مدیرکل بازرسی استان البرز با بیان اینکه در سال گذشته ۴۷۱ نفر از کارکنان دستگاه‌های اجرایی البرز به رسیدگی به تخلفات اداری معرفی شدند،گفت: ۲۳۱ نفر از این تعداد محکوم شدند.
کد خبر: ۸۶۷۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳ 27 June 2020

به گزارش «تابناک البرز» احمد علی آبادی فراهانی با تبریک هفته قوه قضائیه، با اشاره به گزارشاتی که از سوی مردم به اداره کل بازرسی استان البرز ارسال می‌شود، اظهار داشت : شهروندان بدون کوچکترین دغدغه می‌توانند گزارشات خود در خصوص تخلفات دستگاه‌های اجرایی را از طریق کانال‌های ارتباطی اعلام شده ارسال  کنند.

وی افزود:  سازمان بازرسی به عنوان دستگاه اعلام کننده موضوعات را بررسی و جهت صدور حکم به دستگاه‌های ذیصلاح ارسال می‌کند.

 مدیر کل بازرسی استان البرز با بیان اینکه  این اداره در سال 98 به تنهایی 108 فقره گزارش را بررسی و به مبادی ذیربط ارسال کرد،بیان کرد: از مواردی که سازمان بازرسی به آن رسیدگی می کند مصوباتی است که در دستگاه‌های اجرایی و شوراها همچون شوراهای اسلامی شهرها تصویب می‌شود که با ضوابط قانونی مغایرت دارد و در همین راستا در سال 98 اداره کل بازرسی استان البرز 4 مورد مصوبه مغایر قوانین و ضوابط را به دیوان عدالت اداری جهت ابطال منعکس کرد.

 فراهانی با بیان اینکه با اشاره به اینکه بر اساس جمع بندی گزارش‌ها ملاحظه می‌شود که در سال 98 تعداد 471 نفر از کارکنان دستگاهای اجرایی را برای رسیدگی به تخلفات اداری به مراجع ذیربط معرفی کرده ایم که از این تعداد تاکنون 231 نفر محکوم شده اند و 2 درصد از افراد نیز به مراجع قضایی معرفی شده اند که پرونده آنها در دست بررسی می باشد و برای بعضی از آنها حکم محکومیت صادر شده است .

وی افزود : در حوزه نظارت بر معاملات دستگاه‌های اجرایی نیز تعداد 1131 مورد از معاملات در سطح استان مورد رصد قرار گرفته است که در بخشی از آنها  از نظر شکلی یا اداری روند قانونی رعایت نشده بودیا حقوق دستگاه ضایع شده است.

 فراهانی گفت: در خصوص سوء جریانات ناشی از کتمان درآمدهای مشمول مالیات و ممانعت از فرار مالیاتی بالغ بر 1320 میلیارد ریال مورد رسیدگی قرار گرفته که بخشی از این مبلغ منجر به احقاق حقوق دولتی شده است.

مدیرکل بازرسی استان البرز خاطر نشان کرد: احراز سوء جریان ناشی از عدم پیگیری موثر مطالبات در سیستم بانکی نیز تحت رسیدگی و پیگیری قرار گرفته است که در سال 98 حدود 1850 میلیارد و 212 میلیون ریال سوء جریان ناشی ازعدم وصول مطالبات کشف گردیده است.

 وی با بیان اینکه سوابق مالیاتی 461 شرکت در سطح استان البرز مورد رسیدگی قرار گرفته است که محل کارخانه این شرکت‌ها در استان البرز بوده ولی به لحاظ محل استقرار دفاتر مرکزی آنها که در سایر استانها از جمله استان تهران دائر بوده تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی کشور رسیدگی به موضوع مالیاتی این شرکت‌ها را به سازمان آن استان‌ها واگذار کرده در حالی که کارخانه این شرکت‌ها در استان البرز واقع است و بار رسیدگی به مشکلات این کارخانه‌ها بر عهده ادارات استان البرز و سایر تبعات فعالیت آنها از جمله افزایش حجم ترافیک سطح استان و آلودگی فعالیت های صنعتی شرکت‌های مذکور متوجه مردم استان البرز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار