علی رضا آشناگر:
به گزارش تابناک سمنان: علی رضا آشناگر استاندار سمنان گفت:: باید مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر را با رویکرد عمومی و مردمی ارائه نمود
کد خبر: ۸۶۹۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶ 30 June 2020
انتقاد استاندار سمنان به غیبت کارشناسان دین و اندیشه در فضای مجازی ...
 
استاندار سمنان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که عصر شنبه هفتم تیر ماه در محل سالن مدیریت بحران استانداری سمنان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطر شهید دکتر بهشتی و یاران شهیدش و با تبریک هفته قوه قضائیه گفت:: کشور ما بواسطه‌ی همجواری با افغانستان، بعنوان یکی از کانون‌های اصلی تولید و ترانزیت مواد مخدر دارای شرایط ویژه و خاصی می‌باشد که همین امر مجموعه‌ی اقدامات ما را در این زمینه بسیار سخت و پیچیده نموده است.
وی با تمجید از اقدام انجام شده در راستای تغییر نگرش به معتادان مواد مخدر از مجرم به بیمار گفت:: بایدضمن انجام اقدامات سختگیرانه و محکم با سوداگران مرگ و قاچاقچیان که بعضا با انگیزه‌های سیاسی اقدام به انجام چنین تحرکاتی می‌نمایند، نسبت به ارتقاء فرهنگ پذیرش و درمان بیماران مواد مخدر و بازگرداندن این گروه به آغوش خانواده و جامعه تلاش نمود و این نگاه را تقویت کرد.
علی رضا آشناگر با اشاره به تقدیم هزاران شهید عرصه امنیت و مبارزه با مواد مخدر گفت:: به برکت خون این شهیدان و جانفشانی نیرو‌های انتظامی، امنیتی و قضایی بحمدلله اقدامات بسیار خوب و ارزنده‌ای در راستای مبارزه با مواد مخدر در سطح کشور به انجام رسیده که اگر نبود این جانفشانی‌ها و اقدامات، بی شک وضعیت کشور ما بحرانی و خطرناک می‌شد.
آشناگر انجام اقدامات فرهنگی در راستای مبارزه با مواد مخدر را بسیار پر اهمیت‌تر و پیچیده‌تر از انجام برنامه‌های قضایی و انتظامی دانست و عنوان کرد: باید مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر را با رویکرد عمومی و مردمی ارائه نمود و قشر‌های مختلف مردم را به همکاری در جهت مبارزه با این بلای خانمان سوز و سوداگران مرگ تشویق و ترغیب نمود.
وی همچنین اضافه کرد: بی شک برخورد قضایی و سخت گیرانه انتظامی با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، وظیفه‌ی دولت و نهاد‌های ذی صلاح و انجام اقدامات فرهنگی و رسانه‌ای نیز از جمله اقداماتی است که می‌توان با حمایت و مشارکت مردم به انجام رساند.
استاندار سمنان در ادامه با قدردانی از تلاش دستگاه‌های مختلف در مبارزه با مواد مخدر بر ضرورت آشنایی نسل جوان و نوجوان با انواع جدید مواد مخدر و لزوم انجام تلاش‌های پیشگیرانه در خصوص عدم اعتیاد و مصرف مواد مخدر تاکید کرد و اظهار داشت: مدارس، مراکز اشتغال، دانشگاه‌ها و محیط‌های عمومی و محلات باید بیش از پیش مورد توجه متولیان قرار گرفته و برنامه‌های جامع فرهنگی در راستای مصون سازی جامعه از مواد مخدر در این اماکن به انجام رسد.
علی رضا آشناگر با انتقاد از کثرت مراکز پاتوق مصرف کنندگان مواد مخدر در سطح استان گفت:: باید با جدیت در جهت شناسایی و متلاشی نمودن اینگونه مراکز تلاش شود و بویژه اقدامات پاکسازی و مصون سازی پارک‌ها و اماکن عمومی که محل تجمع معتادان متجاهر و عرضه مواد مخدر می‌باشد، هر چه سریع‌تر اجرا شود.
استاندار سمنان در ادامه سخنان خود از شهرداران استان، بعنوان یکی از ارکان اصلی مصون سازی و پاکسازی شهر‌ها از معضل مواد مخدر یاد کرد و عنوان کرد: شهرداران وظیفه دارند تا در اجرای طرح‌های مصون سازی، ضمن انجام برنامه‌های پاکسازی پارک‌ها بصورت مستمر و تخریب پاتوق‌های معتادان، از اعتبارات شهرداری‌ها هزینه نمایند و با کمک فرمانداران و بهزیستی، نسبت به ایجاد مراکز مرتبط با تبصره ۲ ماده ۱۶ اقدام کنند.
آشناگر همچنین با اشاره به استقرار یگان پهبادی و یگان تکاور نیروی انتظامی از این دو بعنوان ظرفیت و پتانسیلی ممتاز در جهت رصد اطلاعاتی، کنترل و انجام عملیات در سطح استان یاد کرد و از نیروی انتظامی بواسطه‌ی استقرار آن قدردانی نمود.
آشناگر در پایان سخنان خود با ذکر این نکته که هر گاه هماهنگی و همکاری بین بخشی در میان دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف به انجام رسید، چرخ توسعه و پیشرفت نیز با شتاب بیشتری می‌جرخد از همکاری و مشارکت سازمان‌ها، ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف و بوبژه مشارکت فعال ائمه جمعه و جماعات استان در اجرای طرح‌های مبارزه با مواد مخدر تقدیر و تشکر نمود.
لازم بذکر است در این جلسه از فعالان مبارزه با مواد مخدر در استان سمنان تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار