تنها نیسان پاترول جدید پلاک ملی در کشور چه ویژگی‌هایی دارد؟
در این روز‌ها که بازار و صنعت خودرو کشور وضعیت چندان‌مناسبی ندارد، شنیدن اخبار عجیب چندان دور از انتظار نیست. ازجمله این اخبار آگهی یک دستگاه نیسان‌پاترول نسل جدید با قیمت باورنکردنی ۱۴ میلیاردتومان برای فروش است.
کد خبر: ۸۸۰۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴ 28 July 2020

نیسان ‌پاترول

به گزارش تابناک سمنان: در این روزها که بازار و صنعت خودرو کشور وضعیت چندان‌مناسبی ندارد، شنیدن اخبار عجیب چندان دور از انتظار نیست. ازجمله این اخبار آگهی یک دستگاه نیسان‌پاترول نسل جدید با قیمت باورنکردنی 14میلیاردتومان برای فروش است. در نگاه نخست، این آگهی، دروغین به نظر می‌رسد و باورش برای مخاطب کمی سخت است. زیرا نیسان‌پاترول هرگز نتوانست مجوز واردات رسمی طی سال‌های گذشته را دریافت کند و به صورت قانونی پابه‌خاک ایران بگذارد. ازسوی‌دیگر حجم موتور بیش از 2500‌سی‌سی باعث شد در سال‌های گذشته این خودرو توسط شرکت‌های گری‌مارکت نیز وارد بازار ایران نشود.

اما خودرو موردنظر در این آگهی با پلاک‌ملی مجوز تردد دائمی و قانونی در جاده‌های کشور را دارد. این در حالی است که طی دو سال گذشته هیچ خودرویی نتوانسته وارد خاک ایران شود. این خودرو پس از ورود از مبدأ کشور کویت، توانست مراحل شماره‌گذاری را پشت سر بگذارد و به‌صورت کاملا قانونی پلاک ملی بگیرد که همین موضوع سبب شد اکنون برچسب قیمتی 14میلیاردتومانی بر آن چسبانده شود. 
جالب است بدانید این خودرو در سایر بازارهای جهانی چندان گران نیست و به‌عنوان یک شاسی‌بلند خوش‌قیمت شناخته می‌شود. در بازار کشورهای حاشیه خلیج‌فارس نیز نسل جدید نیسان پاترول مدل 2020 با قیمتی حدود 250هزاردرهم ارزش‌گذاری می‌شود که با تبدیل آن به واحد پول کشور، قیمتی حدود یک‌میلیاردوپانصد میلیون تومانی برای آن اعلام می‌شود. اما از آن‌جاکه این خودرو در کشور نمونه مشابه ندارد، قیمت باورنکردنی 14‌میلیاردتومانی برایش درنظر گرفته شده است.

   تاریخچه نیسان‌پاترول
تولید نیسان‌پاترول از سال 1951 در ژاپن آغاز شد اما باتوجه به تولید شش‌نسل از آن، هنوز در میان خودروهای SUV جایگاه مناسبی دارد. پاترول یکی از مدل‌های کمپانی نیسان است که حدود 16سال توسط کارخانه پارس‌خودرو مونتاژ و تولید شد. 
پاترول؛ موردتوجه  علاقه‌مندان آفرود و البته جوانان بود و در اولین گزینه خرید آن‌را انتخاب می‌کردند، اما باتوجه به شرایط واردات و قوانینی که در این حیطه وضع شد، مدل‌های جدید و به‌روزشده آن فقط توانستند به مناطق آزاد کشور راه پیدا کنند.

   طراحی خارجی نیسان‌پاترول
در بخش طراحی بدنه نیسان پاترول، سادگی اصلی‌ترین رکنی است در نگاه نخست به چشم می‌خورد. جثه تنومند و بزرگ این خودرو سبب شده است چهره‌ای با ابهت و خشن از آن به نمایش گذاشته شود. 
نیسان‌پاترول ازجمله شاسی‌بلندهای فول‌سایزی است که در بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، جزو پرفروش‌ترین‌ها به‌حساب می‌آید از همین‌رو می‌توان این غول ژاپنی را حریفی سرسخت برای تویوتا لندکروزر، لکسوس LX570 و اینفینیتی QX80 دانست که اتفاقا این خودروها هم‌وطن نیسان‌پاترول نیز هستند. 
شاید همین موضوع، بررسی را برایمان آسان‌تر کند، زیرا نیسان در مقایسه با تویوتا لندکروزر که شاید اصلی‌ترین رقیبش هم باشد؛ از طراحی ساده‌تر و خشن‌تری برخوردار است.

   طراحی کابین و امکانات رفاهی
در کابین پاترول شاهد فضایی کاملا لوکس، برعکس طراحی نسبتا ساده خارجی خودرو هستیم زیرا قطعات چوبی و  فلزی درآن به‌کار رفته شده است. برای استفاده بهینه سرنشینان این خودرو، صندلی‌های جلو دارای گرمکن هستند و البته به 13بلندگوی سیستم صوتی Bose و یک سیستم سرگرمی با صفحه نمایشگری 8اینچی نیز مجهز است. به طور کلی سه تیپ مختلف از این خودرو در دسترس خواهد بود که نسخه فول‌آپشن آن یعنی پلاتین، با صندلی‌های مجهز به گرمکن و سردکن، صندلی‌های ردیف دوم مجهز به گرمکن، غربیلک فرمان مجهز به گرمکن، روکش‌های چرمی و دوصفحه نمایشگر 7 اینچی نصب‌شده در پشت صندلی‌های جلویی عرضه خواهد شد.

   مشخصات فنی قوای محرکه
نیسان‌پاترول، از جعبه‌دنده ۷سرعته اتوماتیک با دیفرانسیل هوشمند چهارچرخ‌محرک بهره گرفته است که در مواقع ضروری، نیروی بیشتری را به چرخ‌های جلو وارد می‌کند. موتور 5.6 لیتری V8 پاترول؛ ۳۹۹اسب‌بخار قدرت و ۵۶۰نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند و در همین‌حال، دارای صدای گوش‌نوازی است. 
این موتور در کنار وزن 6.2تنی خودرو باعث شده است نیسان پاترول در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف بالای 14.5 لیتری داشته باشد. در بخش ایمنی نیز برای نیسان‌پاترول، کیسه هوای دوگانه در جلو، کناری و دیواره در نظر گرفته شده است. 
سیستم کنترل کشش و پایداری، حسگرهای پارکینگ جلو و عقب، دوربین نمای عقب، استارت سراشیبی و کنترل شیب از دیگر امکانات ایمنی نیسان پاترول هستند که در نسخه کامل Ti-L وجود دارند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

تلگرام تابناک سمنان

اینستاگرام تابناک سمنان

منبع: دنیای خودرو

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار