علیزاده امامزاده که در جلسه صحن شورای اسلامی شهر ارومیه سخن می گفت ضمن تبریک 14 تیر، روز شهرداری ها و دهیاری ها گفت: تقویت جایگاه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به عنوان مدیریت‌های محلی در سطح کشور، ارائه دستاوردهای متنوع شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در حوزه‌های مختلف فعالیت و انعکاس فعالیت‌ها و خدمات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به سایر دستگاه‌ها و شهروندان و جلب توجه برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران حوزه مدیریت شهری و روستایی به چالش‌ها و فرصت‌های فراروی شهرداری و دهیاری‌ها از اهداف عمده برگزاری هفته نکوداشت شهرداری و دهیاری است. 
کد خبر: ۸۷۴۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶ 08 July 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: این روز را به تمامی شهرداران و دهیاران و به تمامی کارکنان شهرداری ها و دهیاری ها سراسر کشور به ویژه شهرداری ها و دهیاری های شهرستان ارومیه تبریک می گوییم.

علیزاده امامزاده در بخش دیگری از سخنانش ضمن دعوت شهروندان برای رعایت نکات بهداشتی و کاهش بیماری ویروس کرونا افزود: شیوع ویروس کرونا در سطح استان افزایش یافته و خطر ابتلا به این بیماری بالا و وضعیت قرمز است. از تمامی شهروندان محترم تقاضا داریم در راستای عمل به پروتکل های وزارت بهداشت و توصیه های مسئولان کشوری و استانی نهایت همکاری را مبذول بدارند تا بیش از این شاهد گسترش این بیماری ویروسی و تحمل رنج و مشقت آن و داغدار شدن خانواده ها نباشیم. 

وی گفت: خطر در کمین و بسیار جدی است. استفاده از ماسک، رعایت فواصل فیزیکی و اجتماعی و شستشوی مرتب دست ها مورد توصیه اکید بهداشت جهانی است و برای پیشگیری بسیار باید مراقب و هشیار بود. 

علیزاده امامزاده ضمن قدردانی از ستاد مبارزه با ویروس کرونا و عوامل اجرایی اذعان داشت: از عوامل و کادر محترم تخصصی، اداری و خدماتی بیمارستان ها به ویژه پزشکان و پرستاران، اورژانس، دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، شهرداری ارومیه ،سازمانهای مردم نهاد ، نیروهای نظامی و انتظامی و تمام عزیزانی که در جبهه مقابله با این بیماری در خط مقدم مبارزه قرار دارند کمال تشکر و قدردانی را دارم. 

علیزاده امامزاده در ادامه سخنانش ضمن تبریک 14 تیرماه روز چهاردهم تير ماه به پيشنهاد انجمن قلم ايران و تصويب شوراي فرهنگ عمومي، به عنوان ( روز قلم ) در تقويم رسمي جمهوري اسلامي ايران به ثبت رسيد.
سوگند خداوند در قرآن به نام قلم، گویاترین شاهد بر شرافت و قداست آن است: «ن وَ الْقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ؛ سوگند به قلم و آنچه نویسند.» در جایی که خداوند، صاحب هستی به آفریده ای از آفریده های خود قسم یاد می کند، بشر در چه جایگاهی می تواند از ارج و منزلت آن سخن براند. در نخستین ارتباط وحیانی رسول خدا صلی الله علیه و آله با مبدأ هستی در غار حرا، سخن از قلم به میان می آید، تا جایی که خداوند خود را این گونه معرفی می کند: «الَّذی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ؛ آن که با قلم آموخت».
وی گفت: قلم، زبان عقل و معرفت و احساس انسان ها و بیان کننده اندیشه و شخصیت صاحب آن است. قلم، زبان دوم انسان هاست. هویت، چیستی و قلمرو قلم بسیار گسترده تر از آن است که در بیان بگنجد. هرگونه رشد و پیشرفت، پیروزی و آرامش و معرفت و شناخت، ریشه در قلم دارد. تمدن ها، تجربه های تلخ و شیرین و علوم با نوشتن ماندگار می شوند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار