علیرضا آشناگر:
به گزارش تابناک سمنان: علیرضا آشناگر استاندار سمنان گفت: هدف از اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و اعمال محدودیت‌ها در بحث عزاداری سیدالشهدا، حفظ سلامت مردم و کاهش شیوع کرونا ویروس است.
کد خبر: ۸۸۷۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹ 13 August 2020

استاندار سمنان روز پنج شنبه ۲۳ مرداد در آیین تکریم و معارفه مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان با بیان اینکه تمام تلاش ما بر این است که از جان عزاردان امام حسین(ع) حفظ و حراست کنیم، گفت: اقدامات مطلوبی در بحث مقابله با بیماری کرونا در استان در حال انجام است‌ که انشالله در ایام‌ ماه‌ محرم و همراهی و همکاری مردم، وضعیت با ثبات تری خواهیم داشت.
وی با تاکید بر اینکه سیاست و هدف دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا، برگزاری مراسمات عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) بر اساس رعایت دستور العمل و پروتکل های بهداشتی است، خاطر نشان کرد: همانگونه که ‌مقام‌ معظم رهبری به عنوان فصل الخطاب تکلیف را بر همگان روشن کردند، بر اساس توصیه های ایشان و سیاستگذاری ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، دستورالعملی برای برگزاری مراسمات عزاداری با رعایت موارد و مسائل بهداشتی در این‌ ماه تهیه شده است.
آشناگر ادامه داد بر اساس این دستورالعمل در فضاهای سربسته هیچگونه مراسمی انجام ‌نمی شود و در فضاهای باز هم‌ با رعایت ضوابط بهداشتی از قبیل فاصله گذاری اجتماعی حداقل ۲ متر و زدن ماسک، برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه عزاداران ‌حداکثر ۲ ساعت را برای برگزاری‌ مراسمات در نظرگرفته و با تجمع حداقلی برگزار کنند، افزود: ممنوعیت دسته روی به علاوه عدم استفاده از طبل و سنج و ادوات عزاداری، قید دیگری است که در شهرستان های استان نیز باید رعایت شود و با توجه به وضعیت فعلی کشور علی رغم اینکه شور عزاداری در این‌ دسته روی هاست اما نیاز است که ممنوعیت ها رعایت و در فضاهای باز نیز عزاداری با استفاده از زنجیر شخصی انجام شود.
استاندار سمنان اضافه کرد: اطعام نیز به هیچ عنوان با طبخ غذا انجام‌ نمی شود و به صورت خشک می تواند ارائه شود و اگر طبخی صورت می گیرد تنها به صورت بیرون بر در اختیار عزاداران قرار گیرد.
وی در ادامه تاکید کرد:در ایام ماه محرم سال جاری و بر اساس دستورالعمل های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا، برگزاری مراسم نمادین عزاداری که هرساله در شهرستان های استان برگزار می شود، مطلقا ممنوع است.
وی با بیان اینکه استان ما بلافاصله بعد از قم جز استان هایی بود که مورد هجوم این بیماری قرار گرفت و سرعت انتشار بیماری به دلیل همجواری با ۸ استان بزرگ کشور تشدید شد، اذعان داشت: در پیک موج اول بیماری، بالغ بر ۳۲۰ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند که الحمدالله در مقطعی که استان وضعیت مطلوبی داشت و هم اکنون نیز که در وضعیت هشدار هستیم، از ارائه خدمات راضی می باشیم و در این مسیر همکاری ائمه جمعه، روحانیون، دولت و تلاشهای کادر درمانی در استان در دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود، بسیار ارزنده است.
وی همچنین با اشاره به این‌ مطلب که در بدترین شرایط، در استان بیش از ۴۰ درصد تخت های درمانی پر نشد و با امکانات دولت در استان ارائه سرویس دهی مطلوب فرآهم شد، اظهار داشت: تعداد بستریها در استان در حال حاضر بالغ بر ۱۵۸ نفر است که نسبت به روز گذشته ۱۱ نفر کمتر شده و این به این‌ معناست که حالت نزولی در ابتلای بیماری در استان آغاز شده است.
آشناگر در بخش دیگری از سخنان خود در این آیین گفت: ۲۵۱۸ نفر مبتلای قطعی تا به امروز در کل استان داشتیم‌ که حدود ۲۴۷ نفر متاسفانه جان خود را از دست دادند و ۲۲۶۷ نفر نیز الحمدالله با بهبود کامل ترخیص شدند و در این حوزه نرخ بهبود یافتگان به فوت شدگان، در وضعیت مطلوبی است.
وی ادامه داد در حال حاضر سه شهرستان آرادان، مهدیشهر و میامی در وضعیت زرد و شهرستان سرخه در وضعیت سفید قرار دارد و چهار شهرستان سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار از وضعیت قرمز خارج شده و در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.
استاندار سمنان با بیان اینکه نماز جمعه در شهرستان های با وضعیت سفید و زرد برگزار می شود، افزود: برگزاری نماز جمعه در شهرستان های با وضعیت قرمز، همچنان ممنوع است و انشالله با ادامه همکاری ها و تثبیت وضعیت شیوع بیماری در این شهرستان ها، در شرایط بهتر شاهد برگزاری نماز جمعه در تمامی شهرستان های استان خواهیم بود.
استاندار سمنان در پایان همچنین تاکید کرد: در شهرستان های استان نیز فرمانداران، متناظر با ستاد استانی جلسات را برگزار می کنند که تقاضا داریم ائمه‌ جمعه در این‌ خصوص نیز همچون‌ گذشته مساعدت و همراهی داشته باشند.

 لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار