رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت : مشکل اصلی کارخانه کرپ‌نازتامین مالی برای بازسازی چند خط تولیدی آن است که با ارتقای آن شاهد افزایش حجم چادر مشکی داخل به میزان قابل توجهی خواهیم بود.
کد خبر: ۸۷۲۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶ 08 July 2020

به گزارش تابناک سمنان: محسن دارابی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت : سال ۹۸ با برگزاری ۱۱۶ جلسه تسریع و رفع موانع تولید و احیای ۱۹۳ واحد تولید، صنعتی، معدنی، کشاورزی و خدماتی یک سال پر فروغ برای رونق تولید در استان کرمانشاه رقم خورد.

او با بیان اینکه برای احیای این ۱۹۳ واحد ۲۲.۲ میلیارد تومان تسهیلات تامین شده است، گفت : با بازگشت این تعداد واحد به چرخه تولید زمینه اشتغال برای یک‌هزار و ۸۷ نفر فراهم و بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان در چرخه تولید استان احیا شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه ادامه داد: در مدت مذکور به مشکلات بیش از ۹۰۰ واحد مختلف صنعتی در مباحث مختلف خدماتی و پشتیبانی رسیدگی و از تعطیلی آن‌ها جلوگیری و همین مساله باعث ابقای آن‌ها در چرخه تولید شد.

او افزود: مشکلات ۱۰۱ واحد تولیدی فعال بررسی شده و زمینه ابقای بیش از س هزار و ۶۰۰ شغل در استان کرمانشاه فراهم شد و همین اقدامات دلیلی شد که در جشنواره شهید رجایی به عنوان اداره کل برتر در برگزاری جلسات و اداره برتر در احیای واحد‌های تولیدی از طرف وزارت کشور معرفی شویم.

دارابی ادامه داد: سرمایه در جهان صنعت یک امر سیال است و جذب سرمایه خارجی در کشور یک مزیت برای استان محسوب می‌شود بر همین اساس در سال گذشته موفق شدیم ۱۱۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری خارجی را جذب کرده و سهم ۱۳ درصدی از سرمایه‌گذاری خارجی کشور را به استان کرمانشاه اختصاص و در این امر رتبه سوم کشور را کسب کنیم.

او در خصوص رویکرد این اداره در سال آینده، گفت: تامین سرمایه در گردش واحد صنعتی و معدنی یکی از مهمترین اولویت‌های ما در سال پیش‌رو است، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام موجود در استان دومین اولویت استان و بازسازی و نوسازی واحد‌های تولید همچون کارخانه کرپ‌ناز سومین اولویت استان است.

این مسؤول افزود: بالفعل کردن واحد‌های تولید راکد در استان کرمانشاه چهارمین اولویت این اداره کل در سال جدید بوده و توسعه و تامین مالی و تکمیل برخی طرح‌های صنعتی استان اولویت پنجم استان کرمانشاه در سال پیش‌رو است.

او در خصوص آخرین وضعیت کارخانه نساجی کرپ‌ناز، گفت: مشکل اصلی این کارخانه تامین مالی برای بازسازی چند خط تولیدی آن است و در خصوص تامین منابع مالی این امر با مسؤولان وزارتخانه صحبت لازم صورت گرفته است.

دارابی افزود: پیرامون وضعیت کرپ‌ناز دو گام اساسی وجود داشت، در مرحله اول مساله تثبیت کارخانه بود که این امر با هماهنگی مسؤولان کارخانه، حمایت فرماندار شهرستان هرسین و مسؤولان ادارات مرتبط صورت گرفت و هم اکنون این مجموعه با ۲۲۰ نفر بدون حتی یک نفر تعدیل نیرو حتی در ایام کرونا به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

او ادامه داد: این کارخانه در ابتدا با رویکرد تولید پارچه چادری احداث شده است و هم اکنون پس از نقل انتقالات کارخانه به مالک و مدیرعاملان فعلی به صورت محدود اقدام به تولید پارچه چادر مشکی در کارخانه می‌کند؛ اما این حجم از تولید در مقابل حجم نیاز کشور مقدار قابل اتکایی نیست و برای ارتقای حجم تولید، این واحد تولید نیازمند ارتقا و بازسازی خطوط تولید خود است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به برخی مسائل و موانع برطرف شده در خصوص این واحد تولیدی گفت: جریان سرمایه‌گذاری یک جریان سیال است و باید از ظرفیت سرمایه‌گذاری خارج از استان و حتی خارج از کشور نیز جهت رونق تولید در استان بهره‌برداری شود در این خصوص نیز باید توجه داشت مالکان جدید مجموعه کرپ‌ناز علی‌رقم غیربومی بودن دارای پیشینه مثبتی در امر نساجی هستند و این امر با اعتبار سنجی‌های صورت گرفته در این اداره به اثبات رسیده است.

او ادامه داد: وظیفه اصلی ما تسهیل موانع تولید این کارخانه است و با فراهم آوری شرایط بازدید مسؤولان مرتبط در وزارت صمت و سایر مسؤولان امر زمینه معرفی آن و قابلیت خطوط تولید را برای مجموعه فراهم آورده‌ایم و امیدواریم با تلاش مدیران کارخانه و حمایت مسؤولان استان منابع مالی جهت بازسازی مجموعه ایجاد شده و سهم قابل توجه‌ای را از بازار چادر مشکلی کشور به خود اختصاص بدهیم.

او گفت: در کشور ما به حدود ۸۰ میلیون مترمربع چادر مشکی نیاز است در حالی که مجموعه واحد‌های تولیدی داخل قادر به تولید ۲۰ میلیون مترمربع از این میزان هستند و در صورت مساعدت مسؤولان وزارت صمت جهت تامین مالی مورد نیاز این مجموعه شاهد ارتقای خط تولید و افزایش حجم چادر مشکی داخل به میزان قابل توجهی خواهیم بود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار