«صبح جمعه سها از داخل چادرش بیرون رفت و پس از آن دیگر هیچ فردی او را ندیده است.» این همه اطلاعات و اتفاقاتی است که در ماجرای گم‌شدن دختر 27ساله در ارتفاعات جهان‌نمای گلستان رخ داده و حالا اصلی‌ترین فرضیه، سقوط او از پرتگاه 600متری است که به جنگلی انبوه و صعب‌العبور منتهی می‌شود.
کد خبر: ۸۷۵۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵ 15 July 2020

به گزارش «تابناک البرز» از صبح جمعه که دختر 27ساله‌ای به‌نام سها رضانژاد در ارتفاعات جهان‌نمای گلستان گم شد، تیم‌های مختلفی از هلال‌احمر گرفته تا پلیس و مردم محلی و سپاه در حال جست‌وجو برای پیداکردن او هستند اما این جست‌وجوها هنوز به نتیجه نرسیده و ردی از این دختر به‌دست نیامده است؛ چراکه منطقه‌ای که سها در آنجا گم شد، از نظر جغرافیایی منطقه‌ای خاص، صعب‌العبور و با شرایطی ویژه است و همین، شرایط عملیات جست‌وجو برای پیداکردن او را با مشکل روبه‌رو کرده است.
این دختر 27ساله اهل کرج از روز پنجشنبه هفته گذشته همراه یک گروه 25نفره از تهران برای تفریح و گردشگری به منطقه جهان‌نما از توابع شهرستان کردکوی در استان گلستان رفته بود اما آنچه تا‌کنون در جریان تحقیقات پلیسی و پرس‌وجو از همگروهی‌های او به‌دست آمده، این است که او صبح جمعه از چادرش خارج شد که مسواک بزند اما پس از آن دیگر هیچ‌کس او را ندیده است.
سرهنگ مجتبی مروتی، رئیس پلیس آگاهی استان گلستان که در 48ساعت گذشته در محل حادثه و عملیات جست‌وجو حضور داشته می‌گوید: اصلی‌ترین فرضیه‌ای که پیش روی ماست، سقوط دختر گمشده است. کمپ آنها تنها 100متر با پرتگاهی فاصله دارد که عمق آن دست‌کم 600متر است. پرتگاهی صعب‌العبور که به جنگلی انبوه منتهی می‌شود. شرایط این منطقه کاملا ویژه است؛ چه از نظر جوی و چه از نظر پوشش گیاهی. وجود درختان زیاد و علفزارهای بلند و همچنین پرتگاهی مخوف باعث شده که عملیات جست‌وجو با سختی پیش برود.
او ادامه می‌دهد: در روزهای گذشته نیروهای ورزیده پلیس با حضور در این منطقه به همراه اعضای هیأت کوهنوردی، عملیات راپل برای جست‌وجو در پرتگاه را انجام دادند؛ چراکه با توجه به‌ وجود جنگلی انبوه در این پرتگاه، استفاده از پهپادها و همچنین پاراگلایدر نتیجه‌ای نداشت و درختان سر به فلک کشیده مانع از آن می‌شوند که عملیات جست‌‌وجو از هوا به‌راحتی انجام شود. هم‌اکنون نیز ده‌ها نیروی امدادی از نهادها و ارگان‌های مختلف در محل حضور دارند و با کمک سگ‌های زنده‌یاب در تلاش هستند که ردی از این دختر پیدا کنند.
به‌گفته وی، متأسفانه در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی شایعاتی درباره علت گم‌شدن این دختر مطرح شده که همه آنها کذب است. در این مدت تحقیقات زیادی انجام داده‌ایم اما هیچ سرنخ و شواهدی مبنی بر اینکه دختر جوان ربوده شده یا اتفاق دیگری برایش رخ داده، به‌دست نیامده است.
سرهنگ مروتی می‌گوید: این منطقه گاهی بسیار مه‌آلود می‌شود و از طرفی دختر گمشده با موقعیت جغرافیایی آنجا آشنایی نداشته و به همین دلیل مهم‌ترین فرضیه‌ای که تا‌کنون به آن رسیده‌ایم، احتمال سقوط او به پرتگاه است که عملیات جست‌وجو در آنجا بسیار سخت است؛ به همین دلیل از مردم تقاضا دارم به شایعات توجهی نکنند و اخبار را تنها از طریق رسانه‌های رسمی دنبال کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار