مدیرعامل آتش‌نشانی سمنان:
سعید اسمعیل پور گفت: طی یک سال گذشته ۳۵۳ مورد حادثه حبس آسانسور در سمنان به وقوع پیوسته است.
کد خبر: ۸۸۰۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸ 27 July 2020

به گزارش تابناک سمنان: سعید اسمعیل پور مدیرعامل آتش‌نشانی سمنان با بیان اینکه طی سال گذشته تعداد ۲۷۳ مورد و در چهارماهه نخست امسال نیز ۸۰ مورد حادثه آسانسور در شهر سمنان به وقوع پیوسته است گفت: درمجموع نزدیک به ۷۰۰ نفر از شهروندان از این حادثه توسط سازمان آتش‌نشانی نجات یافتند.

او بابیان اینکه تعداد این حوادث به نسبت مشابه سال قبل نزدیک به ۲۵ درصد کاهش داشته است افزود: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی توسط آتش‌نشانان باعث کاهش آمار شده است، اما این به‌تنهایی کافی نیست و می‌طلبد تا پیمانکاران آسانسور نیز دقت نظر در نصب و سرکشی از آن داشته باشند.

مدیرعامل آتش‌نشانی سمنان با بیان اینکه تعداد حوادث آسانسور باعث نارضایتی مردم از نحوه عملکرد سیستم این بالابر‌ها شده است ابراز داشت: آتش‌نشانی در تمامی این موارد در راستای وظایف ذاتی خود هنگام بروز حوادث خدمات لازم را به شهروندان ارائه می‌کند.

اسمعیل پور بابیان اینکه حادثه آسانسور یکی از انواع حوادث پرخطر و مهم که روزانه در سطح شهر با فراوانی بالا نسبت به سایر حوادث به وقوع می‌پیوندد تصریح کرد: متأسفانه در این حوادث تعدادی از شهروندان، مصدوم یا دچار شوک روحی و روانی و استرس می‌شوند.

او با بیان اینکه آمار بالای حوادث آسانسور بار مالی فراوانی را برای دستگاه‌های امدادرسانی تحمیل می‌کند افزود: اتصالی، قطع جریان برق، صاعقه، استفاده از ظرفیت بیش‌ازحد یا عدم بهره‌برداری مناسب و استفاده از لوازم غیراستاندارد نهایتاً باعث ایجاد حادثه و اغلب توقف کابین در بین طبقات و به دنبال آن محبوس شدن افراد می‌شود.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

تلگرام تابناک سمنان

اینستاگرام تابناک سمنان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار