به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه بیان شد:
به گزارش تابناک سمنان: آیت‌الله سید محمد شاهچراغی نماینده، ولی فقیه در استان سمنان با تأکید بر اینکه جوان‌گرایی در ستاد نماز جمعه شهرستان‌های این استان در اولویت است، گفت: ۴۰ درصد نمازگزاران نماز جمعه جوانان هستند.
کد خبر: ۸۷۹۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶ 25 July 2020

آیت‌الله شاهچراغی درگذشت همسر آیت‌الله یزدی را تسلیت گفت | اعتمادآنلاین

آیت‌الله سید محمد شاهچراغی ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران ضمن بیان اینکه ۴۰ درصد نمازگزاران نماز جمعه در سمنان را جوانان تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: مردم سمنان حضور خوبی در نمازهای جمعه این استان دارند.

وی بابیان اینکه نهاد نماز جمعه رکن اصلی برای ایجاد وحدت و پایداری این نظام است، افزود: نهاد نماز جمعه سه رکن اصلی دارد؛ امام‌جمعه، ستاد برگزاری نماز جمعه و مردم از ارکان نماز جمعه هستند وقتی این ارکان کنار هم جمع شدند نماز جمعه اقامه می‌شود.

آیت‌الله سید محمد شاهچراغی با تأکید بر لزوم جوان‌گرایی در ستادهای نماز جمعه شهرستان‌های استان سمنان بیان کرد: جوانان زینت نمازهای جمعه و مساجد هستند و از همین رو باید آن‌ها را به نماز جمعه و مسجد دعوت کنیم.

آیت‌الله شاهچراغی با اشاره به اینکه محبوبیت مهم‌ترین ویژگی یک امام‌جمعه است، ابراز داشت: امام‌جمعه باید خطیب باشد و ساده‌گویی و همه‌فهم بودن خطبه‌ها و پیگیری مشکلات مردم از ویژگی‌های خطبه‌های خوب و جذاب است.

وی نماز جمعه را پایگاهی برای وحدت مردم، دولت و نظام دانست و بیان کرد: نماز جمعه در دفاع مقدس نقش پررنگی داشت و کمک‌های مردمی در نماز جمعه جمع‌آوری می‌شد و مردم را به جهاد دعوت می‌کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تأکید بر اینکه در حال حاضر ۱۹ امام‌جمعه در استان سمنان حاضر و برنامه‌های خوب و باکیفیتی دارند، گفت: در استان جمعی از ائمه جمعه منشأ خدمات شایانی بودند و امروز در بین ما نیستند که آیت‌الله طاهری شاهرودی، حجت‌الاسلام موسوی، بهشتی، احمدی، روحانی و …ازجمله آن‌ها هستند.

آیت‌الله شاهچراغی بابیان اینکه نماز جمعه نهادی است که مردم را با ولایت و قرآن آشنا و همگان را به تقوا توصیه می‌کند، یادآور شد: نماز جمعه پایگاه ولایت و عبادت و تقوا و سیاست و جایگاه تعلیم و تربیت است.

وی با اشاره به نقش محوری نمازهای جمعه در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ثبت‌نام برای اعزام نیرو به جبهه جنگ، جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای جبهه مقاومت و برپایی مراسم‌های باشکوه تشییع پیکر شهدا ازجمله مهم‌ترین فعالیت‌های این نهاد در دوران دفاع مقدس است.

 ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

تلگرام تابناک سمنان

اینستاگرام تابناک سمنان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار