در میان تمام کاربران اینستاگرام، کریستیانو رونالدو، با ۲۲۴ میلیون نفر دنبال‌کننده، پرطرفدارترین شخص است. او ۶۹ میلیون نفر بیشتر از حریف قدرش یعنی مسی با ۱۵۵ میلیون دنبال‌کننده، فالوور دارد.
کد خبر: ۸۶۸۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳ 29 June 2020

درآمد تبلیغاتی ستاره‌های فوتبال جهان از اینستاگرام چقدر است؟

به گزارش تابناک سمنان: چند ماه قبل خبری منتشر شد که شاید خیلی‌ها از خواندن آن تعجب کردند و برای خیلی دیگر که خود را به اشتباه شاخ مجازی می‌دانند، جایی برای تعجب نداشت. درآمد رونالدو، ستاره پرتغالی تیم فوتبال یوونتوس از محل انتشار پیام‌های تبلیغاتی در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام از حقوقی که از این تیم می‌گیرد، به مراتب بیشتر است.

شاید سوال کنید این به مراتب یعنی دقیقا چقدر؟ حدود ۱۳ میلیون یورو فقط برای دو ماه آن هم تا چند ماه پیش! بر همین اساس رسانه‌های خارجی بر مبنای میزان موفق‌تر بودن ستاره‌های فوتبال، بررسی کرده‌اند که در سال ۲۰۲۰ چه کسی بالاترین درآمد را از شبکه‌های مجازی‌اش خواهد داشت. هدف آن‌ها از این بررسی رسیدن به یک جمله بود. شاخ مجازی واقعی کسی است که برای درآمدش تلاش هم کرده است!

آقای رونالدو

در میان تمام کاربران اینستاگرام، کریستیانو رونالدو، با ۲۲۴ میلیون نفر دنبال‌کننده، پرطرفدارترین شخص است. او ۶۹ میلیون نفر بیشتر از حریف قدرش یعنی مسی با ۱۵۵ میلیون دنبال‌کننده، فالوور دارد و تنها از سال ۲۰۱۶ به بعد بیش از صدمیلیون نفر به تعداد دنبال‌کنندگان رونالدو اضافه شده‌اند که همین موضوع سبب شد، او به صدر رده‌بندی پرطرفدارترین افراد در اینستاگرام صعود کند. طبق اعلام سایت The Team درآمد‌هایی که مهاجم پرتغالی تیم فوتبال یوونتوس از انتشار پیام‌های تبلیغاتی در صفحه شخصی‌اش کسب می‌کند، از حقوقی که از یوونتوس می‌گیرد، بیشتر است.

 

راز موفقیت؟

لوئیز کوریا، مسؤول امور بازرگانی و عقد قرارداد‌های تبلیغاتی کریستیانو رونالدو در گفتگو با نشریه اکیپ فرانسه با اعلام میزان درآمد‌های این ستاره پرتغالی، استراتژی کسب درآمد توسط این بازیکن پرتغالی در شبکه‌های اجتماعی را توضیح داد که یکی از آن‌ها انتشار پیام‌ها به صورت روزانه با زیرنویس‌هایی به زبان‌های انگلیسی، پرتغالی یا ایتالیایی بسته به محتوای آن‌ها بوده است.

او گفت: ما تلاش می‌کنیم در انتشار تصاویر مرتبط با فوتبال، تصاویر شخصی‌تر و تصاویر تبلیغاتی تعادل را برقرار کنیم. رونالدو، فوق ستاره‌ای است که نمی‌توان گفت تنها از چند کشور خاص طرفدار دارد و او باید حواسش را به همه چیز جمع کند تا محبوب باقی بماند. براساس گزارش فوربس، رونالدو همچنین با بهترین برند‌ها در سراسر جهان قرارداد دارد و میزان درآمد این بازیکن از هر پست اینستاگرامی به ۹۷۵ هزار دلار می‌رسد.

۵ رتبه اول درآمد اینستاگرام

در سال جاری میلادی تعداد دنبال‌کننده‌های برخی بازیکنان فوتبال افزایش پیدا کرده و این مساله در درآمد این بازیکنان از اینستاگرام نیز بی‌تاثیر نیست. این اسامی، نام پردرآمدترین بازیکنان فوتبال جهان از اینستاگرام است. در صدر فهرست، دو نام مطرح کریستیانو رونالدو و لیونل مسی قرار گرفته. دیوید بکام که در رتبه سوم نشسته، بازیکن فوتبال بازنشسته با درآمد سالانه ۳۵۷ میلیونا دلار از این شبکه اجتماعی است. نفر چهارم نیمار با ۱۳۹ میلیون بازدیدکننده و نفر پنجم زلاتان ابراهیموویچ است که طبق برآورد حدود هفت میلیون دلار از اینستاگرام درآمد دارد. اسامی دیگری مانند رونالدینیو، لوئیس سوارز، سرخیو راموس، آندرس اینیستا، دیبالا، گریزمن و.. نیز در این لیست قرار دارند.

از بکام تا زلاتان

لیونل مسی که تا امروز جوایز زیادی را برنده شده، پس از رونالدو توانسته درآمد بالایی از اینستاگرام نیز داشته باشد. لیونل مسی از هر پست در این شبکه اجتماعی درآمدی برابر با ۶۴۸ هزار دلار دارد. مسی مانند رونالدو با شرکت‌های زیادی همکاری دارد که برای مثال می‌توان به آدیداس و Jacob & Co و اشاره کرد. دیوید بکام در سال ۲۰۱۹ از هر پست اینستاگرامی درآمدی برابر با ۳۵۷ هزار دلار داشته است. حالا، اما آیا کسی منکر می‌شود که اینستاگرام نیز به عنوان یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهان، باعث افزایش طرفداران و ارتباط نزدیک‌تر مردم با فوتبال شده است؟

شاخ مجازی جزیره

شاید برایتان عجیب باشد که دنی سبایوس، بازیکن رئال‌مادرید که به طور قرضی در آرسنال توپ می‌زند و جایگاه ثابتی هم در تیم میکل آرتتا ندارد، جزو پردرآمدترین بازیکنان لیگ برتر از اینستاگرام است. سبایوس تا اینجای فصل از راه انتشار پست و استوری تبلیغاتی، ۱۰۱ هزار پوند پول به جیب زده است.

او به طور هفتگی از طریق اینستاگرامش بیش از ۲۹۰۰ هزار پوند درآمد کسب می‌کند که برای بازیکنی در جایگاه او رقم قابل توجهی به حساب می‌آید. تعداد دنبال‌کننده‌های او نزدیک به دو میلیون است. دومین گزینه، بازیکن منچستریونایتد است که از قضا او هم خیلی مورد توجه مردم نیست.آندرس پریرا در فضای اینستاگرام تا الان نزدیک به صد هزار پوند درآمد داشته که ۲۷۲۵ پوند در هفته به حسابش واریز می‌شود. در این بین بازیکنان یونایتد ظاهرا فعالیت تبلیغاتی بیشتری در فضای مجازی دارند. برندون ویلیامز که نفر ششم فهرست برترین‌های اینستاگرام به لحاظ درآمد است، تا الان ۶۶ هزار پوند از اینستاگرام پول کسب کرده و هری مگوایر هم با تبلیغات در اینستاگرامش نزدیک به ۵۵ هزار پوند پول جمع کرده است.

چرا این گزارش‌ها مهم است؟

پس از این رتبه‌بندی‌ها و اعلام پردرآمدترین‌های مجازی و همچنین پس از پویش پر استقبال و گسترده «احمق‌ها را معروف نکنیم» که با استقبال عجیبی در همین اینستاگرام مواجه شد، این گزارش‌های منتشرشده شاید حکایاتی دیگر هم داشته باشند. تمامی این افراد، آدم‌های موفقی هستند که ابتدا در فضای واقعی و جهان حقیقی معروف هستند و بعد شاخ‌های مجازی هستند! آن‌ها هیچ هویت جعلی‌ای ندارند و پولی که از اینستاگرام‌شان درمی‌آورند، براساس هویت واقعی و تلاش اولیه‌شان برای موفق‌تر بودن است و لاغیر. اتفاقی که در کشور ما شاید برعکس باشد! افراد بسیاری ابتدا با هویت‌های جعلی یا حقیقی، شاخ مجازی می‌شوند، به وسیله اتفاق‌های عجیب و غریب و حتی ناشایست معروف و افراد بسیاری هم ناخواسته یا کاملا آگاهانه اسیر بازی آن‌ها می‌شوند، بعد هویت واقعی‌شان فاش می‌شود، اتفاقی که شاید هم نیفتد، اما دنبال‌کننده‌هایشان میلیونی و میلیونی‌تر می‌شود و کار به جایی می‌رسد که خدا را هم بنده نیستند. نمونه‌هایش را خودتان می‌دانید!

منبع: جام جم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار