اتحادیه لاستیک فروشان کرج توزیع نامناسب و نوسان قیمت‌ها را مهم‌ترین مشکل این صنف می داند.
کد خبر: ۸۷۴۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵ 12 July 2020

به گزارش «تابناک البرز» رئیس اتحادیه لاستیک فروشان کرج در پاسخ به گلایه لاستیک فروشان در موضوع تداخل صنوف و ارائه خدمات لاستیکی از صنوف دیگر، اظهار کرد: تنها صنفی که می تواند در کنار صنف لاستیک فروشان به ارائه خدمات بپردازد، مراکز تعویض روغنی هستند. این امر هم به دلیل خدمات رسانی راحت تر به مردم است. هر چند این خدمات مختص صنف لاستیک است اما ما به تعویض روغنی ها هم اجازه ارائه این خدمات را به نفع مردم داده ایم.

 تورج خاکی فیروز درباره مشکلات تایر های سنگین نیز گفت: دولت و ارگانهای ذی ربط هیچ کمکی به این مشکلات نمی کنند. سرمایه های توزیع کنندگان این صنف راکد مانده و اجازه فروش ندارند چرا که حواله فروش صادر نمی شود. ماشینهای سنگین و کامیون داران نیز با مشکلات فراوانی در توزیع روبرو هستند چراکه به ماشینهای سنگین فقط سهمیه ۲عدد لاستیک تعلق می گیرد.

 وی اضافه کرد: ۵ هزار حلقه لاستیک کامیون جفتی ۵ تا ۶ میلیون در یکی از مراکز عرضه تایر سنگین وجود دارد که ۲ سال است اجازه فروش ندارد. این لاستیک ها تاریخ انقضا دارند، بعد از آن دیگر به درد استفاده نمی خورند.

 خاکی فیروز افزود: بسیاری از فروشندگان از بانک برای خرید لاستیک وام می گیرند و باید بعد از خرید ظرف ۲ ماه این لاستیکها را به فروش برسانند اما ۲ سال این لاستیکها در انبارهای لاستیک خوابیده اند. هزینه آب و برق، نگهداری و انبار داری نیز به باقی هزینه هایشان افزوده می شود.

رئیس اتحادیه لاستیک فروشان کرج اضافه کرد: بارها به استانداری البرزو سازمان صمت البرز مراجعه کردیم حتی افرادی که مسئول پاسخگویی هستند جواب و راهکار درستی برای حل این مشکل ندارند.

 وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات این صنف در زمان خرید این است که کارخانه به صورت سبدی لاستیک هایش را ارائه می دهد. یعنی هر چیزی که خودشان تحویل می‌دهند که به ضرر فروشندگان تمام می شود این در حالی است ودیعه کالا را نیز ۳ ماه قبل دریافت کرده اند و بعد از این مدت کالا را به واحدهای صنفی تحویل می دهند. مثلا برای استان البرز تایر تراکتوری بازاری ندارد. اما کارخانه این مسائل را لحاظ نکرده و به این صورت تایرهایش را روانه بازارها می کند.

 خاکی فیروز اضافه کرد: مساله دیگر که گریبان بازار لاستیک البرز را گرفته، مساله جانمایی نادرست نمایندگی توزیع تایرولاستیک است. در یک منطقه ۱۰ نمایندگی فروش و توزیع وجود دارد در منطقه دیگر یک نمایندگی.

 وی با اشاره به اینکه به دلیل تحریم ها واردات لاستیک خارجی به کشور قطع شده است، گفت: در کل بازار در دست شرکت های تولیدی لاستیک های داخلی است اما این شرکت ها نیز لاستیک را به توزیع کننده های خاص خود می دهند و حتی به صنوفی که اتحادیه به آنها معرفی می کندلاستیک نمی دهند.

 خاکی فیروز با گلایه از شرکت های تولیدی لاستیک گفت: برخی شرکت ها لاستیک را به صنوفی می دهند که مجوز کسب ندارند و کسانی که پروانه کسب دارند و مالیات و عوارض پرداخت می کنند از آن بی نصیب هستند و همین رویه باعث شده مشکلات زیادی در عدم توزیع در استان البرز به وجود بیاید.

 این مسئول ادامه داد: خیلی ازلاستیک فروشان در حال پس گرفتن حواله ها و ودیه های کالای خود هستند و پس از گرفتن ودیه های خود به سمت خرید و فروش زمین می روند.

 وی گفت: اکنون شرایط به گونه‌ای است که حدود ۴۰ واحد صنفی لاستیک پروانه کسب خود را ابطال کرده اند و برخی از واحدهای صنفی نیزبه دلیل عدم توزیع نیمه فعال هستند.

 رئیس اتحادیه لاستیک فروشان کرج از مسئولان ذی ربط در البرز تقاضا کرد که جلسه ای برای حل مشکلات این صنف برگزار کنند تا صدای مشکلات توزیع کنندگان و رانندگان این صنف را بشنوند.

 بر اساس این گزارش، بازار لاستیک در البرز حال خوشی ندارد. سودجویان بیش از پیش و بیشتر از همیشه بازار را در دستان خود گرفته اند، هیچ متولی ای نیز پاسخگوی این مشکلات نیست. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار