رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: رقابت در رشته‌های پر متقاضی مثل پزشکی بسیار بالاست و در شرایط کنونی جایگزینی برای کنکور وجود ندارد.
کد خبر: ۸۸۲۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵ 01 August 2020

به گزارش تابناک سمنان: ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره اینکه آیا با توجه به شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا امکان حذف کنکور و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی وجود دارد یا خیر، اظهار کرد: در شرایط فعلی ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌های کشور از پذیرش بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی جذب می‌شوند. از این میزان فقط ۲۰ درصد ظرفیت برای دانشگاه‌های دولتی و ۵۰ درصد برای رشته‌های نوبت دوم است.

رئیس سازمان سنجش در ادامه با بیان اینکه ظرفیت پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی مهر سال ۱۳۹۹ حدود ۹۱۲ هزار نفر است، ادامه داد: ما هم موافق پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی هستیم، اما ۱۵ درصد باقیمانده ظرفیت دانشگاه‌ها در رشته‌هایی است که رقابت برای آن خیلی زیاد و نمره‌ها آنقدر به هم نزدیک است که نمی‌توان آن‌ها را از یکدیگر تفکیک کرد و به صورت دیگری جز کنکور پذیرش کرد.

خدایی در ادامه بیان کرد: به عنوان مثال در رشته‌ های پزشکی رقابت بسیار بالا است و در این شرایط جایگزینی برای کنکور در رشته‌های پزشکی وجود ندارد و باید کنکور برای این رشته‌ ها برگزار شود.

معاون وزیر علوم در ادامه درباره برگزاری کنکور کارشناسی ارشد و آخرین تصمیمات برای برگزاری آن نیز گفت: تاریخ برگزاری کنکور‌های سراسری وزارت علوم مصوبه ستاد ملی کرونا است و در موعد مقرر برگزار می‌شود، مگر اینکه تصمیم دیگری اتخاذ شود که در این شرایط هم سازمان سنجش مجری قانون است. تاکنون هم تمام تاریخ‌ های برگزاری آزمون‌ ها مصوبه ستاد کرونا بوده است.

خدایی در ادامه بیان کرد: اگر تصمیم جدیدی برای برگزاری کنکور‌ ها گرفته شود اعلام می‌ کنیم و در غیر این صورت آزمون ‌ها در موعد مقرر برگزار می‌شود.

گفتنی است، کنکور دکتری ناپیوسته سال ۱۳۹۹ روز پنج شنبه ۹ مرداد ماه با رعایت پروتکل‌ها بهداشتی با ۱۷۹ هزار ۷۰۴ داوطلب در ۲۴۵ کد رشته امتحانی در ۱۴۳ حوزه امتحانی و ۶۰ شهرستان مختلف کشور برگزار شد. بر اساس آخرین تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا کنکور کارشناسی ارشد در نوبت صبح روز‌های پنجشنبه، جمعه و شنبه (۱۶، ۱۷، ۱۸ مرداد) برگزار می‌شود. کارت شرکت در آزمون حاوی اطلاعات ثبت‌نامی، تاریخ و محل برگزاری آزمون داوطلبان از روز دوشنبه، ۱۳ مرداد روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار