مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از تحقق 97 درصدی اهداف این پالایشگاه در سال گذشته خبر داد و گفت: در حوزه پایداری و ارتقای تولید و فروش محصولات در سال گذشته، شرکت پالایش گاز ایلام عملکرد موفقی داشته است.
کد خبر: ۸۷۹۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۷ 25 July 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ روح‌الله نوریان اظهار داشت :  این عملکرد در مقایسه با سال 97، با رشد 7 درصدی در گاز ترش بعنوان خوراک ورودی، ضمن حفظ پایداری تولید و کاهش توقفات، گاز شیرین تزریقی به خط سراسری10 درصد، میعانات گازی یک درصد و تولید گوگرد نیز 7 درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه، افزود: در حوزه فروش محصولات تولیدی نیز، میعانات گازی 5 درصد و گوگرد دانه‌بندی شده (پاستیلی) 20 درصد افزایش داشته و حتی با توجه به اعلام نیاز برق منطقه‌ای غرب و عقد قرارداد با مدیریت شبکه برق، ضمن استفاده از ظرفیت مازاد نیروگاه این شرکت، فروش برق نیز ۷۵ درصد رشد داشته است. نوریان ضمن اشاره به تحقق اهداف عملیاتی و تعهدات تولید این شرکت در سال گذشته، خاطرنشان کرد: خوشبختانه تولید گوگرد بالاتر از تعهد تولید بوده و تعهدات شرکت در بخش تولید گاز شیرین و دیگر محصولات نیز، حدود 97 درصد محقق شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام  به کسب تقدیرنامه 5 ستاره تعالی سازمانی با رتبه 9 در بین شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی گاز ایران، بعنوان یک دستاورد مهم در حوزه مدیریت و ارتقاء سازمان اشاره و  اظهار داشت: کسب رتبه دوم سلامت اداری، احراز رتبه نخست پژوهش و فناوری بین شرکت‌های پالایشی گاز، دریافت تندیس سیمین مسئولیت‌های اجتماعی و همچنین اخذ گواهینامه ‌های مدیریتی همچون اخذ ﻣﻤﯿﺰي اﻧﺮژي و درﯾﺎﻓﺖ ﮔﻮاﻫﯿﻨﺎﻣﻪ اﺳﺘﺎﻧﺪارد ﻣﻌﯿﺎر ﻣﺼﺮف اﻧﺮژي ﻧﯿﺮوﮔﺎه، استاندارد ایزو 16000 در حوزه موتورخانه‌ها و اخذ گواهینامه استاندارد آزمایشگاه‌ ایزو 17025 که توفیقی منحصر به فرد بوده و آزمایشگاه این پالایشگاه را بعنوان یک آزمایشگاه مرجع در بین پالایشگاه‌های گاز کشور معرفی کرده، از دیگر موفقیت‌های این شرکت در سال گذشته محسوب می‌شوند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به مهم‌ترین پروژه‌های انجام‌شده در سال ۹۸ که در ارتقای کمی و کیفی پالایشگاه بسیار تأثیر گذار بوده، اشاره کرد و گفت: نصب مبدل حرارتی پیچیده کلدباکس (Cold Box) و همچنین ریبویلر برج دی متانایزر و نیز یک مبدل حرارتی پشتیبان از نوع پوسته لوله با تکنولوژیTube Insert  ساخت داخل در جریان تعمیرات اساسی سال قبل، مهم‌ترین پروژه کاری شرکت بوده که با انجام آن، بهبود عملکردی قابل توجهی در واحد استحصال اتان حاصل شده و این تجهیزات تأثیر بسیار خوبی در ارتقا کمی و کیفی محصولات و تولیدات پالایشگاه گاز ایلام داشته است.

نوریان همچنین با اشاره به کاهش شدت مصرف انرژی در پالایشگاه، تصریح کرد: با تدابیری که در حوزه کاهش مصرف انرژی در کنار افزایش تولید به کار گرفته شده، مصرف ویژه انرژی که بیانگر میزان انرژی مصرفی به ازای یک تن تولید محصولات است، درسال 98 در مقایسه با سال قبل، 12 درصد کاهش یافته است.

وی در ادامه، افزود: پیگیری و رفع مشکلات دمایی واحدهای آمین و بازیافت اتان، رفع مشکل ناپایداری نیروگاه‌ها و ارتقاء سیستمکنترل کمپرسورهای زیمنس و بویلرهای فشار پایین و راه‌اندازی واحد شیرین‌سازی اتان، از پروژه‌های مهم در حال پیگیری در راستای افزایش هرچه بیشتر کیفیت محصولات و کاهش توقفات ناخواسته‌ و هزینه‌های تولید، می‌باشد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام در پایان ابراز امیدواری کرد که با راه‌اندازی کامل پتروشیمی ایلام در سال جاری و به تبع آن امکان پمپاژ و ارسال اتان، گاز مایع خام و میعانات به آن مجتمع، پالایشگاه گاز ایلام از لیست شرکت‌های آلاینده هوا خارج شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار