معاون فنی و عمرانی شهرداری قم یکی از دلایل کندی پیشرفت مترو را اجرای پروژه در بافت فرسوده و بافت شهری دانست.
کد خبر: ۸۸۳۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷ 03 August 2020

به گزارش تابناک قم، عباس حلوایی زاده در خصوص آخرین وضعیت پیشرفت مترو قم اظهار کرد: پروژه نسبت به قبل تغییرات زیادی دارد و ساخت ایستگاه و تونل کاری طاقت فرساست که در بافت شهری اتفاق می‌افتد، زیرا تمامی خطوط ریلی در بافت‌های فرسوده و قدیمی شهر قرار دارد تا این مسیر شهر را از ترافیک دور کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم ابراز کرد: از طرفی قانون دست ما را بسته است و نمی‌توانیم از پلاک‌های ثبتی شهروندان حرکت کنیم و عمده عبور از خطوط محورهای اصلی باید اتفاق افتاده باشد.

حلوایی‌زاده با بیان اینکه با توجه به طراحی در مسیر، چند نقطه کندی اجباری وجود داشت که پارکینگ و بلوار سردار شهید سلیمانی از نقاط اجباری محسوب می‌شود، افزود: برخی از نقاط باید بالغ‌بر ۲۵ متر زیرزمین را حفر می‌کردیم که این اقدام انجام‌شده است.

وی ادامه داد: در طول مسیر فاز یک خط اول مترو  ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ متر اجرای ایستگاه را داشتیم که ۱۲۰ متر طول و ۳۰ متر عرض هر ایستگاه است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به رعایت مسائل فنی و ایمنی در طول پروژه، افزود: در قسمت‌های عبور تی بی ام، وقتی خاکبرداری انجام می‌شد، سازه‌های بتنی نصب می‌گردید که مشکلی ایجاد نمی‌کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار