با وجود ممنوعیت ورود شهروندان به مترو بدون ماسک، اما شاهد رعایت نشدن این موضوع هستیم، موضوعی که پلیس و ماموران مترو واکنشی به آن نشان نمی‌دهند.
کد خبر: ۸۸۳۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱ 03 August 2020
به گزارش تابناک سمنان: با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ در شهر‌ها و استان‌های کشور و لزوم رعایت نکات بهداشتی توسط هموطنان برای پیشگیری از گسترش این بیماری منحوس در سطح جامعه، متأسفانه برخی از شهروندان نسبت به زدن ماسک در فضای بسته مترو کم کاری کرده و حین استفاده از این وسیله حمل و نقل عمومی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.
 
اگر دقایقی در ایستگاه‌های مترو تردد کنیم می‌بینیم که افراد زیادی بدون ماسک وارد این فضا شده و بدون مدنظر قرار دادن این نکته که شاید فردی دارای ویروس کرونا باشد و این بیماری را به وی منتقل کند؛ در حال  تردد هستند، یا اینکه خودشان دارای ویروس کرونا هستند و بدون اطلاع از ابتلای خود به این بیماری، با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی وارد فضای بسته مترو شده‌اند.
 
البته افرادی هم هستند که با وجودی که ماسک به همراه دارند، آن را در زیر چانه خود قرار داده یا در دستشان می‌گیرند که این افراد باید ماسک را بر روی صورت و بینی خود قرار دهند و به درستی از آن استفاده کنند.
 
در همین رابطه سرهنگ سعید عطااللهی رئیس پلیس مترو پایتخت در اظهار نظری اعلام کرد که شهروندان برای تردد درون شهری به وسیله قطار‌های مترو در سطح شهر تهران باید با ماسک وارد ایستگاه‌های مترو شوند و در غیر این صورت از حضور افراد در ایستگاه‌های مترو جلوگیری خواهد شد.

او گفت: برابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص الزام استفاده از ماسک در اماکن عمومی و سرپوشیده، ورود بدون ماسک به مترو نیز ممنوع بوده و پلیس بر حسب وظیفه‌ای که بر عهده دارد از ورود شهروندان و مسافران بدون ماسک از گیت‌های مترو به داخل جلوگیری می‌کند.

عدم ماسک زنی در مترو

رئیس پلیس مترو تهران درباره نگرانی‌ها در خصوص فعالیت دستفروشان در مترو نیز تصریح کرد: به طور کلی تنها مسیر ورود به مترو عبور از گیت‌ها است، پس دستفروش‌ها نیز از همین گیت‌ها عبور کرده و وارد ایستگاه‌ها می‌شوند که در آن صورت حتما از ماسک استفاده می‌کنند. همکاران من در پلیس مترو، نسبت به جمع آوری افرادی که در داخل واگن‌ها و یا در ایستگاه‌های مترو دستفروشی و سد معبر می‌کنند، اقدام کرده و آن‌ها را به بیرون از ایستگاه‌ها هدایت می‌کنند.

با وجود این اظهارات اما مطابق گزارش های مردمی و مشاهدات خبرنگار ما، ماموران انتظامی حضور محسوس در ایستگاه ها ندارند و برخوردی با افرادی که بدون ماسک وارد مترو می شوند، نمی شود.

عدم ماسک زنی در مترو

از طرفی جولان دستفروش‌ها که مشخص نیست دستهایشان به واسطه در دست گرفتن وسایل و اجناس مختلف در مقابل ویروس کرونا پاک هستند یا خیر نیز در قطار‌های مترو و همچنین در سکو‌های مهم ایستگاه‌های متروی پایتخت دال بر عدم برخورد پلیس و ماموران مترو با این افراد است.

در همین رابطه سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در اظهاراتی اعلام کرده که پلیس مترو با همکاری مناسب خود با عوامل مترو، اقداماتی را برای جلوگیری از تردد افرادی که شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، انجام می‌دهد.

این اظهار نظر‌ها در حالی مطرح می‌شود که افرادی از بدو ورود به ایستگاه‌های مترو بدون ماسک وارد این فضا می‌شوند و در نه ماموران مترو مانع ورود آنها به مترو می شوند و نه ماموران پلیس.

عدم ماسک زنی در مترو

این در حالی است که شهروندان هم با توجه به وضعیت جامعه و ابتلای تعداد زیادی از مردم در کشور به کووید ۱۹، باید نکات بهداشتی را رعایت کنند تا هم خود در مقابل این بیماری در امان باشند و هم زحمات کادر درمانی را که بی وقفه در حال تلاش شبانه روزی برای مداوای مبتلایان به کرونا هستند، به سخره نگیرند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار