تابناک/نماینده مردم رشت در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی درباره برخی از مسائل از جمله : ” درباره استاندار گیلان ، اخذ عوارض از مردم در مناطق گردشگری ،تشکیل شهرستان های جدید ،بی تدبیری برخی از مسئولین،محیط زیست، مشکلات خبرنگاران ،تاج گردن ،گرانی ،استیضاح رئیس جمهوری ، حجاب بانوان رشتی و منطقه آزاد انزلی اظهار نظر کرد.

به گزارش تابناک، محمد رضا احمدی سنگری امروز با برگزاری اولین نشست خبری ،یکی از اهداف از برگزاری این نشست را خط شکنی در بین اعضای مجمع نمایندگان گیلان دانست و اظهار کرد : اصحاب رسانه پیشرو در تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در ارتقای استان گیلان بسیار موثر می باشند.

وی با بیان این که برخی از مسئولین با رسانه قهر می باشند، ولی بنده آشتی دارم،ابراز کرد : دوست دارم اگر عیبی در من وجود دارد بشنوم و بهتر بشوم.

این جانباز و اسیر جنگ تحمیلی ،متذکر شد : تمام نگاه بنده این است که به کشور ،جامعه و مردم علی الخصوص وضعیت معیشت ملت خدمتی داشته باشم.

احمدی سنگری ” ،معتقد است : شخصی که کاندیدای نمایندگی مجلس می شود و رای می آورد و به خانه ملت راه می یابد ،در وهله اول نماینده جمهوری اسلامی ایران در سطح کلان است و باید پیرو سیاست های کلی نظام حرکت بکند .

وی تصریح کرد : منتخب مردم پس از راهیابی به مجلس شورای اسلامی و تائید اعتبار نامه اش توسط وکلای ملت باید درباره تدوین سیاست های  داخلی و خارجی برنامه هایی داشته باشد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی ،اولین اولویت کاری خودش در دوران چهار ساله فعالیت را رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم و وضعیت اقتصادی کشور، عنوان کرد.

  وی خاطر نشان : از زمان شروع به کار دوره یازدهم خانه ملت برای رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم و وضعیت اقتصادی کشور، گام هایی برداشته شده است.

این مقام ،مبارزه با فساد و مفسدین و جلوگیری از رانت بازی ها از سیاست های بخش داخلی و حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور،تعامل با همه دنیا و کشورهایی که استقلال و اقتدار کشورمان را به رسمیت می شناسند و قلدر مابانه برخورد نکنند به استثنای اسرائیل و عدم ارتباط با امریکا تا زمان استمرار سیاست های قلدرمابانه را از سیاست های خارجی  مجلس دوره یازدهم مجلس و خودش ذکر کرد.

احمدی سنگری “با بیان این که ایران در عرصه بین المللی یک قدرت جهانی،منطقه ای و هم تاثیر گذار است،اعتقاد دارد : این سیاست های مهم باید حفظ بشود .

وی بر ضرورت تقویت زیر ساخت های گیلان تاکید و اذعان کرد : این استان در بسیاری از زیر ساخت ها دارای مشکل می باشد و در این راستا جلساتی با سرمایه گذاران استانی و هم چنین پایتخت که مرتبط با استان بودند برگزار گردید و تصمیماتی اتخاذ شد و این روند هم چنان استمرار دارد.

نماینده مردم رشت به برگزاری نشست های جداگانه قبل از شروع به کار دوره یازدهم مجلس شورای با “محمد باقر قالیباف” و معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه جهت ارتقای گیلان اشاره کرد.

احمدی سنگری ” به بیان برخی از اولویت های کاری خود در زمان فعالیت دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی برای مرکز استان گیلان پرداخت و حل معضل زباله سراوان شهرستان رشت را یکی از این اولویت های اصلی اعلام کرد.

به گفته وی،طبق آمار اخیر ارائه شده توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی گیلان،شیرآبه های زباله های سراوان رشت به خود انزلی رسید و دارد سفره های زیر زمینی آلوده می کند و در این راستا گام هایی برای حل این معضل برداشته شده است.

این استاد دانشگاه،احداث هر چه سریعتر راه آهن رشت به انزلی و آستارا جهت ارتقای استان گیلان و افزایش اشتغال زایی را از دیگر اولویت های کاری خودش بیان کرد و متذکر شد : این خط راه آهن دارای مطالعات از وزارت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری است.

“احمدی سنگری” با انتقاد از ابتر ماندن احداث پالایشگاه پتروشیمی شهرستان رودسر علی رغم کلنگ زنی توسط وزیر نفت در زمان فعالیت دولت ” محمود احمدی نژاد”،از برگزاری جلسات مکرر و پیگیری در استان گیلان و هم چنین پایتخت جهت تاسیس این پروژه بسیار مهم خبر داد.

وی وقت گذاشتن برای تامین زیر ساخت هایی من جمله:” آب و برق” در گیلان را جزو وظایف کاری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ندانست و تصریح کرد : به دلیل تعلل و برخی از ندانم کاری های تعدادی از مسئولین مجبور هستیم پیگیری بکنیم و تذکر بدهیم چرا مردم باید ضعف برق داشته باشد ؟ اگر مشکل استانی است،استان حل بکند و اگر کشوری باشد از پایتخت پیگیری کنیم.

  عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی،ابراز کرد : تمام توان اصحاب رسانه و بنده این است که مردم راضی باشند ،زیرا برای این نظام هزینه داده شده است و هزینه هم نوجوانان و جوانان بسیار رشید ،زیبا  و متخصص بوده که در این راه به شهادت رسیدند.

“احمدی سنگری”،مهم ترین سیاست استراتژیک خود را سربازی برای ولایت،استمرار راه شهدا ،گام برداشتن برای رضایت مردم و در نظر گرفتن و تلاش زیاد برای تحقق این موارد ،ذکر کرد.

وی با اشاره به ارائه تذکر کتبی به رئیس جمهوری و وزیران مرتبط ،به وضعیت معیشت مردم در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی،یاد آور شد: در این تذکر هشدار دادم نباید نسبت به وضعیت معیشت مردم بی تفاوت باشیم .

این مقام با ابراز نگرانی شدید از وضعیت فعلی معیشت مردم من جمله :گرانی اجناس و نان ،خاطر نشان کرد : بنده هم با مردم زندگی می کنم ،وضعیت معیشتی مردم خوب نیست .

“احمدی سنگری” این امیدواری به مردم داد،اکثر نمایندگان مجلس فعلی درگیر وضعیت نامناسب معیشتی،بهبود وضعیت اقتصادی و درصدد کمک به مردم برای افزایش قدرت خرید می باشند ، بار دیگر به وضعیت اسفناک سراوان شهرستان رشت پرداخت.

وی که اصالتآ برای بخش سنگر شهرستان رشت می باشد،حل مشکل سراوان مرکز استان گیلان را دغدغه اصلی خود ذکر و خاطر نشان کرد : بر اساس آمار رسمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان،بیشترین میزان بیماری های سرطانی،پوستی و گوارشی  در این استان وجود دارد و بنا به نظر برخی از متخصصان این امراض نشات گرفته از زباله های سراوان است .

این نماینده مجلس،با تاکید بر این که به مسائل محیط زیست به شدت علاقه مند بوده و برای این حوزه اهمیت قائل است،معتقد است :تاکنون به فکر ترمیم وضعیت زباله های سراوان بوده ایم و چاره کار این است به فکر درمان باشیم .

به گفته “احمدی سنگری”،هیچ عقل سلیمی نمی آید در وسط جنگل که مامنی برای نفس کشیدن است،فضا را با ریختن زباله نابود بکند و سال به سال بیشتر فضای جنگل از دست داده می شود.

وی مدعی شد :” میلیارد ،میلیارد” در سراوان هزینه می شود ولی خروجی آن مشخص نیست و تاکنون برای حل این مشکل حداقل 10 جلسه استانی و حتی با تعدادی از مسئولان کشوری من جمله: معاون عمرانی وزیر کشور،رئیس سازمان پسماند ایران و علاوه بر آن رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور برپا کرده ام.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی،حفظ سلامتی ، راحتی و نفس کشیدن راحت مردم این حوزه انتخابیه را خط قرمز خودش بیان کرد

“احمدی سنگری ”  هجوم مگس ها به سراوان رشت ،درد آور دانست و اذعان کرد : به جای حفظ مردم در مناطق بکر طبیعی روستایی ،برخی از روستاهای بسیار خوب شهرستان رشت مثل :”جولبندان “و “کچا”  به دلیل وجود مگس و امراض،خالی از سکنه شده است و بلایی بر سر آنان آورده شده که مردم دارند فرار می کنند.

وی از برنامه مسئولین برای نصب شیرآبه زباله در سراوان رشت به شدت انتقاد کرد و مدعی شد : چنان چه “شیرآبه” می خواهد تصفیه بشود، در ثانیه 10 لیتر  پس می زند باید قدرت 11 لیتر وجود داشته باشد ،نه این که 3 لیتر تصفیه بشود و مابقی قاطی آب بشود،هم چنان معضل استمرار یابد،لذا تاثیر آن چنانی نخواهد داشت.

این مقام از اصحاب رسانه استان گیلان به طور جد درخواست کرد تا با او کمک کنند تا هر چه سریعتر زباله از منطقه سراوان شهرستان رشت بیرون برود و در این راستا به برگزاری جلسه با معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه و هم چنین برخی از متخصصین علمی مرتیط اشاره کرد .

“احمدی سنگری” با بیان یک جمله مبنی بر این که : “مردم با رای دادن جهت انتخاب به عنوان نماینده،بنده بدبخت کردند “در واکنش به طرح سئوال یک خبرنگار،حرف خود را پس گرفت و در حد یک شوخی دانست!

وی در واکنش به اظهارات “حسین جلالی” به عنوان نماینده رفسنجان و انار گفته که “اولین حقوق نمایندگی ۱۱ میلیون تومان واریز شده به علاوه ۲۰۰ میلیون تومان بابت مسکن و ۲۰ میلیون تومان هم برای سایر هزینه‌ها به حساب ما واریز شد” واکنش نشان داد.

نماینده مردم رشت، در راستای شفاف سازی امور و دفاع از حق خودش ،خاطر نشان کرد : قبل از برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نسبت به انتشار صورت اموال دارایی های خود جهت دسترسی عموم مردم منتشر کردم و پس از پایان دوره فعالیت نیز صورت اموال نشر خواهم داد.

“احمدی سنگری” هدف از نشر صورت اموال دارائی های خودش را اعتماد سازی در بین اذهان مردم مبنی بر هم جنس بودن، عدم مال اندوزی  و فدا نکردن آخرت برای دنیا  عنوان کرد.

وی پرداخت 31 میلیون تومان حقوق ماهیانه به نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی را تکذیب کرد و اظهارات نماینده رفسنجان و انار را کار خیلی خوبی دانست.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت و هدف از پرداخت 200 میلیون تومان توسط قوه مقننه به نمایندگان مجلس فعلی را در راستای پرداخت ودیعه مسکن در شهر تهران بیان کرد .

“احمدی سنگری”،معتقد است :” با این رقم نمی توان  در تهران مسکن تهیه کرد و روز گذشته با مراجعه به محله امام زاده حسن (ع)،مالکین برای واگذاری ملک به صورت اجاره، درخواست پرداخت 200 میلیون تومان با اجاره بهای 5 میلیون تومان را داشتند.   

وی با تاکید بر اینکه بابت حقوق و سایر هزینه های نمایندگان مجلس همانند دفتر، ایاب ذهاب، راننده و … در این دوره فقط 10 میلیون تومان از سوی مجلس پرداخت می شود، اعلام کرد: بابت ودیعه مسکن 200 میلیون تومان به نمایندگان مجلس به صورت قرض الحسنه پرداخت می شود .

این مقام،مدعی شد :تا این لحظه حتی در دورترین نقطه تهران مثل امامزاده حسن هم نتوانستم با این ودیعه خانه اجاره کنم و فعلا در هتل طرف قرارداد مجلس زندگی می کنم.

“احمدی سنگری” در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر تذکر به وزیر کشور در خصوص روسری زنان رشتی، گفت: به هیچ وجه در صحن علنی مجلس در خصوص روسری زنان رشتی مطلبی نگفتم و متاسفانه این موضوع  شیطنت رسانه ای بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه استان گیلان و شهرستان رشت مقصد گردشگری است برخی مسافران حجاب و سایر شئونات اسلامی را رعایت نمی کنند و در این راستا بدون ذکر نام شهری به وزیر کشور تذکر دادم.

نماینده مردم رشت سوال در پاسخ به انتقاد “مدیر مسئول پایگاه خبری اسرار امروز”در خصوص عملکرد سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلان در حوزه نظارت بر بازار گفت: از گرانی ارزاق بسیار نگران هستیم.

“احمدی سنگری”،تصریح کرد:متاسفانه تورم ، فشار زیادی به مردم وارد کرده و گرانی و قیمتهای افسار گسیخته حاصل بی تدبیری مدیران متولی است که باید در برابر مردم پاسخ گو باشند.

وی خاطرنشان کرد: بازار عملا رها شده و نظارتی وجود ندارد . البته نمایندگان مجلس یازدهم به دنبال طرحی فوری برای توقف گرانیها و معیشت مردم همانند کالابرگ هستند که در حال بررسی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص استراتژی خود در خصوص لایحه توسعه منطقه آزاد انزلی، تاکید کرد: اگر بخواهیم استان گیلان رشد کند باید همه باید برای توسعه منطقه آزاد انزلی کمک کنیم .

“احمدی سنگری”،اعتقاد دارد:” آینده کشور و استان گیلان به این لایحه وابسته است و البته به زودی در این خصوص به نتیجه می رسیم