علیرضا آشناگر:
به گزارش تابناک سمنان: علیرضا آشناگر استاندار سمنان گفت: عادی‌سازی فعالیت‌ واحدهای تولیدی و صنفی بعد از پایان موج اول شیوع کرونا در استان سمنان به معنای عادی سازی و سهل انگاری رفتاری در مواجه با این ویروس نیست.
کد خبر: ۸۷۳۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰ 09 July 2020

استاندار سمنان روز پنچشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری سمنان و ستاد مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: مجموعه عملکرد دانشگاه های علوم‌پزشکی ، دستگاههای اجرایی و فرمانداران استان در مقابله با کرونا ویروس ارزنده و قابل قبول است و این رویه اصولی تا پایان ریشه کنی ۱۰۰ درصدی این ویروس ادامه یابد.
وی خاطر نشان کرد: دستگاه های اجرایی، سپاه پاسداران ، ارتش، فرمانداران، بخشداران، شهرداری ها و دهیاری ها و... در مقابله با کرونا ویروس در استان‌ بسیار ارزنده عمل کردند که از تلاش های این عزیزان نهایت سپاسگزاری را دارم.
علیرضا آشناگر ادامه داد: باوجود سرعت بالا و غافلگیری این ویروس، اما دولت در کمترین زمان ممکن برای مقابله با آن اقدام کرد و ساماندهی مناسب در بخش های مختلف از ابتدای شیوع این ویروس انجام شد.
آشناگر با بیان اینکه بیش از ۹۳ درصد افراد مبتلا به کرونا ویروس در استان سمنان بهبود یافتند، گفت: این امر نشان از آمادگی‌ کامل کادر درمانی و مدیران دستگاه های اجرایی برای حفظ سلامت و جان مردم دارد.
استاندار سمنان تصریح کرد: در مرحله اول شیوع کرونا ، اقدام های دستگاه‌های اجرایی برای مهار این ویروس ، ارزنده بود و در موج جدید شیوع هم رویه های مثبت مسئولان مربوطه برای ریشه‌کنی این ویروس تداوم یابد.
آشناگر ادامه داد: این ویروس اکنون در استان‌هایی که در موج اول چندان شیوع پیدا نکرد، شدت گرفته و رفتار ویروس به رفتار و عملکرد مردم بستگی دارد.
استاندار سمنان اضافه کرد: در نحوه کنترل کرونا ویروس به سمت مقایسه عملکردها نرویم‌ چراکه انجام طرح‌های بهداشتی با توجه به تنوع فرهنگی در نقاط مختلف کشور متفاوت است.
وی ادامه داد: سمنان در حصار هشت استان دارای علائم شیوع کرونا ویروس قرار دارد و عبور سالانه ۲۱ میلیون‌ مسافر و گردشگر از جاده های استان ، کنترل کرونا ویروس در منطقه را سخت می‌کند.
آشناگر ادامه داد: سمنان در نزدیکی کانون جمعیتی استان تهران و استان‌های زیارتی خراسان رضوی و قم و استان های گردشگری گلستان ، اصفهان و مازندران قرار دارد که وجود جمعیت قابل توجه در اطراف استان زمینه شیوع این ویروس در منطقه را شدت می بخشد.
استاندار سمنان ادامه داد: باوجود چالش های مذکور اما در ماه های گذشته برای مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان به خوبی اقدام‌ شد و به دلیل موقعیت ویژه استان، شرایط شیوع دوباره این ویروس‌ محتمل است.
آشناگر ادامه داد: اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و آموزش های خوبی برای مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان انجام شد که این رویه مثبت و اثر بخش تداوم‌ یابد.
استاندار سمنان اضافه کرد: عادی سازی فعالیت ها به معنای عادی سازی رفتارها نیست و در کنار رعایت نکات بهداشتی باید برای گذران زندگی مردم ، رونق اقتصادی و تولید اقدام کرد.
به گزارش روابط عمومی، تشریفات و امور بین الملل استانداری در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری سمنان و ستاد مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان در ارتباط با لغو برگزاری هرگونه تجمع اعم از مجالس ترحیم ، ازدواج ، برنامه‌های فرهنگی ، هنری ، مذهبی ، ورزشی ، اوقات فراغت ، همایش‌های اداری و ... تحت هر عنوان تا اطلاع ثانوی در تمامی شهرستان‌ها و مناطق استان سمنان تصمیم گیری شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار