فوری:
شبکه الجزیره از شنیده شدن صدای انفجارهایی در نزدیکی مرز لبنان-فلسطین اشغالی خبر داد. بنا بر گزارش این شبکه ارتش رژیم صهیونیستی در حال شلیک گلوله توپ در اطراف منطقه «رویسات العلم» در «کفرشوبا» است.
کد خبر: ۸۸۰۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹ 27 July 2020

آغاز درگیری میان اسرائیل و حزب الله در جنوب لبنان

به گزارش تابناک سمنان: منابع خبری از درگیری در مرز لبنان با فلسطین اشغالی و تبادل آتش میان اسرائیل و حزب الله خبر می دهند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از قبیل شبکه «کان» در پیام‌هایی توییتری از تبادل آتش در مرز لبنان و فلسطین اشغالی خبر دادند.

پیشتر رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از سخنگوی ارتش این رژیم از وقوع یک «حادثه امنیتی» در مرز  لبنان خبر دادند.

«اسکای نیوز» گزارش کرد، بین رزمندگان حزب‌الله و نظامیان صهیونیست در «مزارع شبعا» تبادل آتش صورت گرفته است.

روزنامه معاریو از بسته شدن فرودگاه محلی ”روش بینا“ در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

شبکه الجزیره از شنیده شدن صدای انفجارهایی در نزدیکی مرز لبنان-فلسطین اشغالی خبر داد. بنا بر گزارش این شبکه ارتش رژیم صهیونیستی در حال شلیک گلوله توپ در اطراف منطقه «رویسات العلم» در «کفرشوبا» است.

بر اساس این گزارش ها، بنیامین نتانیاهو که در جلسه حزب لیکود حضور داشته در جریان تبادل آتش در مرزهای مشترک با لبنان قرار گرفته است.

برخی گزارش‌های تأییدنشده از شلیک موشک‌های ضدزره از سمت لبنان به نیروهای رژیم صهیونیستی حکایت دارد.

منابع اسرائیلی از عملیات همزمان چند یگان حزب الله در مناطق مختلف مرزهای فلسطین اشغالی خبر دادند.

 کانال 12 تلویزیون اسرائیل به نقل از منابع امنیتی این رژیم اعلام کردند باید منتظر روزهای پرتنشی باشیم.

چندین رسانه با اشاره به خبرها درباره درگیری‌های امروز مرزی بین لبنان و رژیم صهیونیستی گزارش دادند، تبادل آتش بین دو طرف ادامه دارد.

بنا بر گزارش الجزیره، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنشی زودهنگام به درگیری مرزی امروز اعلام کرد، آنچه در مرز با لبنان جریان دارد «حادثه امنیتی ساده‌ای نیست».

شبکه المیادین به نقع از پایگاه «واللاه» گزارش داد، ارتش این رژیم از ترس هدف قرار گرفتن نیروها بخشی از آنها را به اماکنی مستحکم منتقل کرده است.

طبق گزارش این رسانه لبنانی، حزب‌الله لبنان هنوز رسما انجام هیچ حمله‌ای را در مرز لبنان با فلسطین اشغالی اعلام نکرده است.

بنا بر برخی گزارش‌ها، مقاومت لبنان با یک فروند موشک «کورنت»، یک خودروی نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است و برخی از منابع گفته‌اند که حزب‌الله یک تانک رژیم صهیونیستی را زده است.

ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد این درگیری از جایی آغاز شد که سه یا چهار نیروی حزب‌الله قصد نفوذ داشتند که نیروهای این رژیم با آنها مقابله می‌کنند.

پایگاه خبری شبکه «المنار» خبر داد که شلیک توپخانه رژیم صهیونیستی در اطراف منطقه رویسات العلم متوقف شده است.

اطلاعات موثقی از تلفات سربازان اسرائیلی هنوز منتشر نشده است. جبهه داخلی در ارتش اسرائیل دستور داده تمام هتل‌ها، تفرجگاه‌ها و نیز فرودگاه روش بینا در شمال تعطیل شوند.

ناصیف حتی، وزیر خارجه لبنان هم ضمن اعلام پایبندی به قطعنامه ۱۷۰۱ می‌گوید: در برابر هر گونه حمله از خاک خود دفاع می‌کنیم. تاریخ اسرائیل در منطقه مملو از تجاوز است.

پیشتر صدای انفجارها و تیراندازی‌هایی در منطقه مزارع شبعا در مرزهای جنوبی لبنان در هم‌جواری سوریه و اسرائیل شنیده شده بود.

همچنین جنگنده‌های اسرائیلی بر فراز آسمان مزارع شبعا اقدام به گشت زنی و پرواز کردند. گفته می‌شود چندین گلوله توپ در اطراف شهرک کفرشوبا و مرکز نیروهای یونیفل در منطقه مزارع شبعا سقوط کرده است.

پیشتر آویخای اردعی گفته بود: گزارش‌هایی از حادثه امنیتی در منطقه جبل روس به دست ما رسید و مساله در حال بررسی است.

او اضافه کرد: ارتش اسرائیل دستوراتی به ساکنان منطقه مرزی با لبنان در پی رویداد امنیتی در منطقه جبل روس داده و شهرک نشینان باید در منازل‌شان بمانند. هر گونه فعالیتی در منطقه باز از جمله فعالیت‌های کشاورزی و گردشگری ممنوع است و نباید از خودروها برای مسائل غیرضروری استفاده کرد.

به دنبال شهادت یکی از نیروهای حزب الله لبنان در سوریه، طی روزهای اخیر رژیم صهیونیستی از ترس انتقام حزب الله، به حضور نظامی خود در مرز با لبنان افزوده بود.

سران تل‌آویو از جمله بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیروز یکشنبه،  سوریه و لبنان را تهدید کردند و گفتند که دمشق و بیروت مسئول هرگونه حمله به اسرائیل از خاک این دو کشور هستند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

تلگرام تابناک سمنان

اینستاگرام تابناک سمنان

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار