در سالروز عیدالله الاکبر و هم‌زمان با فرارسیدن عید سعید غدیر خم، شهر مقدس قم غرق در شادی و سرور است.
کد خبر: ۸۸۵۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۶ 09 August 2020

به گزارش تابناک قم، هم‌زمان با 18 ذی‌الحجه سالروز عید غدیر خم صحن و سرای کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه(س) مملو از زائران و مجاورانی است که به شکرانه اکمال دین و اتمام نعمت خداوند بر بندگانش برای عرض تبریک به بارگاه نورانی خواهر بزرگوار امام رضا (ع) آمده‌اند.

شهر آذین‌بندی و چراغانی شده و همه جای شهر را ریسه بسته‌اند، شیفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) با پخش گل و شیرینی خود را در این جشن بزرگ سهیم می‌دانند.

عید الله الاکبر امسال به علت شیوع بیماری کرونا با سال‌های قبل متفاوت است و مردم ولایتمدار قم، نذورات و شیرینی عید را در قالب بسته‌های غذایی و کمک‌های مؤمنانه میان خانواده‌های نیازمند توزیع می‌کنند.

حرم مطهر حضرت معصومه(س) نیز به‌طرز باشکوهی آذین‌بندی شده و عاشقان بانوی آب و آینه خود را به این مکان مقدس رسانده‌اند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این حرم مطهر حضور پیدا کردند.

در این مراسم عاشقان و شیفتگان مکتب اهل‌بیت(ع) و زائران و مجاوران کریمه اهل‌بیت(ع) حضور داشتند و مداحان اهل‌بیت(ع) به مدیحه‌سرایی پرداختند.

آیین‌‌های جشن در مسجدها، حسینیه‌ها، تکیه‌ها و بقاع متبرک امامزادگان(ع) در سراسر استان قم برگزار شده است و سخنرانان به بیان اهمیت عید بزرگ غدیر پرداختند.

امروز همچنین، بنیاد احسان حضرت امام (ره)، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) هیئت‌های مذهبی و پایگاه‌های بسیج مردمی به مناسبت گرامیداشت عید غدیر با پخش غذای گرم و بسته‌های غذایی در طرح موج همدلی و مواسات علوی شرکت کردند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار