کد خبر: ۸۸۳۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۳ 03 August 2020

شرکت اوپو (Oppo) از سیستم شارژ ۱۲۵ واتی فلش شارژ در یک دمو رونمایی کرد. گوشی مورد استفاده در این دمو دارای باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری بوده است و سیستم شارژ سریع جدید اوپو توانست از ۰ تا ۴۱ درصد را در پنج دقیقه شارژ کند. شارژ کامل باتری این گوشی تنها ۲۰ دقیقه انجام خواهد شد.

نسخه قبلی شاژر سریع ۶۵ واتی اوپو که سال گذشته عرضه شد همین باتری را در ۳۰ دقیقه کاملا شارژ می‌کرد.
همانطور که می‌بینید سیستم شارژ جدید اوپو از شارژری با دو برابر قدرت بیشتر استفاده می‌کند اما سرعت شارژ دو برابر نشده است. دلیل این اتفاق این است که در درصدهای بالاتر، سرعت شارژ کم‌تر می‌شود تا از داغ شدن باتری جلوگیری شده و ایمنی فرایند شارژ بالاتر برود.

در رابطه با ایمنی نیز کمپانی اوپو تعداد سنسورهای دما در شارژر را از ۴ به ۱۰ افزایش داده است تا مطمئن شوند دمای باتری از ۴۰ درجه سانتیگراد بالاتر نرود. همچنین این شارژر از رمزنگاری ۱۲۸ بیتی استفاده می‌کند تا از دسترسی هکر ها به این شارژر برای آسیب زدن و نصب firmware های نا‌امن جلوگیری کند.

این شارژر ۱۲۵ واتی، خروجی ۲۰ ولتی را با شدت جریان ۶٫۵ آمپری راهی گوشی می‌کند و گوشی با استفاده از سه پمپ شارژ با اثربخشی ۹۸ درصد این جریان را به جریان ۱۰ ولتی ۱۲٫۵ آمپری تبدیل می‌کند که در زمینه شارژ حدود دو برابر بهینه‌تر و بهتر از نسل قبلی خود عمل می‌کند.

در تئوری، این باتری توان شارژ کامل در ۱۰ دقیقه را دارد ولی در عمل به خاطر کم شدن سرعت شارژ در مدت زمان شارژ شدن، شارژ کامل حدود دو برابر بیشتر طول می‌کشد.

اوپو همچنین اعلام کرد این شارژرها وارد فاز تولید انبوه شده‌اند و به نظر می‌رسد گوشی‌هایی که از این شارژر پشتیبانی می‌کنند نیز به زودی معرفی شوند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان

منبع: تکفارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار