یک تیم بین‌المللی از پژوهشگران به اطلاعات تازه‌ای در مورد استراتژی حمله ویروس کرونا به بدن دست یافته است.
کد خبر: ۸۸۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵ 31 July 2020

به گزارش تابناک سمنان: به نقل از دویچه وله یک تیم بین‌المللی از پژوهشگران به اطلاعات تازه‌ای در مورد استراتژی حمله ویروس کرونا به بدن دست یافته است. این اطلاعات می‌تواند به ساخت دارویی مؤثر برای تقویت سیستم ایمنی پس از ورود ویروس کرونا به بدن کمک کند.

یک گروه تحقیقاتی بین‌المللی به سرپرستی پژوهشگری از دانشگاه گوته (فرانکفورت) در آلمان به راهبردی دست یافته است که می‌توان بر مبنای آن دارویی با تأثیر مضاعف برای مقابله با ویروس کرونا ساخت.

سرپرست این گروه بیوشیمیستی به نام ایوان دیکیچ کشف کرده است ویروس کرونا پروتئینی به نام PLpro دارد که دو عملکرد مهم دارد؛ اولی امکان تکثیر آن در بدن را فراهم می‌کند و دومی فعالیت سیستم ایمنی بدن را مختل می‌کند.

هنگامی که ویروس کرونا به سلول‌های بدن حمله می‌کند، آن‌ها را مجبور به تولید پروتئین PLpro می‌کند.

تولید این پروتئین از یک طرف به بلوغ و تکثیر ویروس‌های جدید کمک می‌کند و از طرف دیگر ساخت اینترفرون‌های نوع یک را سرکوب می‌کند. "اینترفرون یک" پس از آلودگی در سلول‌های بدن تولید می‌شود. این ماده سیستم ایمنی بدن را فعال می‌کند و موجب حمله آن به سلول آلوده و از بین بردن آن می‌شود.

محققان فرانکفورت، مونیخ، ماینز، فرایبورگ و لیدن ترکیبی به نام GRL-۰۶۱۷ را در آزمایشگاه بررسی کرده‌اند که می‌تواند پروتئین PLpro را مهار کند.

اگر این ترکیب یا ترکیبات مشابه در آزمایش بالینی هم کارآیی خود را ثابت کند، می‌توان امیدوار بود که دارویی برای مهار ویروس ساخته شود که پاسخ ایمنی بدن را هنگام حمله کرونا تقویت کند.

مطالعات این پژوهشگران همچنین تأیید می‌کند ابتلا به ویروس جدید کرونا در مقایسه به سایر ویروس‌های این خانواده و ویروس‌های آنفلوانزا واکنش اینترفرونی ضعیف‌تری در بدن انسان ایجاد می‌کند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار