معاون کل وزارت بهداشت مطرح کرد؛
حریرچی گفت: خوشبختانه در ۱۰ روز گذشته ماسک زدن مردم در مراکز استان‌ها از حدود ۲۰ درصد به بالای ۷۵ درصد رسیده است.
کد خبر: ۸۷۴۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹ 12 July 2020

به گزارش تابناک سمنان: ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت در حاشیه بازدید از بیمارستان‌ها اظهار کرد: بیمارستان بقیه‌اللّه وابسته به سپاه پاسداران با پشتیبانی که سپاه از آن انجام داد توانست عملکرد خوبی در این راستا داشته باشد.

او افزود: این بیمارستان یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین بیمارستان‌های کشور است که توانسته در دوره اوج این بیماری ۵۵۰ پذیرش کرونایی داشته و خدمات رسانی کنند. تمام پرسنل اعم از متخصصان مختلف و پرستارن در کنار یکدیگر به هم کمک کردند.

حریرچی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل فشار بالای کاری و برخورد مستقیم با بیماران کرونایی، تاکنون سه تن از پرسنل بیمارستان بقیه الله شهید و بیش از ۷۰ نفر هم بستری هستند. 

معاون کل وزارت بهداشت ضمن تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بیان کرد: وضعیت بیمارستان‌ها حتی برای بیماران ریوی و سرطانی و قلبی هم مناسب نیست.

او گفت: طبق برآوردها کشور ما در اواخر شهریور و مهر با تشدید بیماری کووید ۱۹ رو به رو خواهد شد بنابراین باید با رعایت پروتکل‌ها بهداشتی مراقب سلامتی خود و به خصوص کادر درمان باشیم. خوشبختانه در ۱۰ روز گذشته در تهران ماسک زدن مردم از ۱۰ درصد به ۵۰ درصد رسیده و در مراکز استان از حدود ۲۰ درصد به بالای ۷۵ درصد رسیده است اما کافی نیست.

حریرچی بیان کرد: اگر ۹۵ درصد معقول ماسک زده شود حتما شرایط مطلوب تری را بدست خواهیم آورد. راه مقابله با کرونا تنها بیمارستان‌ها نیستند. اگر روند عدم رعایت نکات بهداشتی ادامه پیدا کند حتما در این راه شکست خواهیم خورد. راه پیشگیری با کرونا تنها رعایت نکات بهداشتی اعم از ماسک زدن، فاصله گذاری‌های اجتماعی، شست و شوی دستان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار