کد خبر: ۸۶۹۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷ 01 July 2020

فتح قله‌ای جدید در معاملات امروز بورس

تابناک/ شاخص کل در بازار بورس امروز (چهارشنبه) ۶۶ هزار و ۳۶ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۶۱۲ هزار واحد رسید.

براساس معاملات امروز بیش از ۹ میلیارد و ۱۸۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۳۷ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۱۳ هزار و ۳۰۲ واحد افزایش به ۴۶۶ هزار و ۳۴۰ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با هشت هزار و ۷۶۷ واحد رشد به ۳۰۷ هزار و ۳۷۲ واحد رسید.

شاخص بازار اول ۵۴ هزار و ۶۳۸ واحد و شاخص بازار دوم ۱۰۷ هزار و ۳۴۸ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۶ هزار و ۸۵۱ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با چهار هزار و ۵۷۳ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با چهار هزار و ۴۵۹ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با سه هزار و ۹۷۱ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با دو هزار و ۴۶۳ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۹۸۹ واحد و پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۸۱۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

 در مقابل نماد بورس اوراق بهادار تهران (بورس) با ۲۰۲ واحد، گروه صنعتی بارز (پکرمان) با ۱۰۵ واحد، آلومینیوم ایران (فایرا) با ۸۴ واحد، بانک کارآفرین (وکار) با ۷۸ واحد، آسا پرداخت پرشین (آپ) با ۷۲ واحد، قند ثابت خراسان (قثابت) با ۷۱ واحد و تراکتورسازی ایران (تایرا) با ۷۰ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

برپایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، بانک تجارت و گلوکوزان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه بانک‌ها هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه سه میلیارد و ۹۲۲ میلیون برگه سهم به ارزش ۲۰ هزار و ۷۴۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۴۸۳ واحد رشد داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۵۱۹ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۵۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی مارون (مارون)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

همچنین نماد دامداری تلیسه نمونه (تلیسه)، ویتانا (غویتا)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، سیمان لار سبزوار (سبزوا)، هتل پارسیان کوثر اصفهان (گکوثر)، کشت و دام قیام اصفهان (زقیام)، شیر پاستوریزه پگاه گیلان (غگلپا)، آسیا سیر ارس (حآسا)، توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان (حپارسا) و کشت و دامداری فکا (زفکا) با تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار