رسول خدا (ص) فرمود: خداوندا، دوست بدار و سرپرستی کن هر کسی را که علی را دوست دارد و او را مولای خود بداند و دشمن بدار هر کسی را که او را دشمن می‌دارد.
کد خبر: ۸۸۵۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵ 08 August 2020

حاضران این پیام را به غایبان برسانند

به گزارش تابناک سمنان: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: "ای مردم، آیا من از خود شما، به ولایت "سرپرست" شما سزاوارتر نیستم؟ مردم پاسخ دادند: آری،‌ای رسول خدا. حضرت فرمود: خداوند، ولی من است و من، ولی مؤمنین ام و من به خود شما، به ولایت شما سزاوارترم. پس هر کس که من مولای اویم، علی مولای اوست". رسول خدا (ص) سه بار این جمله را تکرار کرد و فرمود: خداوندا، دوست بدار و سرپرستی کن هر کسی را که علی را دوست دارد و او را مولای خود بداند و دشمن بدار هر کسی را که او را دشمن می‌دارد و یاری نما هر کسی را که او را یاری می‌نماید و به حال خود رها کن هر کس را که او را وا می‌گذارد. سپس خطاب به مردم فرمود:"حاضران این پیام را به غایبان برسانند. "

 

علی (ع) سپس فرمود: خداوند در روز غدیر آنچه درباره منتخبین خود اراده کرد بر پیامبرش فرو فرستاد، به او فرمان داد تا ولایت و وصایت را ابلاغ کند و مجال را از کافران و منافقان بگیرد نگران گزند دشمنان نباشد. روز غدیر قدر و منزلت ‏بسیار دارد، در آن روز گشایش‌های الهی فرا رسیده و حجتش بر همه تمام شده است.

امروز روز روشنگری و اظهار عقیده از جایگاه بلند و روشن است، امروز روز تکامل دین و روز وفای به عهد است. غدیر روز در هم ریختن پیمان‌های زیر پرده کفر و نفاق است، روز آشکار شدن حقایق اصیل اسلام است، روز ذلت و خواری شیطان است.

از روز غدیرخم به عنوان عیدالاکبر یاد کردند؛ بدان جهت که در این روز نه تنها حضرت علی (ع) به عنوان جانشین پیامبر (ص) تعیین می‌شود، بلکه حضرت بنا به امر الهی، اسامی جانشینان پس از خویش که همگی از نسل حضرت زهرا (س) و علی (ع) بودند را معرفی کرده و مژده ظهور حضرت مهدی (عج) را در آخر الزمان می‌دهد.

بدون شک واقعه غدیر نقش سرنوشت سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشته است. واقعه‌ای که طی آن پیامبر اسلام (ص) مهمترین ماموریت خود را به انجام رساند.

ماموریتی که انجام آن مساوی بود با تبلیغ رسالت، و کوتاهی از آن به منزله از بین رفتن زحمات چندین ساله پیامبر اکرم (ص) وبی نتیجه ماندن فداکاری‌های مسلمانان صدر اسلام، بود، ماموریتی که در آن پیامبر به طور رسمی نه تنها جانشین خود که جانشینان پس از خویش را یک به یک به نام از امام علی تا امام مهدی (عج) نام می‌برد.

واقعه غدیر چنان در عمق جان شیعیان و دوست داران امام علی (ع) نفوذ کرده است که ذکر "یا علی" زمزمه روز مره شان است.

شاید خیلی از مسلمانان مانند شیعیان و ارادتمندان امام علی درک صحیحی از عید غدیر نداشته باشند، اما در دنیا اهل علم نمی‌توانند دریای بی انتهای علم امام را مخفی کنند تا جایی که جرج جرداق و نویسندگان دیگری با احترام از این امام شیعیان یاد می‌کنند.

پس کینه و بغض به امام تا امروز بعد از گذشت هزار سال اثری نداشته است لذا شایسته است از این فرصت استفاده کرد و ضمن محبت و علاقه به این امام با درک صحیح‌تر از گفتار این امام به تبیین عملی غدیر این آخرین سفارش پیامبر بزرگ اسلام عمل کرده باشیم.

همه باید بدانیم که سیاست استکبار امروز، جدا کردن شیعه از غیر شیعه است، جدا کردن گروه‌های مسلمان از یکدیگر و به جان هم انداختن گروه‌های مسلمان است. ما باید کمک نکنیم به این هدف؛ ما بایستی نگذاریم دشمن به این هدف برسد؛ هم ما موظفیم، هم غیر شیعه؛ آن کسانی که شیعه نیستند؛ جمعیت‌ها و مذاهب غیر شیعه در اسلام تلاش کنند تا مفهوم غدیر در دنیا بیان شود.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار