برای مبارزه با زمین خواری:
به گزارش تابناک سمنان: سید حسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان گفت: با هدف رفع تداخلات و جلوگیری از زمین خواری، ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی سطح استان دارای سند تک برگی یا کاداستر هستند.
کد خبر: ۸۸۷۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵ 15 August 2020

 

حوزه کشاورزی در مدیریت بحران مورد توجه واقع شود - خبرگزاری مهر | اخبار  ایران و جهان | Mehr News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ظهر شنبه در نشستی با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی جهاد کشاورزی سمنان ضمن بیان اینکه ۱۹۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی در سطح استان وجود دارد که ۶۵ درصد آن یا ۱۳۱ هزار هکتار تحت قرارداد کاداستر و رفع تداخل قرار گرفته است، تاکید کرد: بر اساس ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید و ماده ۹ قانون کاداستر دستگاه‌هایی مانند جهاد مکلف هستند تا اراضی خود را تعیین تکلیف کنند.

وی با بیان اینکه ۶۲ هزار هکتار از اراضی کاداستر شده استان در سامانه شمیم تأیید شده‌اند، گفت: این اراضی از سوی مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان جانمایی شده است.

سید حسن میرعماد با بیان اینکه در طرح کاداستر مشخصات ثبت، کاربری، نام بهره‌بردار و نقشه‌های مختصات در اختیار امور اراضی قرار می‌گیرد، افزود: بعد از تثبیت پلاک اراضی سند دریافت کرده و کاداستر می‌شوند تا از دست اندازی به اراضی ملی جلوگیری شود.

میرعماد با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ثبت‌اسناد افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه سنددار شدن اراضی کشاورزی و کاداستر رفع تداخل شده در دستور کار قرار گرفته است همچنین در جلسه‌ای که با حضور مدیرکل حدنگاری، مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان و همچنین مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان برگزار شد روال سنددار کردن به‌صورت پایلوت در پنج روستا اعلام نظر و چارت تشکیلاتی روال گرفتن اسناد تعیین شده است.

وی افزود: در این نشست مقرر شد تا پنج روستای استان با توجه به اخذ شناسنامه قطعه کاداستر اراضی برای صدور سندهای تک برگی به اداره کل ثبت‌اسناد و املاک استان سمنان معرفی شوند همچنین باید گفت اجرای این طرح گامی مهم در راستای سنددار شدن تمامی اراضی کشاورزی استان است.

 لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار