محققان پیشنهاد می‌کنند به جای چای صبحگاهی از نوشیدنی‌های دیگر برای تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده شود.
کد خبر: ۸۸۲۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱ 01 August 2020

۵ نوشیدنی انرژی زا که در طول روز سرحالتان می‌کند/ جایگزین‌های سالم چای صبحگاهی

به گزارش تابناک سمنان: نوشیدنی‌ها علاوه بر تامین انرژی بدن، می‌توانند نقش مهمی در متابولیسم، تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی بدن انسان ایفا کنند.

داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل می‌تواند سیستم ایمنی بدن را ارتقا دهد. مردم عادت دارند روز خود را با یک فنجان چای و قهوه آغاز کنند و باید دانست که یکی از بهترین راه‌هایی برای اینکه مواد معدنی و ویتامین‌های لازم به بدن برسد، جایگزین کردن چای صبحگاهی با نوشیدنی‌ها سالم و مقوی است.

در این گزارش ۵ نوشیدنی مقوی و سالم را معرفی می‌کنیم که با جایگزین کردن آن به جای چای صبحگاهی می‌توانید روزی پرانرژی و همواره با تندرستی داشته باشید.

۱- لیموناد

۵ نوشیدنی اعجاز انگیز برای تقویت سیستم ایمنی بدن

بی تردید لیموناد نخستین نوشیدنی است که می‌توانید به راحتی آن را جایگزین چای صبحگاهی کنید. لیموناد سوخت و ساز بدن (متابولیسم) را افزایش می دهد و باعث بهبود سیستم ایمنی بدنتان خواهد شد.

می‌توانید با افرودن موادی، چون زنجبیل، آناناس و برگ نعنا به لیموناد خود علاوه بر خوش طعم و دلچسب‌تر شدن، خواص آن را بیشتر کنید. این نوشیدنی بر کارکرد درست دستگاه گوارشی تاثیر مثبتی دارد و یبوست را درمان می‌کند.

۲- نوشیدنی آلوئه ورا

۵ نوشیدنی اعجاز انگیز برای تقویت سیستم ایمنی بدن

امروزه دیگر همه از خواص شگفت انگیز آلوئه ورا با خبر هستند. این گیاه باعث حفظ انعطاف و افزایش شفافیت پوست می‌شود. اما شاید کمتر کسی بداند که آلوئه ورا علاوه بر خاصیت‌های فوق العاده‌ای که برای پوست دارد، می‌تواند سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشد.

نوشیدن یک لیوان آلوئه ورا با معده خالی می‌تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد. همچنین این نوشیدنی با بیماری‌های و عفونت‌های بدن مبارزه می‌کند، از همین رو باعث تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری‌ها می‌شود.

۳- نوشیدنی هویج و چغندر

۵ نوشیدنی اعجاز انگیز برای تقویت سیستم ایمنی بدن

چغندر که در میان ایرانی‌ها به لبو هم شهرت دارد، دارای خواص بی نظیری است. مخلوط آب هویج و چغندر سرشار از ویتامین‌های A، C و E است همچنین این مخلوط میزان کافی آهن و کلسیم را به بدن می‌رساند. این نوشیدنی فوق العاده می‌تواند سیستم ایمنی را تقویت ;KN و التهابات بدن را کاهش دهد.

در صورتی که یک لیوان بزرگ از این مخلوط را جایگزین چای صبحگاهی کنید& در تمام طول روز شاهد انرژی کافی خواهید بود. سوخت و ساز در بدن منجر به تولید مواد زائد می‌شود و این مواد باید به طریقی از بدن دفع شود که به آن اصطلاحاً سم زدایی می‌گویند. این نوشیدنی یکی از بهترین موادی است که می‌تواند به بدن برای سم زدایی کمک کند.

۴- چای سبز

۵ نوشیدنی اعجاز انگیز برای تقویت سیستم ایمنی بدن

چای سبز سرشار از بیواکتیوها، آنتی اکسیدان و پلی فنول هاست. این مواد سطح تخریب سلول‌ها در بدن را کاهش می‌دهد. تغییر سبک زندگی از نوشیدن چای سیاه و یا قهوه به چای سبز می‌تواند تاثیر شگرفی در سلامتی بدن داشته باشد.

چای سبز میزان کافئین کمتری دارد و تمرکز انسان را بهبود می‌بخشد. از دیرباز این چای در میان مردم به چای لاغری معروف شده است. می‌توانید با نوشیدن چای سبز امیدوار به کم کردن وزن اضافی خود باشید. با این حال، بهتر است چای سبز را بدون قند یا با کشمش و خرما میل کنید.

۵- آب نارگیل

۵ نوشیدنی اعجاز انگیز برای تقویت سیستم ایمنی بدن

آب نارگیل دارای قند کم و در عوض سرشار از ملین و ویتامین است و می‌تواند بهترین جایگزین برای چای و قهوه در ابتدای روز باشد. این نوشیدنی بی حالی صبحگاهی را از بین می‌برد و انرژی کافی برای بدن در طول روز را تامین می‌کند. آب نارگیل نشاط آور و بسیار مغذی است. این نوشیدنی برای کاهش وزن و کنترل قند خون بسیار مفید است. 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار