معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی خبر داد:
مرتضایی با اشاره به تمدید نشدن مجدد مهلت ثبت سفارش کتاب درسی گفت: کتاب‌ها از ۲۵ مرداد میان دانش‌آموزان توزیع می‌شود.
کد خبر: ۸۸۷۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵ 13 August 2020

۲۵ مرداد؛ زمان توزیع کتاب درسی میان دانش آموزان/ مهلت ثبت سفارش تمدید نمی‌شود

به گزارش تابناک سمنان: اسداله مرتضایی، معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در باره نحوه و زمان توزیع کتاب‌های درسی بیان کرد: برای چاپ و توزیع بیش از ۱۴۰ میلیون کتاب در سال تحصیلی آینده همکارانم ۱۲ ماه تلاش کردند تا این کتاب‌ها به موقع به دست دانش آموزان برسد.

او ادامه داد: تا بیستم همین ماه ۱۲ میلیون دانش‌آموز ثبت سفارش کتاب‌های خود را در سامانه irtextbook.ir انجام دادند البته پیش از این باید نام آن‌ها در سامانه سناد ثبت شده باشد و با توجه به اینکه حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش آموز باقی مانده بودند، ثبت سفارش کتاب‌ها تا ۳۱ مرداد تمدید شد و این آخرین مهلت نام نویسی است.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه در طول ماه‌های گذشته تلاش‌های بسیاری در سازمان انجام شد تا دانش‌آموزان با آرامش سال تحصیلی جدید را آغاز کنند، گفت: از بیستم همین ماه توزیع کتاب از منطقه به مدرسه انجام می‌شود و از ۲۵ مرداد کتاب‌ها در اختیار دانش آموزان است.

مرتضایی اظهار کرد: دانش‌آموزانی که در داخل کشور تحصیل می‌کنند و مدارسی که تحت نظام تعلیم و تربیت هستند از طریق سامانه ثبت کتاب‌های درسی، کتاب‌ها را دریافت می‌کنند، دانش‌آموزان اتباع خارجی هم با توجه به ثبت سفارشی که انجام داده‌اند در همان مدرسه محل تحصیل امکان دریافت کتاب‌های درسی خود را دارند.

دانش آموزان هیچ هزینه‌ای جز پرداخت قیمت کتاب درسی نداشته باشند

او با بیان اینکه هیچ هزینه‌ای جز پرداخت هزینه کتاب را دانش آموزان نباید داشته باشند، گفت: با توجه به اینکه کاغذ با یارانه دولتی بوده در نتیجه هزینه‌ها در ارزان‌ترین قیمت ممکن است.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بیان کرد: کمترین این هزینه ۲۴ هزار تومان در دوره اول دبستان و بیشترین آن در دوره یازدهم با  ۷۱ هزار تومان است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار