جمعه 27 تیرماه، سخنان آیت‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز مورد توجه بسیاری از رسانه‌های داخلی و خارجی قرار گرفت. آیت الله دژکام در خطبه نماز دیروز، با مطرح ساختن موضوع سند 25 ساله ایران و چین، رابطه با آمریکا را با استناد به آیه از قرآن کریم، ناپسند و رابطه با چین را بی‌اشکال دانست.
کد خبر: ۸۷۶۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹ 18 July 2020

به گزارش تابناک فارس: ابطحی؛ فعال سیاسی اصلاح‌طلب به سخنان اخیر امام جمعه شیراز درباره توافق ایران و چین با انتشار توییتی واکنش نشان داد و گفت: استفاده ابزاری و بهره‌برداری برای کارهای روزمره از عمومات قرآن،بی‌حرمتی به قرآن است.

 

انتقاد ابطحی از سخنان اخیر امام‌جمعه شیراز

روزنامه جمهوری اسلامی با انتقاد از امام جمعه شیراز گفت: هرچند اظهارنظر درباره این قبیل مسائل، حق همگان است ولی مستند کردن چنین موضوعاتی به قرآن کریم، اقدامی اصولی نیست.‌ 


بهترین روش درباره سند 25 ساله ایران و چین اینست که صاحبنظران موافق و مخالف، آزادانه و با در نظر گرفتن مصالح کشور، آن را در رسانه‌ها نقد کنند تا مسئولان بتوانند به تصمیم جامعی برسند.


وصل کردن این قبیل موضوعات به قرآن، علاوه بر اینکه ممکن است اقدامی اصولی نباشد راه را بر نقدهای کارشناسانه می‌بندد.

 

عصر ایران نوشت:اگر قرارداد و توافقی خوب است و می‌دانید به نفع کشور است با منطق و استدلال مردم را قانع کنید. اگر می‌دانید خوب نیست به خاطر منافع کشور از آن دفاع نکنید. اعتقادات مردم باید محترم بماند. برای حمایت از هیچ سند یا فردی نباید از اعتقادات و باورهای مردم استفاده کرد. امام رضا، امام حسین، قرآن و ... برای مردم عزیز هستند و نباید وارد منازعات سیاسی شوند.

نکند ماجرای احمدی نژاد و این افراد در داستان چین و قرآن هم تکرار شود؟ مردم از خود می‌پرسند این فرد که تا دیروز هاله نور دور سرش بود حالا چه شد که صلاحیت‌اش زیر سوال است؟

 

فارس در رابطه با حواشی اخیر گفت: به نظر می‌رسد هدف اصلی از به راه افتادن جریان رسانه‌ای علیه آیت‌الله دژکام، نه‌تنها تخطئه امام‌جمعه شیراز بلکه تخطئه منطق و تحت‌الشعاع قراردادن استدلال‌هایی است که پشتوانه قرارداد تجاری ایران و چین خواهد بود.

قرارداد تجاری که این روزها، مورد حملات گاه‌وبیگاه طیفی از فعالان سیاسی و رسانه‌ای در داخل و خارج از کشور قرارگرفته و این بار، تحریف سخنان امام‌جمعه شیراز بستر آن را فراهم آورده است.

در این میان، همسویی مجدد برخی رسانه‌ها و فعالان مجازی و رسانه‌ای اصلاح‌طلب با رسانه‌های معاندی چون "ایران اینترنشنال" همچون گذشته تأمل‌برانگیز به نظر می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار