آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه: مبارزه با فساد را یکی از دغدغه‌های عمومی و همیشگی انقلابیون در ایران دانست و گفت: ما در موضوع انقلابی بودن ۲ گروه داریم، یک عده انقلابی واقعی هستند و مخالف فساد، اما گروهی تنها مدعی انقلابی بودن هستند و اگر دستشان برسد فساد هم می کنند.
کد خبر: ۸۷۰۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 04 July 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز  جمعه این هفته شیراز مبارزه با فساد را یکی از دغدغه‌های عمومی و همیشگی انقلابیون در ایران دانست و گفت: ما در موضوع انقلابی بودن ۲ گروه داریم، یک عده انقلابی واقعی هستند و مخالف فساد، اما گروهی تنها مدعی انقلابی بودن هستند و اگر دستشان برسد فساد هم می کنند.

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم بر لزوم مبارزه با فساد و مفسدین تاکید فرموده، خاطرنشان کرد: منافقان به شکل‌های مختلف طی سالهای گذشته تلاش کردند در نقاطی از نظام اسلامی نفوذ کرده و ایجاد فساد کنند؛ آنان زحمتی برای همه مومنان و علاقه مندان به انقلاب درست کرده اند اما بدانند که راه به جایی نمی برند.

نماینده ولی فقیه در فارس با تصریح اینکه در خصوص فساد نگران نیستیم و به کسب توفیق الهی در مسیر مبارزه با فساد امیدواریم، گفت: حرکت رسواساز مفسدان و منافقان که به واسطه دستگاه محترم قضایی شروع شده و مورد تاکید و تایید مقام معظم رهبری نیز قرارگرفته، باید حرکتی مستمر و شبانه‌روزی باشد.

آیت‌الله دژکام با یادآوری اینکه ۳۰ سال است رهبر معظم بر مبارزه با فساد تاکید دارند، گفت: برای بیمه شدن مبارزه با فساد، پیوستگی و تداوم این حرکت لازم است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه با بیان اینکه به عدالت قضات ایمان داریم، گفت: در عین حال حکم قضات باید با موضوع جرم، تناسب داشته باشد، امکان دارد فردی برای اولین بار و تنها یکبار خطا کرده باشد، اما حکم سنگینی به او بدهیم که تناسب با موضوع ندارد، اما کسی که تمام عمر خلاف کرده، به شکلی از زیر محکومیت کامل در برود.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: تعیین چند مجازات برای یک جرم، برای آن بوده که قاضی دقت کرده و ببیند برای مجرم چه حکمی متناسب با موضوع و ابعاد مسئله تناسب دارد.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه فساد، اژدهایی هفت سر است که قطع یک سر آن به سر برآوردن سر دیگر منجر می‌شود، حمایت کامل خود را از دستگاه قضا و دیگر نهادها و افراد مبارزه کننده با فساد اعلام و تاکید کرد که در این مسیر، منویات و توصیه‌های مقام معظم رهبری که در سخنرانی هفت تیرماه امسال، معظم له، ذکر شد باید سرلوحه کار قرار داشته باشد.

وی در ادامه خطبه دوم نماز جمعه شیراز، با بیان اینکه موضوع مذاکره با آمریکا و سازش با آمریکا، ۲ مقوله جدا است، گفت: در باب مذاکره، تجربه‌ای جلوی رویمان قرار دارد، آنکه چند سال به بهانه برجام ما را روی زمین کشیدند و بعد از امضای آن، حالا می‌گویند شما هرچه تعهد کرده‌ای عمل کنید اما ما عمل نمی کنیم.

امام جمعه شیراز، با بیان اینکه اگر قرار بر مذاکره بود، این راه را رفتیم گفت: ما قصدمان انجام مذاکره منصفانه بود، اما طرفهای ما نه عدالت و نه انصاف را نمی‌شناسند و پای قول و وعده خود نمی‌مانند.

او به کسانیکه خواستار کوتاه آمدن ایران هستند، گفت: این افراد که قلم به دست گرفته و می نویسند چرا کوتاه نمی آیید، قائل به مذاکره نیستند، آنها سازش می‌خواهند؛ این افراد باید یکبار خود را در آینه نگاه کرده و از خودشان خجالت بکشند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه ایرانی چه پیش از اسلام و چه بعد از اسلام، مردانگی و غیرت داشته و دارد، تصریح کرد: کسی که امروز از سازش حرف می‌زند و بر این اقدام اصرار دارد، از ایرانی و مسلمانی و مردانگی و غیرت و وطن دوستی و علی دوستی و ... رگی در بدن ندارد.

مجاهدت نشانه ایمان است

وی در ادامه مطالب طرح شده در خطبه‌های نماز هفته‌های گذشته و تشریح ابعاد حدیث جنود عقل و جهل، به بیان دیدگاه‌های حضرت امام (ره) پیرامون این موضوع پرداخت و گفت: امکان دارد کسی از نظر استدلال وجود خداوند را اثبات کند، اما ایمان نداشته باشد، علم دارد اما ایمان ندارد، زیرا در دلش خبری از خدا نیست؛ ایمان تنها با مغز کار ندارد، ایمان عمدتا با دل انسان کار دارد.

خطیب جمعه شیراز ادامه داد: در نگاه روانشانسان این دیدگاه بوده که انسان سه ساحت در وجود خود دارد، یکی فکر و اندیشه، دیگری مربوط به قلب و احساسات و عواطف انسانی و گرایشات و قسمتی هم مربوط به رفتار و کردار انسان است.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی می خواهد ایمان داشته باشد، به صرف اینکه بگوید مغزم کار می کند و می توانم دلیلی بر وجود خداوند بیاورم کافی نیست، باید دلش را بررسی کرده و ببیند قلب او به چه چیز گرایش و تمایل دارد.

امام جمعه شیراز همچنین به آیه ۱۵ سوره مباک حجرات اشاره و خصوصیات مومن را طبق این آیه یادآور شد و اضافه کرد که مجاهدت در راه خدا را یکی از نشانه‌های ایمان دانست و بر ضرورت آن تاکید کرد.

آیت‌الله دژکام با یادآوری شرایط امروز جامعه و محدودیت و تحریمها، خاطرنشان کرد: امروز همه در معرض امتحان هستیم، گرانی و مشکلات، مواجه هستیم با مراجعات مردم و این موضوع را حس می کنیم، آنکه دارد باید کمک کند به آنانکه ندارند برای آسان شدن تحمل مشکلات.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار