اهمیت طراحی اتومبیل‌ها طی سال‌های متعدد باعث شده تا کارخانه‌های مختلف خودروهای بسیار جذابی را به دست مشتریان خود برسانند.
کد خبر: ۸۸۷۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲ 13 August 2020

به گزارش تابناک سمنان: دنیای اتومبیل‌ها یکی از محبوب‌ترین جهان‌هایی است که سراسر کره زمین به آن علاقه‌مند هستند. از هر نقطه کره زمین، انسان‌ها همواره احساس متفاوتی به خودروها داشته‌اند و از این رو شرکت‌های اتومبیل‌سازی نیز به طور پیوسته سعی کردند رضایت مشتریان خود را جلب کنند.

جدا از آن که اصلی‌ترین ویژگی هر خودرو مشخصات فنی و کاربرد آن است، اما چیزی که همیشه عموم افراد را به این صنعت جذب کرده، طراحی فوق‌العاده و شگفت‌انگیز محصولات دنیای خودرو بوده است. اهمیت ظاهر اتومبیل‌ها به قدری میان افراد و شرکت‌های خودروسازی بالا است که هر کارخانه چند طراح متخصص تنها برای زیباسازی اتومبیل خود استخدام می‌کند.

این امر برخی اوقات به قیمت افت مشخصات فنی خودرو نیز منجر می‌شود. چرا که کارخانه تمایل دارد محصول خود را با ظاهری شگفت‌آور عرضه کند. از ابتدای تولید خودروها تا به امروز اهمیت زیبایی و طراحی دستگاه‌ها مطرح بوده و از همین جهت بسیاری از اتومبیل‌ها ظاهر بسیار زیبایی دارند. با این وجود برخی شرکت‌ها توانسته‌اند با طراحی‌های قابل توجه و حیرت‌انگیز خریداران را مات و مبهوت ظاهر خودروی خود کنند.

به دنبال علاقه زیاد کاربران به صنعت اتومبیل و هنر فوق‌العاده در طراحی خودروها تصمیم گرفته شد تا نگاهی به برترین طراحی‌های صورت گرفته در تاریخ ساخت اتومبیل‌ها انداخته شود. در این گزارش سعی می‌شود تا تعداد قابل توجه‌ای از اتومبیل‌ها قرار داده شود اما مطمئنا تمامی اتومبیل‌هایی که طراحی شگفت‌انگیز دارند قابلیت جای گیری در یک گزارش را نخواهند داشت.

اتومبیل Audi A5 سال ۲۰۰۵

این خودروی جذاب با رعایت نسبت و مقیاس‌ها، ظاهری قدرتمند ولی در عین حال ظریف را به نمایش می‌گذارد. با وجود آن که این خودرو نتوانست به اندازه دیگر محصولات آئودی در زمان خود فروش داشته باشد، اما این شرکت موفق شد اولین جرقه زبان طراحی خودروهای خود را از Audi A5 بگیرد. طراحی این خودروی به قدری خلاقانه بود که می‌توان گفت بعد از گذشت ۱۵ سال همچنان ظاهری بروز و جدیدی دارد.

اتومبیل Audi A5 سال ۲۰۰۵


خودروی Aston Martin Rapide

اتومبیل محبوب جیمز باند شاید آن قدرها که باید در بازار فروش خوب عمل نکرد و علت آن نیز ظرفیت و فضای کم در صندلی‌های عقب بود. اما می‌توان گفت طراحی این اتومبیل به اندازه‌ای زیبا بود که هر کس با اولین نگاه به آن برای مدتی هوشیاری خود را می‌داد. اتومبیل Rapide سال ۲۰۱۰ با طراحی خود در هر سانتی‌متر بدنه امضاء شرکت استون مارتین را به همراه دارد.

خودروی Aston Martin Rapide


محصول سال ۲۰۱۱؛ خودروی BAC Mono

زیباسازی در قالبی تکنیکی برای این خودرو توانست آن را به اتومبیلی تبدیل کند که از سطح دیگر رقبای خود در فرمول ۱ بسیار بالاتر باشد. برش‌های اعمال شده روی BAC Mono به همراه رنگ‌بندی دقیق از لایه‌هایی در طیف مناسب توانسته آینده‌ را در قالب یک اتومبیل به نمایش بگذارد.

محصول سال ۲۰۱۱؛ خودروی BAC Mono

خودروی قدیمی Bentley Blower ۴.۵ لیتری

اتومبیل Bentley Blower ساخته شده در سال ۱۹۳۰ از جمله خودروهایی است که با گذر زمان زیبایی آن بیشتر به چشم می‌آید. ابعاد در نظر گرفته شده برای هر بخش این اتومبیل در کنار محل قرارگیری اجزایی مانند چراغ‌ها باعث شده که طراحی Bently Blower نبوغ در نسل خود به حساب بیاید.

خودروی قدیمی Bentley Blower ۴.۵ لیتری


نبوغ پورشه؛ اتومبیل 904 GTS سال ۱۹۶۴

پورشه همیشه به تولید اتومبیل‌های کوپه با قوس‌های زیبا علاقه داشته و Porsche 904 GTS از این قاعده مستثنا نیست. این خودرو در قالب اتومبیل مسابقه‌ای با طراحی ظریف ساخته شده بود که در آن زمان طرفداران زیادی داشت. تعداد بسیاری اتومبیل سعی کردند تا طراحی مشابه‌ای را پیاده‌سازی کنند اما هیچ‌کدام نتوانستند زیبایی خودروی پورشه را پشت سر بگذارند.

نبوغ پورشه؛ اتومبیل 904 GTS سال ۱۹۶۴


اتومبیل Ghibli شرکت مازراتی

طراح معروف دنیای اتومبیل، جیوجتو جیوجیارو خودروهای کوپه بسیاری را طراحی کرد و در اختیار علاقه‌مندان دنیای خودرو گذاشت و مدل Ghibli سال ۱۹۷۱ از بهترین کارهای وی بود. این طراح با خلاقیت و نبوغ شگفت‌آور خود توانست به زیبایی زرق و برق، پویایی، خشونت و لطافت را در کنار هم قرار دهد.

اتومبیل Ghibli شرکت مازراتی

 

خودروی XKSS شرکت جگوار

یکی دیگر از اتومبیل‌های مسابقه‌ای با طراحی شورانگیز، محصول سال ۱۹۵۷ جگوار است. این اتومبیل توانست در زمان خود برنده جایزه Le Mans شود. طراحی قوس‌دار زیبای آن هر کسی را محو خود می‌کند. این خودرو از خارق‌العاده‌ترین اتومبیل‌های دهه ۵۰ میلادی به حساب می‌آید.

خودروی XKSS شرکت جگوار


آلفا رومئو ۱۷۵۰ جی تی وی

قطعاً اتومبیل Alfa Romeo 1750 GTV سال ۱۹۶۸ محبوب‌ترین محصول شرکت آلفا رومئو و طراح معروف، جیوجتو جیوجیارو، به حساب نمی‌آید. اما این اتومبیل کوپه توانست یکی از بهترین ترکیب‌های ظرافت و چابکی را به نمایش درآورد. خودروی مذکور به یکی از دوست‌داشتنی‌ترین اتومبیل‌های اواخر دهه ۶۰ میلادی تبدیل شده بود.

آلفا رومئو ۱۷۵۰ جی تی وی


اتومبیل R8 شرکت آئودی

شرکت آئودی با عرضه خودروی R8 باری دیگر به طرفداران محصولات خود ثابت کرد که می‌تواند وسوسه‌انگیزترین اتومبیل‌های دنیا را طراحی کند و به بازار جهانی برساند. طراحی آئودی در سال ۲۰۰۷ نیز باعث شد تا زبان جدیدی در زیباسازی خودورها در بین شرکت‌های مختلف شکل بگیرد و با این عمل مسیر اتومبیل‌سازی تغییر یافت.

اتومبیل R8 شرکت آئودی

 

بنتلی تایپ اس کانتینتال سال ۱۹۵۶

یک خودروی اشرافی، با شکوه و فوق‌العاده جذاب که توسط شرکت مشهور بنتلی ساخته شد. اتومبیل Bentley S Type Continental با وجود کشیدگی بسیار در قسمت کاپوت توانسته بود یک مدل کوپه بسیار دوست داشتنی و شگفت‌انگیز برای افراد به حساب آید. طراحی این اتومبیل به گونه‌ای است که بسیاری از علاقه‌مندان دنیای خودرو همچنان مایل‌اند از آن بهره‌مند شوند و به چنین طراحی شکوهمندی دسترسی داشته باشند.

بنتلی تایپ اس کانتینتال سال ۱۹۵۶


خودروی Range Rover Evoque محصول سال ۲۰۱۱

رنج روور توانست در سال ۲۰۱۱ به یکی از متفاوت‌ترین شاسی‌بلند‌ها تبدیل شود. اگر طرفداران اتومبیل دقت بالایی به خودروهای شاسی‌بلند داشته باشند به راحتی می‌توانند انقلاب در طراحی Range Rover Evoque را مشاهده کنند. این خودرو همچنان با گذشت بیش از ۹ سال ظاهری جدید و بروز دارد و حتی شاسی‌بلند‌های معرفی شده در نسل جدید نمی‌توانند به درستی با آن رقابت کنند.

خودروی Range Rover Evoque محصول سال ۲۰۱۱

گزارش از امین وصالی

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار