با راه اندازی پوش ناظر سلامت؛
به گزارش تابناک سمنان: قاسم شریفی مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان گفت: پویش «ناظر سلامت» از طریق سامانه سامد برای اجرای طرح‌های خودکنترلی در استان راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۸۸۷۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸ 13 August 2020

درخشش دختران استان سمنان در جشنواره ملی دختر نیشابور - خبرگزاری مهر | اخبار  ایران و جهان | Mehr News Agency

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه کمیته بازرسی و ارزیابی عملکرد ستاد مقابله با کرونا به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه پویش «ناظر سلامت» از طریق سامانه سامد برای اجرای طرح‌های خودکنترلی در استان راه‌اندازی می‌شود، اظهار داشت: این پویش باهدف استفاده از ظرفیت مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در عزاداری‌های محرم و صفر با شماره‌گیری ۱۱۱ راه‌اندازی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در انجام نظارت‌ها، از رفتارهای هیجانی پرهیز شود، خاطرنشان کرد: و پلیس فتا و نیروی انتظامی در ارتباط با جلوگیری از دوقطبی شدن بین سلامتی مردم و عزاداری‌ها نظارت‌های دقیقی در فضای مجازی داشته باشند.

قاسم شریفی با اشاره به اینکه باید در کنار نظارت دستگاه‌های اجرایی برای اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در عزاداری‌ها، مردم هم نظارت‌های دقیقی پیرامون این موضوع داشته باشند، تصریح کرد: باید بین عزاداری‌های محرم و صفر و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و توجه به‌سلامت مردم به‌طور ویژه هماهنگی و پیوند ایجاد شود.

شریفی بابیان اینکه ملاک عمل در انجام دستورالعمل‌ها در عزاداری‌های محرم و صفر، منویات رهبر معظم انقلاب و ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا ویروس است، یادآور شد: با اجرای طرح‌های کاربردی برای هماهنگی، اطلاع‌رسانی و اقناع‌سازی باهدف رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ایام محرم و صفر اقدام شود.

وی افزود: برگزاری نشست‌های توجیهی و تخصصی با طلاب، مداحان و ابلاغ کتبی دستورالعمل‌های بهداشتی برای هیئت‌های عزاداری در دستور کار اداره کل تبلیغات اسلامی استان قرار گیرد.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان با اشاره به‌ضرورت تولید برنامه‌های چندرسانه‌ای، آماده‌سازی افکار عمومی و هدایت نذورات به کمک‌های مؤمنانه در عزاداری‌های محرم و صفر سال جاری بیان کرد: در ماه‌های گذشته نظارت‌های خوبی از سوی کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد مقابله با کرونا ویروس در سطح استان و شهرستان‌ها انجام شد و تمام مسئولان مربوط پای‌کار هستند.

شریفی تأکید کرد: در ماه‌های گذشته تلاش شد نظارت‌های مستمری از واحدهای تولیدی، صنعتی، ادارات باهدف مقابله با کرونا ویروس و رعایت نکات بهداشتی انجام شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان نیز در این نشست اظهار داشت: الزام و سازوکارهای خوبی برای برگزاری عزاداری محرم و صفر در سال جاری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در نظر گرفته‌شده است.

حسن سعدالدین با تأکید بر اینکه تبلیغات این موضوع که امسال عزاداری در ماه محرم و صفر برگزار نمی‌شود، کذب است، ابراز کرد: این عزاداری با توجه به شیوع کرونا ویروس با دستورالعمل‌های ویژه‌ای اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: اطلاع‌رسانی دقیقی از انجام دستورالعمل‌های بهداشتی در عزاداری ماه‌های محرم و صفر انجام شود و مسئولان، با رویکرد اقناع‌سازی برنامه‌ها را برای مردم تشریح کنند.

 لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار