نیست .

 امام جمعه میبد گفت: آمریکایی‌ها پوشالی بودن قدرت خودشان را در صحنه‌های گوناگون حضور مقتدرانه ایران در ۶ ماهه گذشته در دریاهای آزاد و عمان و زمان شهادت حاج قاسم سلیمانی احساس کرده و به چشم خود دیدند.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در خطبه‌های اولین نماز جمعه بعد از شیوع کرونا افزود: در ۶ ماهه گذشته شاهد روی دادن زنجیره‌ای از بودیم که محور مقاومت به خاطر آنها مشکلات زیادی را متحمل شد.

امام جمعه مهریز گفت: بر دولت است با همکاری مردم جلو گرانی‌های لجام گسیخته اخیر کشور را بگیرد که شرایط بدی را برای مردم به وجود آورده است.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مهریز افزود: اساسی‌ترین وظیفه دولت است که برای رفاه مردم و آرامش بازار جدی وارد عرصه کار و فعالیت شود.

ایلام

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌ جمعه ایلام با بیان اینکه قوه قضائیه مسئولیت حساسی را در پشتیبانی از حقوق فردی، اجتماعی و تحقق بخشیدن به عدالت عهده دار است، گفت: باید تلاش کنیم تا عدالت در سطح جامعه حتی به صورت نسبی تحقق پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر ایلام با تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت سالروز شهادت دکتر شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران با وفایش اظهار داشت: عدالت حقیقتی است که همه انسان ها به دنبال آن هستند، در این خصوص اقدامات تحولی و اصلاح گرایانه در نظام قضایی جدید امید بخش بوده و رویه انقلابی و مردمی در مبارزه با فساد اثر بخش است.

فارس

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: در حال حاضر جامعه شاهد هر ۲ مورد گرانی و گرانفروشی است و برای حل این مشکل باید همه مردم و نهادهای کشور به میدان بیایند و به دولت کمک کنند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام بیان داشت: دلیل گرانی کنونی در جامعه علتی به غیر از گرانفروشی دار از این رو از همه فرهیختگان اجتماعی درخواست داریم که در این باره مطالعه و عوامل گرانی را شناسایی کنند و مردم، دولت، مجلس شورای اسلامی و دستگاه قضا برای مقابله با آن وارد عمل شوند.

وی افزود: باید جلوی گرانی از ریشه و بنیان گرفته شود و از همه نخبگان علمی، دانشگاهی و حوزوی می‌خواهیم که در مورد این مساله مطالعه و تحقیق کرده و حاصل آن را در اختیار دستگاه‌های مختلف قرار دهند.

مازندران (نوشهر)

نماینده ولی‌فقیه در مازندران و امام جمعه ساری گفت : هر بار شعار مرگ بر آمریکا و همپیمانانشان در جامعه رو به فروکش کردن می‌رود، آنها با رفتارهای گستاخانه نفرت ملت ایران را شعله ور می‌کنند و آنها خودشان مسبب شعله‌ور شدن شعار مرگ هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر محمدی لایینی  افزود : آمریکایی ها به جای اینکه برای خروج خود از توافق هسته ای پشیمان بوده و به اشتباه خود پی ببرند، هر روز گستاختر از روز قبل می شوند. 

وی افزود: هربار شعار مرگ بر آمریکا و همپیمانانشان در میان ملت ایران فروکش می کند، آنها بار دیگر با گستاخی موجبات شعله ور شدن نفرت مردم نسبت به سیاست های غلط آنها را فراهم می کنند.

امام‌جمعه موقت نوشهر با تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی هفتم تیر گفت : قوه قضائیه ضمن برخورد با مجرمان ، باید همت خود را صرف برخورد با علل وقوع جرم و پیشگیری از آن کند.

 حجت‌الاسلام عبدالغفار آل‌حبیب افزود : این‌ که هر از چند گاهی خبر بازداشت سلطان سکه و سلطان این و آن منتشر می‌شود شایسته نظام ما نیست.

البرز

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به حوادث اخیر آمریکا و مشکلات مردم این کشور بیان داشت: امروز جامعه آمریکا بیشترین آسیب را از لیبرالیسم می بیند.

آیت‌الله  سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در  ابتدای مطالب هفدهمین خطبه مکتوب جمعه نوشت که قرار بر این بود که در این هفته نماز جمعه در همه شهرهای استان البرز برقرار باشد و تعطیلی به هجدهمین جمعه کشیده نشود، اما به علت  افزایش شمار بیماران در روزهای اخیر و نامه رییس  دانشگاه علوم پزشکی استان اجتماع جمعه را تعطیل کردیم.

امام جمعه کرج در ادامه به مسائل مختلف آمریکا اشاره کرد و ادامه داد:  جامعه آمریکا بیشترین آسیب را از لیبرالیسم غربی دیده و می‌بینند و برجسته ‏ترین مصداق نقض حقوق بشر حمایت از رژیم صهیونیستی است.

سیستان وبلوچستان

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: مدعی بودن آمریکا در زمینه حقوق بشر طنز تلخ تاریخ بوده زیرا دست سران این کشور به خون هزاران نفر در سراسر دنیا آلوده است.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی در نخستین نماز جمعه سال ۱۳۹۹ با یادآوری جنایات مختلف آمریکا در دنیا به مناسبت هفته افشای حقوق بشر آمریکایی و سالروز حمله به هواپیمای مسافربری ایران، خاطرنشان کرد: از سوابق ننگین و فراوان آمریکا می‌توان به چند نمونه از جمله قتل و غارت سرخ‌پوست‌های بومی آمریکا، کشتار سیاه‌پوستان، نقض حقوق مسلمانان با اتهام تروریسم، قتل و غارت در کشورهای مختلف دنیا، نقض حقوق زنان و انحلال کانون خانواده، سرکوب و تبعیض مردم بویژه در حوزه اقتصادی و این که ۹۹ درصد از سرمایه این کشور در دست یک درصد از آمریکایی‌هاست اشاره کرد.

کرمانشاه

امام جمعه قصرشیرین گفت: اولویت دستگاه قضا اجرای عدالت و برخورد با مفسدان اقتصادی و سوءاستفاده کنندگان از بیت المال است.

حجت الاسلام علی ملکی بابیان اینکه اقدام های جهادی دستگاه قضا در برخورد با اراذل و اوباش و مفسدان اقتصادی قابل قدردانی است، اظهار داشت: دستگاه قضا در نظام اسلامی با قدرت تمام با تلاش شبانه روزی قضات با مخلان نظم و امنیت به شدت برخورد می کند.

خوزستان (شادگان)

امام جمعه شادگان با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: همدلی و وحدت مردم و مسوولان برای شکست کرونا ضروری است.

 حجت‌الاسلام سیدمجیدشرفی اظهارداشت: نمازجمعه شادگان با مجوز ستاد استانی مبارزه با کرونا و لحاظ پروتکل‌های این ستاد برگزار شده است.

خراسان رضوی (سبزوار،گناباد،تربت حیدریه)

امام جمعه سبزوار گفت: گرانی کالاها فشار مضاعف بر توده مردم وارد کرده لذا دستگاه‌های نظارتی باید مهار گرانی را در اولویت کاری خود قرار دهند.
حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه در خطبه‌های نماز جمعه سبزوار افزود: مطالبه مردم از مسوولان در حوزه اقتصادی، ساماندهی گرانی و وضع آشفته بازار است.

وی ادامه داد: گرانی در بازار ارز، طلا، مسکن، خودرو و کالاهای اساسی دو چندان شده که یکی از عوامل آن مافیای اقتصادی در این بازارهاست.

امام جمعه گناباد نیز گفت: با هدایت‌ها و مدیریت مدبرانه رهبر معظم انقلاب، نظام جمهوری اسلامی مسیر عزت و تعالی را می‌پیماید.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب در خطبه‌های نماز جمعه گناباد با اشاره به ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب توسط منافقان در مسجد ابوذر تهران در سال ۱۳۶۰  افزود: پرودگار متعال وجود معظم له را برای نظام حفظ کرد.

وی ادامه داد: با رهبری حکیمانه آیتالله خامنه‌ای به رغم ترفندهای دشمنان، نظام جمهوری اسلامی در اوج اقتدار قرار دارد.

امام جمعه تربت‌حیدریه نیز با اشاره به روز ششم تیرماه سالروز سوء قصد به جان رهبر معظم انقلاب گفت: با وجود حیله مستکبرین و منافقین، خدا این نعمت الهی را برای زعامت امت اسلامی نگه داشت و اکنون از رهنمودهای معظم له بهره‌مند هستیم. 

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی همچنین بر رعایت موازین بهداشتی تاکید کرد و افزود: رعایت همه برنامه‌های بهداشتی الزام شرعی و قانونی است و اگر پزشکان توصیه کردند، به منزله حکم شرعی بوده و رعایت آن لازم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار