هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال؛
روز دوم از هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال ایران با دیدار تیم‌های شهرخودرو - سایپا آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۷۳۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲ 11 July 2020

به گزارش تابناک سمنان: در چارچوب رقابت‌های هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال ایران، امروز تیم‌های شهرخودرو و سایپا در مشهد به مصاف هم می‌روند.

شهرخودرو خراسان - سایپا/ شنبه ۲۰:۳۰

شهرخودرویی که یکی از مخالفان ادامه برگزاری رقابت‌های لیگ نوزدهم بود، پس از ۲ برد متوالی، حالا برای دومین بار امیدوار به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا بوده و با تعطیلی مجدد بازی‌ها مخالفت کرده است.  

شهرخودرویی ها، تنها به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان در رتبه سوم هستند و حریف این هفته آن‌ها نیز یکی دیگر از تیم‌های انتهای جدولی محسوب می‌شود. هر چند که سرآسیایی از هدایت این تیم کناره گیری کرده و باید دید تکلیف نیمکت این تیم در بازی با سایپا چگونه خواهد بود.

سایپای صادقی، ۵ بازی گذشته خود در لیگ برتر را بدون برد به پایان رسانده و در این دیدارها هم ۲ بار بازنده زمین بازی را ترک کرده است. نارنجی پوشان درصورت باخت در این بازی، بیش از پیش به انتهای جدول نزدیک می‌شوند.

سپاهان اصفهان - پارس جنوبی جم/  شنبه ۲۰:۴۵

سپاهانی که در جدول رقابت‌ها کمترین باخت (۲ باخت) را در بین تیم‌های لیگ برتری داشته، این هفته دیداری سرنوشت ساز با پارس جنوبی انتهای جدولی برگزار می‌کند. شاگردان ژنرال از ۵ بازی گذشته خود تنها یک برد داشتند و به همین دلیل از کورس قهرمانی عقب افتاده اند.

سروش رفیعی، هافبک بازیساز اصفهانی‌ها پس از ۲ روز فیزیوتراپی، دوباره در تمرینات زردپوشان شرکت کرده و مشکلی برای بازی این هفته مقابل پارس جنوبی ندارد.

 

در آن سوی میدان هم، پارس جنوبی بدون برگزار کردن بازی هفته گذشته خود مقابل استقلال، دیداری دشوار با یکی از صدرنشینان لیگ نوزدهم  برگزار می‌کند. شاگردان افاضلی به دلیل مشکلات پروازی، به صورت زمینی و با اتوبوس راهی اصفهان می‌شوند و برای این بازی هم چند بازیکن خود را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند.  پارسی‌ها در ۱۱ بازی اخیر خود تنها یک برد مقابل تراکتور داشتند و برای بقا در لیگ، کار دشواری در ادامه رقابت‌های پیش رو خواهند داشت.

این تیم نفتی با کسب ۲۰ امتیاز در جایگاه سیزدهم جدول قرار دارد و اختلافش با تیم‌های دوازدهم و چهاردهم جدول هم تنها یک امتیاز است.

استقلال - تراکتور/ شنبه ساعت ۲۱

تیم فوتبال استقلال به دلیل تعداد بالای بازیکنان خود در دیدار هفته بیست و سوم لیگ برتر حاضر نشد. پس از این موضوع سازمان لیگ برتر فوتبال ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد که باید تمام بازی‌های هفته بیست و چهارم تحت هر شرایطی برگزار شود.

استقلال در حال حاضر در رتبه ششم جدول رده بندی لیگ برتر حضور دارد و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا تلاش می‌کند. آبی پوشان با برتری مقابل تراکتور می‌توانند جای این تیم تبریزی را در جدول بگیرند و امید خود را برای رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا زنده نگه دارند.

در طرف مقابل تراکتوری حضور دارند که هفته قبل توانست تیم صنعت نفت آبادان را با نتیجه ۲ بر صفر شکست داد. تراکتوری‌ها هم امید زیادی برای کسب سهمیه آسیا دارند.

این تیم با کسب ۴۰ امتیاز در رتبه چهارم لیگ برتر حضور دارد. تبریزی‌ها برای باقی ماندن در جمع مدعیان محکوم به شکست استقلال است.

استقلال - تراکتور؛ امید آبی پوشان به کرونایی‌ها/ پیکان - گل گهر؛ جنگ برای بقا

صنعت نفت آبادان - نساجی مازندران/ شنبه ساعت ۲۱

تیم آماده نیم فصل اول رقابت‌ها که حتی تا رتبه چهارم جدول هم بالا آمد، این هفته در آبادان میزبان نساجی خواهد بود. نفتی‌ها پس از ۲ برد پیاپی مقابل تراکتور با ۲ گل مغلوب شدند و این هفته مقابل نساجی رده نهمی به میدان می‌روند.

نساجی هم که هفته قبل بازی اش مقابل فولاد به تعویق افتاد، به دلیل اختلاف ۸ امتیازی که با نفت مسجد سلیمان دارد، در صورت برتری در این بازی هم، صعودی در جدول رده بندی نخواهد داشت. گفته می‌شود، سیروس دین محمدی دستیار محمود فکری، به زودی از نساجی راهی تبریز می‌شود تا در کنار ساکت الهامی روی نیمکت پرشور‌ها بنشیند.

پیکان تهران - گل گهر سیرجان/  شنبه ساعت ۲۱

یکی از بازی‌های حساس این هفته، تقابل تیم‌های انتهای جدولی پیکان و گل گهر خواهد بود. خودروسازان تهرانی، پس از یک برد روحیه بخش مقابل ذوب آهن، آن هم با نتیجه درخشان ۴ بر یک، حالا در یک بازی خانگی مقابل یکی از حریفان مستقیم خود برای بقا در لیگ نوزدهم صف آرایی می‌کنند.  

برد هفته قبل شاگردان عبدالله ویسی پس از ۱۲ بازی به دست آمد و باعث شد تا آن‌ها از قعر جدول یک پله صعود داشته باشند. آن‌ها به جز بازی این هفته، ۲ دیدار سرنوشت ساز دیگر با سایپا و پارس جنوبی در ۲ هفته آتی نیز  پیش رو دارند.

گل گهر هم که پیش از تعطیلات لیگ نوزدهم به دلیل شیوع ویروس کرونا، روند خوبی را طی می‌کرد، حالا ۲ بازی پیاپی را مقابل سپاهان و شهرخودرو با شکست و بدون گل زده به پایان رسانده و برای بقا در لیگ برتر، کار سختی پیش رو دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار