سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل گفت:واردات گوشی با ارزش بالای ٣٠٠ یورو ممنوع شده که این نوع کالا تنها ۱۰ تا ١٥ درصد نیاز کشور را شامل می‌شود.
کد خبر: ۸۷۱۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷ 05 July 2020

جزئیات ممنوعیت واردات گوشی با ارزش بالای ۳۰۰ یورو

به گزارش تابناک سمنان: رضا عالیان سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تلفن همراه و لوازم جانبی با اشاره به ممنوعیت واردات موبایل با قیمت بیشتر از ٣٠٠ یورو، گفت: مصوبه‌ای را کمیته ارزیابی تخصیص ارز که متشکل از اعضای بانک مرکزی است، اعلام کرده که به موبایل با نرخ بالای ٣٠٠ یورو ارز اختصاص نمی‌یابد.

او بیان کرد: این عدم تخصیص هم شامل واردات مسافری هم واردات تجاری می شود. دلیل این کار این است که به واردات موبایل ٢ میلیارد و ٤٠٠ میلیون یورو ارز تخصیص داده شده، اما امسال به دلیل شرایط ارزی کشور، کمبود ارز و برنگشتن ارز حاصل از صادرات با مشکل مواجه هستیم.

عالیان افزود: این مبلغ ٤٠ درصد کاهش پیدا کرد و به یک و نیم میلیارد یورو در سال رسیده است. در این شرایط بررسی و مشخص شد که کالایی که قیمت آن کمتر از ٣٠٠ یورو است، ٨٥ تا ٩٠ درصد نیاز کشور را تامین می‌کند.

مدیر روابط عمومی انجمن واردکنندگان موبایل، تلفن همراه و لوازم جانبی تشریح کرد: گوشی تلفن همراه با ارزش بالای ٣٠٠ یورو تنها ١٠ تا ١٥ درصد نیاز کشور را تامین می‌کند،  اگر بخواهیم این یک و نیم میلیارد یورو را به کالای بالای ٣٠٠ یورو تخصیص دهیم منطقی نیست و به همین دلیل ارز را به کالای کمتر از ٣٠٠ یورو اختصاص دادند.

عالیان تصریح کرد: بنابراین تخصیص ارز به ٨٥ درصد نیاز بازار اختصاص یافته است و در حال حاضر تصمیم گرفته شده تا زمانی که شرایط ارزی کشور مناسب شود بر اساس این مصوبه عمل کنند و جلوی واردات موبایل بالای ٣٠٠ یورو گرفته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار