معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی فارس در این راستا از برآورده شدن نیاز استان فارس درزمینه تولید برنج خبر داد و از مردم خواست نگران تأمین برنج در سال جاری نباشند.
کد خبر: ۸۶۹۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶ 01 July 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: برنج همواره به‌عنوان یکی از اقلام اساسی جهت مصرف روزانه مردم مورداستفاده بوده و ازآنجایی‌که برنج داخلی نرخ مصوب ندارد و به‌عنوان یک کالای احتکاری مشخص‌شده است، همواره مورد سوءاستفاده سودجویان قرار می‌گیرد.

از دیگر سو، شیوع کرونا در سال جدید منجر به اقدام زیبای رزمایش مساوات و کمک‌های مؤمنانه شد و این امر ضمن افزایش مصرف اقلامی همچون برنج، کمی مردم را با ترس کمبود برنج روبه‌رو کرد‌.

مردم فارس نگران تأمین برنج در سال جاری نباشند

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی فارس در این راستا از برآورده شدن نیاز استان فارس درزمینه تولید برنج خبر داد و از مردم خواست نگران تأمین برنج در سال جاری نباشند.

صمد رنجبری بااشاره به اینکه تولید برنج به‌خوبی در استان انجام می‌شود،گفت: نیاز استان ۲۰۰هزار تُن برنج است و ما باوجود شرایط موجود، امسال هم افزایش تولید را خواهیم داشت و پیش‌بینی می‌کنیم ۱۸۰ هزار تُن برنج در سال جاری در فارس تولید شود.

برنج‌های داخلی همچون برنج کامفیروزی نرخ مصوب ندارد

وی بااشاره به اینکه برنج‌های داخلی همچون برنج کامفیروزی نرخ مصوب ندارد، گفت: برنج‌های خارجی که تنظیم‌کننده بازار خواهند بود دارای نرخ مصوب هستند و حدود هزاران برنج هندی از طریق واردات و ذخایر موجود در استان توزیع خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس از کافی بودن موجودی در انبارها خبر داد.

کلیه موجودی انبارها باید اعلام شود

حمیدرضا ایزدی بااشاره به افزایش قیمت برنج طی یک‌ماهه اخیر گفت: با حذف ارز دولتی برای برنج و محاسبه با ارز نیمایی، در یک ماه گذشته شاهد افزایش قیمت برنج بودیم.

رئیس سازمان صمت استان فارس بااشاره به اینکه برنج جزء کالاهای احتکاری به شمار می‌رود، تاکید کرد: با توجه به اینکه برنج جزء کالاهای احتکاری است در راستای نظارت بر این امر کلیه موجودی انبارها باید اعلام شود و در صورت مشاهده تخلف طبق قانون احتکار با متخلفان برخورد و برنج کشف‌شده توسط دولت در بازار عرضه خواهد شد.

وی بااشاره به اینکه قیمت برنج با توجه به انواع آن متفاوت است، افزود: برنج داخلی نرخ مصوب ندارد اما در مورد برنج خارجی بسته به برگ خرید، میزان سود و قیمت مشخص می‌شود.

گفتنی است؛ جهت پیگیری قیمت مصوب برنج خارجی و نحوه قیمت‌گذاری برنج داخلی با معاونت بازرگانی سازمان صمت چند تماس گرفته و پیامک ارسال شد که وی پاسخگوی خبرنگار ما نبود.

برچسب ها: برنج ، کشاورزی ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار