یک زن ۶۹ ساله آمریکایی در اتفاقی نادر و عجیب متوجه تغییر رنگ ناگهانی پوستش به نقره‌ای شده و پس از مراجعه به پزشک فورا در بیمارستان بستری شد.
کد خبر: ۸۸۰۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶ 26 July 2020

به گزارش تابناک سمنان: تغییر رنگ ناگهانی پوست، از مواردی است که می‌تواند علامتی جدی برای بروز یک بیماری باشد و معمولا سریعترین نشانه برای اطلاع از بیماری در بدن است، بنابراین افراد با مشاهده تغییرات پوستی خود سریع به پزشک مراجعه می‌کنند؛ و حالا یک زن ۶۹ ساله آمریکایی اهل واشنگتن دی سی پس از مشاهده علامتی عجیب در بدن خود و مراجعه به پزشک، فورا در بیمارستان بستری شد.

او دو هفته قبل از مراجعه به پزشک دچار سرگیجه شده بود، اما از بیماری خود بی اطلاع بود، نه تنها مدفوع بلکه برخی از قسمت‌های پوست این زن بر اثر ابتلا به این بیماری نقره‌ای رنگ شده است. پزشکان با مشاهده نتایج اسکن و آزمایش‌ها، بیماری او را سرطان روده تشخیص دادند که به کبدش نیز سرایت کرده است.

اسکن روده

به گفته یکی از پزشکان، رنگ مدفوع معمولاً تحت تأثیر تغذیه فرد و همچنین مقدار صفرا، مایع زرد-سبزی که چربی‌ها را هضم می‌کند، است. هرچه رنگدانه‌های صفراوی از طریق دستگاه گوارش عبور می‌کنند، توسط آنزیم‌ها از نظر شیمیایی تغییر داده و از رنگ سبز به قهوه‌ای تبدیل می‌شوند. 

 

در صورت مشاهده تغییر رنگ مدفوع، معمولا قرمز یا سیاه روشن که می‌تواند نشانه وجود خون باشد، حتما به پزشک مراجعه کنید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

تلگرام تابناک سمنان

اینستاگرام تابناک سمنان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار