رئیس «مرکز روسی برای آشتی سوریه»:
رئیس مرکز روسی برای آشتی سوریه اعلام کرد که سامانه های پدافند هوایی روسیه حملات پهپادی به پایگاه هوایی «حمیمیم» در سوریه را دفع کرده است.
کد خبر: ۸۷۴۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵ 13 July 2020

 

 

پدافند هوایی روسیه حمله پهپادی به پایگاه «حمیمیم» را دفع کرد

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، به نقل از اسپوتنیک، دریاسالار «الکساندر شربیتسکی» رئیس مرکز آشتی سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای معارض در سوریه علیه پایگاه هوایی حمیمیم دست به حمله پهپادی زدند؛ اما این پهپادها توسط سامانه‌های پدافند هوایی روسیه سرنگون شدند.

شربیتسکی در این باره گفت: «گروههای مسلح غیرقانونی در منطقه کاهش تنش ادلب به تلاش برای اجرای عملیات حمله پهپادی به پایگاه هوایی حمیمیم ادامه می‌دهند. روز یازدهم ژوئیه ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی، سامانه‌های پدافند هوایی روسیه پهپادهایی را شناسایی کردند که از شمال شرق به سمت پایگاه هوایی حمیمیم نزدیک شدند. دو فروند پهپاد شبه نظامیان [معارضان سوری] در فاصله ۵ کیلومتری از این پایگاه هوایی منهدم شدند».

هنوز هیچگونه تلفات یا خسارات مادی گزارش نشده است.

گفتنی است که این پایگاه هوایی از مدتها پیش هدف حمله گروههای تروریستی در این منطقه بوده است، هرچند که سامانه‌های پدافند هوایی روسیه به طور پیوسته پهپادهای متخاصم را سرنگون کرده اند.

منبع : مهر

برچسب ها: روسیه ، سوریه ، حمله موشکی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار