مهدی یحیایی:
به گزارش تابناک سمنان: مهدی یحیایی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از تشکیل ۳ پرونده احتکار خودرو در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۲۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷ 07 July 2020

جریمه احتکار خودرو چقدر است؟

مهدی یحیایی با اعلام این خبر گفت: بمنظور ساماندهی موضوعات مرتبط با خودرو در سطح بازار و بمنظور صیانت از حقوق مصرف کنندگان و کاهش التهاب بازار و همچنین جلوگیری از دپوی خودروهای خریداری شده در سطح استان ، بازرسی از انبارها و پارکینگ های عمومی و مجتمع های تجاری و نمایشگاه داران اتومبیل و نمایندگی های فروش خودرو استان صورت گرفته است که 3 مورد پرونده احتکار خودرو تشکیل شد.

وی تصریح کرد: در اجرای طرح تشدید بازرسی و نظارت بر بازار خودرو در حدود 50 مورد بازرسی طی گشت های مشترک توسط بازرسان سازمان صمت استان ، تعزیرات حکومتی و پلیس آگاهی انجام گرفته است.

مهدی یحیایی اظهار داشت: در این بازرسی ها هشدارهای لازم مبنی بر عدم اختصاص هرگونه فضا برای احتکار و دپوی خودرو به واحدهای مورد نظر داده شده است و طی این بازرسی ها تعداد 22 خودرو کشف و تشکیل پرونده شد.

یحیایی ارزش ریالی پرونده های تخلف را بیش از 25 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: پرونده های متخلفین جهت بررسی و صدور رای به مراجع زیربط ارجاع شده است.

معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان تاکید کرد: لازم است نمایندگی های فروش خودرو ، بنگاه های فروش اتومبیل و مسئولان پارکینگ های عمومی و تجاری از پذیرش خودروهای بدون پلاک در پارکینگ ها و انبارها خودداری کنند که در صورت وجود و رویت خودروهای فاقد پلاک به عنوان دپو و احتکار تلقی می شود و به عنوان معاونت و شراکت در تخلف به مراجع تعزیری معرفی خواهند شد.

وی در پایان یادآور شد: مردم عزیز در صورت مشاهده دپوی خودرو صفر کیلومتر و بدون پلاک در پارکینگ ها و حاشیه شهر مراتب را با شماره 124 ستاد خبری سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان در میان بگذارند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار