معاون سازمان‌دهی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور:
معاون سازمان‌دهی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور بابیان اینکه برنامه عملیاتی تداوم خدمت ائمه جمعه با برنامه‌ریزی میسر می‌شود، گفت: ۹۰۰ پایگاه برگزاری نماز جمعه در کشور فعال است.
کد خبر: ۸۸۷۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳ 13 August 2020

۹۰۰ پایگاه برگزاری نماز جمعه در کشور فعال است

به گزارش تابناک سمنان: حجت‌الاسلام علی نوری ظهر پنج‌شنبه در آئین تکریم و معارفه مدیر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان به میزبانی ساختمان نهاد نمایندگی شورا ضمن بیان اینکه اعتباربخشی به ائمه جمعه به‌صورت متمرکز از شورای سیاست‌گذاری کشور و به‌صورت نقطه‌ای در هر بخش و شهرستان و استانی صورت می‌گیرد، ابراز داشت: ۹۰۰ پایگاه برگزاری نماز جمعه در کشور فعال است.

وی افزود: اگرچه این اعتباربخشی به‌صورت نقطه‌ای در حدود بیش از ۹۰۰ نقطه از کشور انجام می‌شود اما طراحی و برنامه‌ریزی و اقدام و عملیات به‌صورت قرارگاهی رقم می‌خورد.

معاون سازمان‌دهی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور بابیان اینکه قرارگاه ملی نیز در محضر مقام معظم رهبری تشکیل و جلسه برگزار می‌شود، ابراز داشت: ائمه جمعه گرد یکدیگر جمع شده و قرارگاه شهرستانی و در استان حول مدیریت ارشد، نماینده ولی‌فقیه در استان، قرارگاه استانی را تشکیل می‌دهند.

نوری در ادامه تصریح کرد: رزمایش مواسات که به دستور مقام معظم رهبری آغاز شد، نمونه‌ای از برنامه عملیاتی در حوزه اقدامات قرارگاهی در سطح ملی، استانی و شهرستانی بود.

وی افزود: در کشوری که رهبر معظم انقلاب برای حرکت در کشور چشم‌انداز ۲۰ ساله تدوین می‌کند، بیانیه گام دوم را یادداشت و برنامه ۵۰ سال بعد را به‌نقد و بحث و مناظره می‌گذارند و از هر دستگاهی طرح و نقشه خواسته و گام‌هایی باتدبیر را مطالبه می‌کنند، مطلوب است که ائمه جمعه در هر نقطه کشور نیز بتوانند برنامه عمل و نقشه حرکت داشته باشند.

معاون سازمان‌دهی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور بابیان اینکه رویکرد دوم در شورا، برخوردار سازی تمامی پایگاه‌ها در سراسر کشور از الگوی انقلابی تعالی شهر و برنامه حرکت است، ابراز داشت: در حال حاضر ۷۰۰ امام‌جمعه برنامه سال خود را ارائه کرده و در حال ساماندهی است.

نوری در ادامه تصریح کرد: تا به امروز بالغ‌بر ۶۰۰ شورای فرهنگ عمومی در سامانه جامع این شورا ثبت‌شده است که از برنامه و وحدت و تلاش ائمه جمعه در کشور حکایت دارد.

وی افزود: با اجرای این برنامه‌ها و ایجاد یک شبکه عملیاتی بر پایه برنامه عملیاتی می‌توانیم تداوم خدمت ائمه جمعه را همچون ۴۰ سال گذشته به همراه داشته باشیم.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار