نیرو‌های یمنی در جریان عملیات گسترده در حومه شرقی «قیفه» موفق شدند مناطق «عقبه زعج و جوف النقبا» را بازپس بگیرند.
کد خبر: ۸۸۷۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴ 14 August 2020

طوفان انصارلله در حیاط خلوت داعش و القاعده/ عملیات تامین امنیت مثلث راهبردی یمن آغاز شد + نقشه میدانی

به گزارش تابناک سمنان: شمال غرب استان البیضاء در مرکز یمن یکی از مناطقی به شمار می‌آید که در سال‌های اخیر به محلی امن و مناسب برای گروهک‌های تروریستی القاعده و داعش تبدیل شد و تروریست‌ها از خلاء قدرت به وجود آمده به خوبی استفاده و جای پای خود را در این محور تثبیت و محکم کردند.

عناصر گروهک‌های تروریستی القاعده و داعش که نیرو‌های کمکی ائتلاف سعودی - اماراتی در یمن محسوب می‌شوند، در سال‌های گذشته جنایت‌های زیادی را در محور شمال غرب استان البیضاء انجام دادند و شماری زیادی از ساکنان این مناطق که بیشتر از قبایل بودند را قتل عام کردند.

نبرد‌های طولانی میان رزمندگان یمنی و نیرو‌های ائتلاف در مناطق مختلف یمن باعث شد گروهک‌های تروریستی القاعده و داعش در امان بمانند و وارد درگیری نشوند و از سویی دیگر با خیال آسوده تری نسبت به آموزش و تقویت نیرو‌های خود اقدام کنند.

اما در هفته‌های گذشته با برقراری آرامش نسبی و آرام شدن جبهه‌های نبرد در مناطق مختلف یمن به ویژه در محور‌های غرب، شمال غرب و جنوب استان مارب وضعیت میدانی برای گروهک‌های تروریستی داعش و القاعده تغییر کرد.

براساس اطلاعاتی یک منبع میدانی در اختیار ما گذاشته است، همزمان با کاهش درگیری ها، نیرو‌های ارتش، رزمندگان انصارالله و قبایل دور جدیدی از حملات را در شمال غرب استان البیضاء برای پاکسازی مناطق تحت اشغال تروریست‌های داعش و القاعده ترتیب دادند.

 

این منبع میدانی که تحولات میدانی را در مرکز یمن از نزدیک دنبال می‌کند، گفت: نیرو‌های یمنی عملیات گسترده را در شمال غرب استان البیضاء برای بازپس گیری بخش‌های «ولد ربیع ۱ و القریشیه» علیه تروریست‌ها انجام دادند.

جزئیات عملیات گسترده علیه داعش و القاعده در مرکز یمن + نقشه میدانی

این منبع میدانی با بیان این که رزمندگان یمنی حملات را در مناطق مهم و راهبردی «قیفه و الضهره» آغاز کردند، افزود: پس از درگیری‌های سنگین، کوه راهبردی «نوفان» از اشغال تروریست‌ها خارج و منطقه «ذی کالب» در غرب منطقه «قیفه» به محاصره درآمد.

به گفته این منبع میدانی، نیرو‌های یمنی در جریان عملیات گسترده در حومه شرقی «قیفه» نیز موفق شدند مناطق «عقبه زعج و جوف النقبا» را بازپس بگیرند و تنها راه ورودی تروریست‌ها به استان مارب (جاده قیفه - مارب) را مسدود کنند.

رزمندگان همچنین در جریان عملیات پاکسازی بخش‌های «ولد ربیع ۱و القریشیه» توانستند قسمت‌های وسیعی از مناطق «الضهره و الشریاء» را در حومه غربی «قیفه» به همراه روستا‌های «خبزه، حطب و کوه علیب» از اشغال عناصر تروریستی داعش و القاعده خارج کنند.

جزئیات عملیات گسترده علیه داعش و القاعده در مرکز یمن + نقشه میدانی

اعلام الحربی

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، عملیات نیرو‌های یمنی برای پاکسازی مناطق اشغالی شمال غرب استان البیضاء ادامه دارد و خبر‌ها حاکیست تروریست‌های داعش از ترس کشته شدن برخی مناطق درگیری را ترک و به سمت مناطق حومه متواری شده اند.

به گفته منابع میدانی، در حال حاضر بیشتر تروریست‌های القاعده در میدان نبرد حضور دارند و در برابر نیرو‌های ارتش، رزمندگان انصارالله و قبایل مقاومت می‌کنند و در تلاش هستند پیشروی‌ها را متوقف و از شکست‌های بیشتر جلوگیری کنند.

در جریان درگیری‌ها و آزادسازی مناطق اشغالی در شمال غرب استان البیضاء ده‌ها تن از تروریست‌های القاعده و داعش کشته و زخمی شدند؛ در لیست کشته شدگان نام چند سرکرده میدانی از جمله «ابوتمیم القیفی، ابوحسین العامری و ...» دیده می‌شود.

جزئیات عملیات گسترده علیه داعش و القاعده در مرکز یمن + نقشه میدانی

حضور تروریست‌های داعش و القاعده در مناطق شمال غرب استان البیضاء تهدیدی و خطری جدی برای دروازه جنوب شرق استان مارب و دروازه جنوب شرق استان صنعاء (پایتخت) به شمار می‌آید و همین مسئله باعث شده نیرو‌های یمنی از فرصت به وجود آمده استفاده کنند و قصد دارند با پاکسازی مناطق آلوده و اشغالی برای همیشه امنیت را به این محور مهم و حساس بازگردانند.

رزمندگان یمنی حدود ۱۵ درصد از بخش «ولد ربیع۱» و ۶۰ درصد از بخش «القریشیه» را در شمال غرب استان البیضاء در کنترل دارند؛ از سویی دیگر حدود ۳۰ درصد از مناطق غربی و جنوب غربی بخش «ماهلیه» به همراه حدود ۱۵ درصد از مساحت جنوب غرب بخش «رحبه» در جنوب استان مارب و هم مرز با شمال غرب البیضاء آلوده به تروریست‌های داعش و القاعده هستند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

منبع: مشرق

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار