رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود درباره شائبه‌های مرتبط با آزمایش تست‌های کرونا، گفت: تست‌های سرولوژی خون در تشخیص عفونت حاد کووید ۱۹ ارزش ندارد.
کد خبر: ۸۸۷۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 13 August 2020

تست‌های سرولوژی خون در تشخیص عفونت حاد کووید ۱۹ ارزش ندارد

به گزارش تابناک سمنان: رضا چمن  ضمن بیان اینکه تست‌های سرولوژی خون در تشخیص عفونت حاد کووید ۱۹ ارزش ندارد، ابراز کرد: تست‌های سرولوژی خون دو تا سه هفته پس از شروع علائم مثبت می‌شود و در فاز حاد شروع بیماری ارزشی در تشخیص ندارد.

وی با بیان اینکه تست اصلی تشخیصی پی سی آر و از ترشحات گلو و بینی است، افزود: بر اساس دستورالعمل کشوری در خصوص انجام آزمایشات موارد مشکوک به کرونا در حال حاضر فقط افراد پر خطر در لیست غربالگری اولیه آزمایشگاهی کرونا قرار می‌گیرند که بیماران مشکوک بستری، افراد سرپایی علامت‌دار با سن بالای ۶۰ سال و یا وجود بیماری زمینه‌ای، زنان باردار، افراد در تماس با فرد مبتلا قطعی به شرط با سن بالای ۶۰ سال و یا وجود بیماری زمینه‌ای و پرسنل شاغل در بخش‌های ویژه کووید - ۱۹ شامل آن هستند.

ضرورت رعایت نکات بهداشتی در محرم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود همچنین با بیان اینکه افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند در آئین محرم حضور نیابند و از بستر فضای مجازی برای بهره‌مندی از مراسم سوگواری و عزاداری اباعبدالله حسین (ع) استفاده کنند، گفت: مراسم ایام محرم با توجه به بحث کرونا حتماً باید در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده و دادن هر گونه نذورات مگر نذورات خشک و کمک‌های مومنانه ممنوع باشد.

چمن افزود: در ایام محرم ماسک و اقلام بهداشتی جایگزین هر گونه نذورات مردمی شود همچنین باید مراسم محرم به خوبی و با جدیت نسبت به تصمیمات ستاد کرونا در راستای سلامتی مردم اجرا و برگزار شده و با سهل انگاری نسبت به پروتکل‌ها هیچ گونه نقطه ضعفی به دست معاندان نداد.

وی با بیان اینکه با توجه به شیوع موج دوم اپیدمی ویروس کرونا و قرارگیری شهرستان‌های شاهرود و میامی در آن، به منظور پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری، معاونت غذا و داروی این دانشگاه آموزش پرسنل شاغل در واحدهای تولیدی را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: در همه واحدهای تولیدی تحت پوشش، نظارت و پایش تأمین اقلام حفاظتی مانند ماسک و دستکش و محلول‌های ضدعفونی کننده و رعایت فاصله اجتماعی و غربالگری کارکنان در بدو ورود به واحد تولیدی و جلوگیری از ورود افراد با علائم مشکوک به علائم حاد تنفسی مورد تاکید قرار می‌گیرد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار