اسماعیل عرب معصوم:
به گزارش تابناک سمنان: اسماعیل عرب معصوم رئیس منابع طبیعی گرمسار با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های این نهاد است، گفت: طی یک سال گذشته ۳۴ هزار و ۵۰۰ اصله نهال در شهرستان توزیع شد.
کد خبر: ۸۸۷۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳ 13 August 2020

 

۳۵ هزار اصله نهال در گرمسار توزیع می‌شود

رئیس منابع طبیعی گرمسار پیش از ظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات گرمسار به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در محل منابع طبیعی این شهرستان اظهار داشت: طی یک سال گذشته ۳۴ هزار و ۵۰۰ اصله نهال در گرمسار توزیع‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه حفظ و توسعه فضای سبز یکی از مهم‌ترین رویکردهای منابع طبیعی گرمسار است، افزود: طرح‌های مراقبت و نگهداری از پارک‌ها در ۱۰ هکتار از پارک‌ها و بوستان‌های این شهرستان اجرایی شد.

اسماعیل عرب معصوم از اجرای طرح توسعه‌ای و بهره‌برداری اصولی از جنگل‌ها در ۱۰ هکتار از اراضی سبز این شهرستان خبر داد و گفت: حفاظت و قرق مدیریت چرا در ۳۶۱ هزار هکتار از مراتع این شهرستان انجام شد.

عرب معصوم با اشاره به ایجاد ۱۸ قطعه آبشخور برای تأمین آب شرب دام عشایر این شهرستان بیان کرد: بذرکاری و کپه کاری در ۸۰ هکتار از مراتع و اجرای عملیات بیولوژیکی با بذرپاشی باریجه در ۳۵۰ هکتار ازجمله اقدامات شاخص این نهاد در حوزه حفظ و توسعه مراتع بود.

وی بابیان اقدامات این نهاد در حوزه بیابان‌زدایی خاطرنشان کرد: اجرای طرح بذرپاشی و بذرکاری در ۱۵۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی، آبیاری سنواتی در ۴۶۰ هکتار، مدیریت هرز آب در ۱۵۰ هکتار، تولید ۱۰ هزار اصله نهال گلدانی، نهال‌کاری تاغ و آتریپلکس در ۲۰۰ هکتار و احداث بادشکن در ۱۰ کیلومتر از اراضی بیابانی این شهرستان انجام‌شده است.

رئیس منابع طبیعی گرمسار در ادامه با تأکید بر اهمیت ویژه اجرای پروژه‌های آبخیزداری یادآور شد: پروژه سنگ ملات چنداب در سه هزار و ۳۱۶ مترمکعب، بند خاکی سنگاب ایوانکی در ۵۹ هزار و ۷۰۰ مترمکعب عملیات خاکی، کانال انتقال آب ایوانکی در پنج هزار و ۴۰۰ متر، کانال انتقال آب بتونی گرمسار سه هزار و ۴۰۰ متر و پروژه سنگ ملات حوزه چنداب دو هزار و ۷۸۰ مترمکعب ازجمله پروژه‌های مهم حوزه آبخیزداری در این شهرستان است که طی سال گذشته اجرایی شد.

 لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار